FAQ Lime Networks & coronavirus

Tags: |

Wij zijn allemaal geschrokken van de impact, de snelheid en ook de gevolgen van COVID-19 (het coronavirus). Het valt niet mee om Nederland en misschien ook jouw bedrijf draaiende te houden. Wij willen je graag updaten over hoe wij jou hierin ondersteunen met Lime Networks. Wat betreft gezond werken maken wij het simpel voor je met onderstaande vragen en antwoorden.

Wij zullen deze vragen continu updaten naar aanleiding van jouw vragen! Deze kun je stellen via ons telefoonnummer (010-2121806) of e-mail (helpdesk@limenetworks.nl).

Pandemie of niet… Hackers blijven hacken en sommige kwaadwillenden maken gebruik van de gelegenheid door virussen in Corona-trackers te stoppen. Wij gebruiken zelf drie websites:

  1. https://bing.com/covid = Wereldwijde tracker van Microsoft over besmettingen
  2. https://rijksoverheid.nl/coronavirus = Officiële website van de Rijksoverheid
  3. https://rivm.nl/coronavirus = Officiële website over van het RIVM

Ja, dat kan. Met je eigen laptop ga je gelijk aan de slag, anders log je in via https://portal.office.com met je e-mailadres, wachtwoord en MFA code. Via deze portal kan je vanaf elke locatie direct bij je e-mail en bestanden. Maak je daarnaast ook gebruik van onze Managed Voice oplossing, dan kan je deze naar elk gewenst nummer doorschakelen via https://voip.limenetworks.nl.

Nu vooral in de ochtend. Mensen willen thuiswerken, bereikbaar zijn en hebben allerhande (vooral eenvoudige) vragen over hoe om te gaan met thuiswerken of op een andere locatie. Later op de dag zal dit rustiger worden, verwachten wij.

Goed. Wij zijn (nog) niet getroffen door het virus en werken zo goed als op volle sterkte. Wel hebben wij richtlijnen aangehouden van het RIVM en werkt een deel van het team thuis. Wij houden je op te hoogte over wat jij van ons mag verwachten voor de IT-dienstverlening. ‘Geen nieuws is goed nieuws’ houden wij voorlopig aan.

Alle projecten en migraties gaan voorlopig gewoon door. Wij doen er alles aan om ze efficiënt door te zetten. Bezoeken op kantoor worden geminimaliseerd en verzet naar een tijdstip dat wij en jij er comfortabel mee zijn.

Wij gaan het aantal klantbezoeken voorlopig beperken. Alleen zeer urgente bezoeken zullen nog doorgaan. Overige afspraken zullen verzet worden in overleg met jou. Wil jij ons zelf niet ontvangen? Geen zorgen, voordat wij langskomen bellen wij altijd eerst even op, zodat er geen misverstanden ontstaan.

Jazeker. Wij zijn nog steeds verfrissend in IT! Dus wij helpen je graag.

Ja, dat kan. Voor support bel ons op 010-2121806 of e-mail naar helpdesk@limenetworks.nl.

Wij hebben een blog geschreven waarin wij vijf tips geven om veilig thuis te werken.

Lees de blog ‘Thuiswerken in verband met corona? Zo kun je dat veilig doen!’

Ga naar de bovenkant