5 tips voor een fijne werkplek

Hoe fijn zou het zijn als iedereen binnen het bedrijf gewoon de hele dag lekker door kan werken – waar of wanneer ze dat ook wilden? Dat is een onderdeel van Werkplekbeheer. Vandaag focussen wij op het creëren van zo’n fijne werkplek en daarmee geven we het tipje van de sluier van Werkplekbeheer.

#1: Zorg voor een goede zitpositie

Maak het jezelf makkelijk om een goede zitpositie aan te nemen door voor een goede stoel te zorgen. Er is niet één goede stoel voor iedereen; het is een persoonlijke voorkeur. Zorg er in elk geval voor dat je hier langdurig zonder klachten op kunt zitten en dat die verstelbaar is naar jouw wensen.

Als je een goede stoel hebt, is de positie zelf de volgende stap. Zit rechtop – en dat heb je vast al vaker gehoord, maar let hier echt op om rugklachten te voorkomen. Zit ontspannen en niet geforceerd. Kun jij je armen op het bureau leggen zonder dat je met je armen hangt? Dan zit je goed. Om jezelf nog comfortabeler te maken, is het belangrijk om elk kwartier je ogen even van het scherm weg te draaien. Zo blijf je fris. Sta elke 45 minuten even op om iets te gaan doen, bijvoorbeeld een kopje thee pakken of je bordje afwassen. Dat is beter voor je concentratie en voor je lichaam.

#2: Werk op twee schermen

Wij zien het steeds vaker, mensen die op twee schermen werken. Zelf zouden wij niet meer zonder kunnen! Het verhoogt de productiviteit doordat je sneller kunt schakelen. Vaak wordt er gewerkt met input en output: op het ene scherm de input (document, folder of website) en op het andere scherm de output (presentatie, rapport of e-mail). Dan zijn twee schermen heel erg handig! Je kunt dan met de Windows-toets en de pijltjestoetsen gemakkelijk door je programma’s navigeren. Zo kun je verplaatsen van het ene naar het andere scherm. Door middel van een docking station kun je je laptop met één kabel aansluiten op jouw werkplek met twee schermen, een goed toetsenbord en een fijne muis. Gebruik het scherm van je laptop niet zodat je ogen rust krijgen op de twee grotere schermen.

#3: Investeer in een goede zakelijke laptop voor je werknemers

Steeds meer werkgevers kiezen ervoor om hun werknemers deels thuis te laten werken. Een goede laptop is hierbij essentieel. Hierdoor kunnen werknemers thuis of onderweg net zo goed werken als op kantoor. Helaas wordt er te vaak voor een goedkope laptop gekozen. Zie het echt als een investering waar zij zo’n 3 tot 5 jaar mee doen. Een trage laptop zorgt voor een lagere productiviteit. Uit een onderzoek onder Britse werknemers blijkt dat ze gemiddeld 40 minuten per dag ‘verspillen’ door trage technologie. Reken dat maar eens terug naar een uurtarief, om maar niet te spreken over de frustratie onder je werknemers… geef dus die extra €100,- of €200,- uit zodat ze wél productief en blij zijn. Welke laptop geschikt is, zoeken wij graag samen met jou uit.

#4: Beveilig je werkplek

Daar is ie weer, veiligheid. Wij kunnen het niet vaak genoeg zeggen: IT en veiligheid gaan hand en hand. Met een pc of laptop die helemaal up-to-date is kom je minder snel in de problemen terecht. Je verhelpt namelijk de problemen in programma’s die aan het licht komen. Ook heb je zo de nieuwste functies en hou je hackers en malware buiten. Meer weten over veiligheid? Lees in deze blog tien manieren om je veiligheid eenvoudig te versterken.

#5: Zorg voor goede support

IT is nog altijd mensenwerk, de werkplek en veiligheid zijn daarop geen uitzondering. Wanneer je meteen iemand kunt bellen en direct geholpen wordt, zorg je voor continuïteit en veiligheid in je bedrijf. Wij weten precies wat we moeten doen door goede documentatie en helpen jou deskundig en met een glimlach. Indien nodig kijken wij met je mee. Misschien heb je zelf een IT-er in huis, maar wat nu als die IT-er even niet beschikbaar is? Misschien is hij/zij op vakantie, een dagje vrij, bezig met een spoedklus of op een afspraak. Wat doe je dan? Dan moeten mensen wachten. Ook hebben wij alle expertise in huis, waardoor geen IT-vraag voor ons te complex is. Daarom zijn wij voordeliger dan zelfs een team van in-house IT-ers (lees daar hier meer over!).

Meer weten over Werkplekbeheer? Bekijk hier onze webpagina inclusief folder of check hier de FAQ over werkplek en Werkplekbeheer:

Veelgestelde vragen over Werkplekbeheer

Staat jouw vraag er niet tussen? 1 mailtje of 1 telefoontje is genoeg om hem beantwoord te krijgen. 010-2121806 | info@limenetworks.nl

Sterker nog, het IS een abonnement/contract! Zo heb je zekerheid met afspraken bijvoorbeeld over de SLA (service level agreement) en de aard van de dienstverlening. Wij geloven in relaties voor de lange duur maar niet in langdurige contracten. Bij Lime Networks zijn alle contracten, ook voor Werkplekbeheer, per maand opzegbaar.

Wij noemen geen prijzen op onze website. Wij hebben wel voor al onze klanten vaste prijzen op onze onderhoudscontracten. Hoeveel het voor jou gaat kosten? Neem eventjes contact met ons op en je weet het.

  • Een stukje software voor het beheer van je pc/laptop welke ook monitort en rapporteert
  • Daarbij een antivirus/antimalware pakket
  • Een update strategie die er voor zorgt dat alle componenten (hardware, software, beveiliging) up-to-date is
  • Ten slotte een full-service helpdesk met gepassioneerde IT-ers die je vlot helpen als je ergens problemen tegenkomt of als iets niet functioneert zoals dit hoort

Een geoptimaliseerde werkplek is voor ons een werkplek waar jij op een prettige manier kunt werken en optimale prestaties kunt leveren voor jouw bedrijf. Denk hierbij aan dat je werkplek goed moet functioneren, vlot moet zijn en vooral veilig zodat je niet onderbroken wordt. Maar ook bijvoorbeeld een laptop met een docking station en twee schermen zodat je veel efficiënter je werk kunt doen en er zo ook meer plezier in hebt.

Het beheer, onderhoud en beveiliging van alle IT die op jouw werkplek/bureau staat valt onder het beheer van jouw bedrijf. Dus bijvoorbeeld je pc of laptop, een docking station, een (VoIP)telefoontoestel en noem maar op. Deze moeten allen beheerd worden, oftewel: beveiligd, geüpdatet, gemonitord en ondersteund door een professionele helpdesk.

Iedereen heeft zijn eigen werkplek. Soms met een cactus of Bonsai-boompje, soms met een extra scherm, een printer, een draadloos toetsenbord, een scanner, aangesloten op Wi-Fi, een docking station, een (VoIP)telefoontoestel en noem maar op. Maar het meest belangrijk is jouw pc of laptop. Dat is de kern van je werkplek. Wij hebben het dus niet per se over jouw fysieke bureau, maar de IT-kant van het verhaal.

Dat je niet werkt op een onveilige werkplek met verouderde software, ontbrekende updates en gebrekkige beveiliging. Er worden aanpassingen gedaan die problemen met jouw werkplek preventief verhelpen. Storingen die veelvuldig voorkomen door de complexiteit van alle onderdelen worden automatisch opgelost met slimme scripts. Zo blijft jouw werkplek gezond. Van dit laatste merk je niets anders dan dat je minder storingen ervaart. Als laatste zorgt het beheer voor inzicht van licenties en hardware in gebruik en zorgt het voor goede monitoring, aansturing en hulp bij het oplossen van eventuele storingen.

De voordelen zijn dat je veilig werkt én dat alles goed werkt. En mocht er iets misgaan dan kunnen wij je efficiënt weer op weg helpen. Jij bent belangrijk, je werkplek dus ook. Los hiervan weten wij dus dat je up-to-date bent met al je software en de beveiliging (antivirus/antimalware). Je hebt alle updates voor je hardware en software, waardoor alles optimaal werkt. Tevens hebben wij heldere rapportages van de gezondheid van je werkplek en kunnen wij deze eenvoudig beheren. Voor support hoef je dus niet te wachten totdat er iemand langskomt, want wij zijn goed geïnformeerd en helpen je direct op afstand. Met een goede SLA (service level agreement) heb je zekerheid dat je vlot geholpen wordt.

In principe alle hardware die je nodig hebt voor je werkplek. Een pc of laptop eventueel met een docking station en optioneel een monitor, printer, telefoon of andere zaken die je nodig hebt om je werk goed te doen.

Als je een tweede pc of laptop hebt, beveiligen wij dit endpoint net zo goed als het eerste. Je helpdeskcontract geldt ook voor dit endpoint en het doel is om op beide plekken op exáct dezelfde wijze te werken waar mogelijk.

Met Office 365, je bedrijfsnetwerk en/of back-up software zorgen wij er voor dat je geen data kwijtraakt. Ook niet in geval van defecten, diefstal of verlies van hardware. Het gaat er om dat jij met een gerust hart efficiënt je werk kan doen.

Het liefst zouden wij je vertellen dat een virus helemaal niet voorkomt, maar helaas zijn er veel voorbeelden dat dit toch mogelijk is. Hier laten wij je niet in de steek! Wij zorgen ervoor dat wij het probleem meten en analyseren (bijvoorbeeld voor jouw ISO-rapportage of verzekering). Daarnaast zorgen wij ervoor dat je snel weer aan de slag kunt zonder verlies van gegevens of data. Soms is dat in een oogwenk gebeurd, soms moeten wij jouw pc herinstalleren. Hoe dan ook; wij zijn er voor je en helpen je vlot.

In een notendop zorgen wij voor een veilige goed presterende werkplek voor de lange duur. Daarnaast helpen wij je direct als iets niet functioneert zodat jij je werk snel weer kunt voortzetten. Want niets is zo vervelend als wanneer jij jouw werk niet kunt doen!

Jazeker! Heb je een eigen helpdesk of heb je zelf wat kennis in huis? Begin dan met endpointsupport of bel ons als jouw IT-er op vakantie, niet beschikbaar of ziek is. Heb je wat handen te kort of wil je misschien een groot project starten? Wij helpen je waar jij dat wilt, net zo makkelijk. Soms is het ook heel nuttig om wat parate kennis over onderwerpen waar je minder sterk in bent in te huren.

Je belt met onze helpdesk. Zelfs buiten kantooruren als je daarvoor een overeenkomst hebt. De helpdesk helpt je direct waar dit kan en informeert je per e-mail over alle stappen. Met een goede registratie in ‘tickets’ kan je later ook nog eens terugkijken.

Geen nood, raak niet in paniek. Je data is veilig. Met Bitlocker en onze beveiligingspolicies komt niemand bij de data, ook niet als je de laptop demonteert. Mocht je pc met internet verbonden worden, dan kunnen wij deze nog wipen (leegvegen). Wij zorgen direct dat je aan de slag kunt op een leenlaptop van je bedrijf of wellicht een andere werkplek. Soms kun je zelfs via internet overal bij op een willekeurige werkplek of thuis. Het leveren van een nieuwe pc of laptop wordt direct geregeld, zodat je snel weer het comfort van je eigen werkplek hebt.

Dat is helemaal niet zo moeilijk en onhandig als je zou denken! Wij zorgen ervoor dat je een werkende pc of laptop op kantoor krijgt die op de juiste wijze is geïnstalleerd met programmatuur, updates, beveiliging, beheer en alle specifieke software en instellingen voor jouw bedrijf en/of functie. Geen geklooi met instellingen en programma’s of registraties van programma’s of verwijderen van onnodig software dus. Wij zetten op kantoor jouw instellingen over zodat je direct en veilig aan de slag kunt.

Zo krijgt jouw pc alle essentiële updates op een wijze waar het zo min mogelijk verstoring veroorzaakt en goed functioneert. Wij controleren alle updates handmatig en plannen deze in. Dus: geen updates die storingen veroorzaken en geen updates net voor je presentatie! Je kunt er zelf voor kiezen om de updates uit te stellen tot een tijdstip waar het jou beter uitkomt. Maximaal een week uitstel is mogelijk.

Om veiligheid, prestaties en continuïteit te bereiken. Iedereen wil overal op een veilige manier zijn werk kunnen doen. Alles moet goed functioneren, ondanks alle problemen met hard- en software, de uitdagingen omtrent beveiliging en alle programmatuur op je pc.

  • Registratie van hardware, licenties, garantie, leeftijd en dergelijke en wie de computer gebruikt
  • Beveiliging met Bitlocker, antivirus/antimalware of EDR-software, beveiligingspolicies, OS beveiligingsupdates en beveiligingsupdates van 1.000+ programma’s
  • Updates van het OS, van 1.000+ programma’s, van het antivirus-/antimalware- of EDR-programma, van stuurprogramma’s/drivers
  • Beheer met NAble. Zo zorgen wij voor actief beheer van de pc en alle instellingen zodat wij (meetbaar!) jouw werkplek operationeel maken en houden. Tevens een goede controle voor alle maatregelen die wij treffen met rapportage
  • Automatisering waardoor meer dan 50% van alle pc-problemen kan worden voorkomen. Ook als het misgaat kunnen veel problemen geautomatiseerd worden opgelost. Denk bijvoorbeeld aan een vastgelopen proces herstarten, je zoek-index repareren, opschonen van de pc of automatisch repareren van logboekmeldingen

Een endpoint is een pc of laptop die door jouw bedrijf in gebruik is in het bedrijfsnetwerk. Dit kan een computer achter een balie zijn die verbonden is met een presentatiescherm, maar ook een computer in vergaderruimte of van een tijdelijke medewerker. Ze moeten allemaal beheerd, beveiligd en ondersteund worden.

Go to Top