Kende jij deze vijf manieren om je slimme telefooncentrale in te zetten al?

Tags: |

Heb je onze tips uit de vorige blog over je bereikbaarheid vergroten gevolgd, dan ben je al heel goed op weg! Nu willen wij graag focussen op een specifiek element van Telefonie, namelijk ColigoGrid. Wij willen niet met te veel technische termen smijten, maar ColigoGrid is wel belangrijk om te noemen. Wat is het precies en welke features zijn onze favoriet?

ColigoGrid is het platform waar onze klanten gebruik van maken, geproduceerd door Voiceworks. Het onderdeel mobiel (op het ColigoGrid) maakt gebruik van het razendsnelle en betrouwbare netwerk van KPN. Je hebt dus dezelfde snelheden en dekking op je iPhone (of welke mobiele telefoon dan ook) via ons als bij KPN. Wij zijn dol op ColigoGrid en kunnen geen genoeg krijgen van alle features. Dit zijn enkele voorbeelden van features, maar er zijn er dus nog veel meer.

#1: Wachtrijen

Dit gaat over de wachtrij waar de klant in staat, maar hier focussen wij meer op de bedrijfskant. Je kunt namelijk bepalen naar welke werknemer de beller gaat op basis van bepaalde instellingen. Wij hanteren zelf ‘degene die het langst geen gesprek heeft gehad’. Wanneer Daan dus tien minuten lang geen gesprek heeft gehad maar Thom twaalf minuten en er belt iemand, gaat Thom’s telefoon automatisch rinkelen en behandelt hij het gesprek. Andere opties zijn bijvoorbeeld ‘minste gesprekstijd’, ‘minst aantal gesprekken’, ‘iedereen tegelijkertijd’ of ‘willekeurige volgorde’. Zo weet je zeker dat de beller geholpen wordt door een enthousiast, fris en beschikbaar iemand die niet al zeven uur lang aan het telefoneren is terwijl de collega tegenover hem nog geen klant telefonisch te woord heeft gestaan die dag. Aan deze wachtrij kan eventueel een keuzemenu voorafgaan.

#2: Statistieken

Hoeveel gesprekken heeft elke werknemer gehad? Hoe lang duurde deze gesprekken? Hoe lang was de wachttijd? Als call manager kun je inloggen bij Operator in ColigoGrid en al deze statistieken bekijken. Dat zorgt voor duidelijkheid en overzichtelijkheid.

#3: Voicemail notificatie

Wij hebben het hierboven al uitgebreid behandeld: een goede voicemail is van levensbelang. Een fijne feature van ColigoGrid is de forward mogelijkheid, waarbij het geluidsfragment wordt doorgestuurd per e-mail aan de groepen of personen die het betreft. Ook kun je instellen dat je een SMS-je ontvangt wanneer er een nieuwe voicemail is. Maakt de toegankelijkheid toch allemaal weer stukken beter.

#4: Land-based rules

Klinkt heel gecompliceerd, maar het houdt simpelweg in dat de landcode van de beller wordt gedetecteerd en vervolgens wordt gebruikt om de beller te verbinden aan het juiste kantoor. Heb jij bijvoorbeeld een Duits en een Nederlands kantoor en belt er iemand met een Duits telefoonnummer naar het Nederlandse telefoonnummer? Dan wordt hij of zij automatisch doorgestuurd naar de Duitse vestiging. Dit zorgt ervoor dat de beller direct de juiste personen aan de telefoon krijgt en goed wordt geholpen.

#5: Keuzemenu’s

Een keuzemenu verbetert de klantervaring aanzienlijk. Misschien vindt de beller het aan het begin een beetje irritant, maar het zorgt er wel voor dat hij of zij wordt doorverbonden met de juiste afdeling en daardoor snel en goed geholpen kan worden. Met ColigoGrid kan je deze keuzemenu’s gemakkelijk instellen.

Meer weten over Telefonie?

Kun je maar niet genoeg krijgen van al die te gekke functies die met Telefonie gepaard gaan? Of juist andersom – snap je niet zo goed waar dit allemaal over gaat? Dan raden wij je aan om even een kijkje te nemen op onze Telefonie webpagina waarin wij het product en de service uitgebreid toelichten. Vragen? Check de veelgestelde vragen over Telefonie onderaan deze blog. Andere vragen? Stuur ons even een mailtje op info@limenetworks.nl of bel ons op 010-2121806.

Veelgestelde vragen over Telefonie

Staat jouw vraag er niet tussen? 1 mailtje of 1 telefoontje is genoeg om hem beantwoord te krijgen. 010-2121806 | info@limenetworks.nl

Ja, kunnen wij allemaal. Of je nu voor je vaste telefonie en/of je mobiele telefonie abonnementen hebt, of privé en zakelijk door elkaar gebruikt, of misschien zelfs bij verschillende leveranciers zit… Komt helemaal goed, wij helpen je met een zo gemakkelijk mogelijke transitie naar de beste oplossing.

Wij leveren alles zero-touch op om perfect te kunnen bellen, wat betekent dat je er meteen mee aan de slag kunt. Wil je precies weten hoe dat werkt? Stuur dan een e-mail aan verfrissend@limenetworks.nl of bel ons voor een afspraak op 010-2121806

Ja, dat kan zeker uitmaken. Onze vast/mobiel oplossing werkt via het zendnetwerk van de KPN. Onze cloud telefonie oplossing ColigoGrid zorgt voor de verdere afhandeling van de gesprekken. Dit zorgt voor een modern en innovatief platform met de kwaliteit die je nodig hebt om perfect zakelijk te communiceren.

Met internet/VoIP is bellen vele malen ingewikkelder dan vroeger via de ISDN lijn. Naadloos je mobiel gebruiken zowel privé als in combinatie met je telefooncentrale moet efficiënt en simpel zijn. En heb je vragen of hulp nodig, dan wil je direct iemand spreken. Kies daarom voor Lime Networks. Het moet verfrissend zijn.

Communiceren gaat nog veel via de telefoon. De wereld waar wij nu in leven is sneller en communiceert op allerlei moderne manieren. Vooral de aandacht vasthouden is steeds lastiger. Je wilt dus overal goed bereikbaar zijn (op tijden wanneer jij dat wilt) en je wilt helder en eenvoudig makkelijk kunnen communiceren. Dus als je op kantoor zit moet dit perfect geregeld zijn.

Zit je op kantoor? Dan kun je je toestel van de stroom halen of een fabrieksreset geven. Alles werkt dan na een paar minuutjes weer als dat je gewend was. Reageert het toestel helemaal niet meer? Dan kun je ook op een andere werkplek gaan zitten en van jouw extensie bellen door even op dat toestel in te loggen. Zo simpel is het. Is je toestel echt stuk dan sturen wij een nieuwe op. Die werkt gelijk dus geen installatie ellende. Indien nodig prikken wij hem in je netwerk voor je als dat ook nog gewenst is.

Je betaalt voor een gebruiker van de telefooncentrale (vast en/of mobiel), voor je belminuten (of je koopt ze af) en als je wilt voor verfrissende service. Heb je dan vragen of wil je iets aangepast zien in de telefooncentrale, dan helpen wij je. Slimme engineers die weten wat ze moeten doen. Géén kastje naar de muur verhaal maar aardige mensen die je direct helpen.

Heel goed. Wij maken namelijk gebruik van het netwerk van de KPN zendmasten en hun netwerk internationaal. Dat zit dus wel snor. Het kan altijd verschillen per gebouw per provider. Maar KPN is gewoon goed! Heel goed.

Hier zijn diverse mogelijkheden voor, of jouw bedrijf nu uit 10 werknemers bestaat of uit 1000. Neem bijvoorbeeld de app op je desktop of de connectie naar je CRM systeem. Dat geeft veel inzicht. Heb je een kleine omgeving? Dan hebben wij een toestel met een groot scherm met knoppen waarmee je de beschikbaarheid en naam van je collega’s en/of afdelingen ziet. Behoefte aan meer? Dan hebben wij nog extra modules voor naast je telefoon met nog meer knoppen en lichtjes. Heb je behoefte aan écht veel knoppen (100+)? Dan hebben wij een applicatie op je pc waar je alles custom instelt en op een apart scherm op je pc jouw collega’s kunt zien en direct naar ze door kunt verbinden. Uiteraard kun je op je toestel of op je pc werken met een headset waarmee je handen vrijhoudt en ook minimaal 50 meter van je werkplek kunt weglopen. Ook kun je bijvoorbeeld met je smartphone jouw gesprekken aannemen als je even iets moet regelen. Het gesprek wat je voert kun je altijd doorzetten van/naar elk van je apparaten waar je mee belt.

Voicemail kennen wij allemaal en dat werkt bij ons net zo. Heb je een smartphone met iOS of Android dan kun je gebruik maken van de Reach app. Hierin kun je al je ingesproken voicemails zien, direct beluisteren en ook wissen en terug- of vooruitspoelen. Visueel vanaf je scherm zonder allerlei ingewikkelde menu’s met snelkeuzes die wij niet kunnen onthouden. Super handig.

Jazeker! Je bent ook niet gebonden aan een smartphone met twee simkaartsloten of bijvoorbeeld een E-SIM. Het werkt op een standaard simkaart. Jouw Nokia uit 1999 zal het dus ook nog doen!

Dit is handiger dan je nu denkt. In ieder geval hoef je niet met twee toestellen op pad. Je bent ook niet gebonden aan een smartphone met twee simkaartsloten of bijvoorbeeld een E-SIM. Het werkt op een standaard simkaart – of je nou werkt met een Nokia8010 uit 2005 of de nieuwste iPhone. Het werkt altijd en overal, ook in het buitenland. De simkaart maakt verbinding met de telefooncentrale, dus jij kunt bereikbaar zijn of uitbellen op meerdere nummers vast en/of mobiel – en zelfs tijdsgebonden!

Met de bereibaarheidsmatrix of met de vooringestelde schema’s kun je automatisch je gesprekken ergens anders afleveren. Hierin kun jij dus inderdaad instellen dat jouw secretaresse de telefoon opneemt als jij in een vergadering zit, op vakantie bent, even met de hond aan het wandelen bent of om een andere reden afwezig bent.

Ja, dat is heel makkelijk. Heb je dus even geen tijd, dan verbind je de beller gemakkelijk door aan een collega of aan een afdeling – met of zonder ruggenspraak.

Nee. Met elke mobiele telefoon kun je mobiel bellen en de telefooncentralefuncties (zoals doorverbinden en wachtrijen) gebruiken. Wij hebben wel een applicatie. Hiermee bedien je je profiel zodat dat niet online hoeft. Ook kun je hierin je ingesproken voicemails in een lijst bekijken en direct afluisteren.

Met Premium support kun je ons ook bellen als het een keer misgaat ’s avonds, in het weekend of op feestdagen. Heb je een winkel of lever je diensten buiten reguliere kantooruren en kan je niet verder? Dan zijn wij er voor je.

Je kunt een login krijgen voor jouw online omgeving. Hier kun je alles bedienen. Heb je toch even hulp nodig, dan zijn wij er voor je met onze kundige en gepassioneerde helpdesk en wij hebben een uitgebreide gebruikershandleiding. Wil je zelf dus aan de slag, dan staat niets je in de weg.

Ja, dat kunnen wij. Wij kunnen ze voor je opslaan maar wil je dat niet, dan kunnen wij ze dagelijks ook afleveren op jouw IT-omgeving bijvoorbeeld op een sFTP-server. Let op: als je gesprekken opneemt dan moet je dat ofwel aankondigen ofwel je kunt het alleen voor interne leerdoeleinden gebruiken. Onaangekondigd is het niet rechtsgeldig.

Pak een enterprise telefooncentrale en alle functies die erbij horen. Queues, wachtrijen, huntgroepen, doorverbinden, doorschakelingen, alles op tijden en schema’s, vakantie/vrije dagen, CDR records, hotdesking, groepen, call-pickup en ga zo maar door. Eigenlijk alles wat jij wilt en/of nodig hebt. Wil je meer details? Bekijk dan onze folder op de pagina over ‘Telefonie‘. Oh ja… je kunt ook je mobieltje gebruiken. Een vast toestel is niet nodig!

Met ‘secure bij design’ staat veiligheid voorop. Met pentesten en onze ISO-certificering verplichten wij onszelf continu alert te blijven op jouw veiligheid en die van onze diensten en producten. Neem bijvoorbeeld vaste telefoons. Die maken connectie met het platform met uniek een gegenereerde gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord. Die weet jij zelf niet eens. Dan heb je nog je eigen login daar overheen. Dus dat is niet lastig te hacken… zeg maar gewoon (bijna) niet. Kijk ook eens bij de veelgestelde vragen over veiligheid of onze pagina over Veiligheid.

Nee, dat hoeft niet. De simkaart maakt verbinding met de telefooncentrale. Dus jij kunt bereikbaar zijn of uitbellen op meerder nummers vast en/of mobiel en zelfs tijdsgebonden. Een voorbeeld: jouw zakelijk mobiele nummer staat op je visitekaartje. Je wilt niet dat klanten je storen in het weekend of op je vakantie. Dus je schakelt je zakelijk nummer door naar de storingsdienst in het weekend en op je welverdiende vakantie naar de Malediven. Klanten worden geholpen, maar jij hebt er geen last van. Tevens blijft jouw privé mobiele nummer wel gewoon werken. Altijd, ook op vakantie! (pssst… je kunt wel je schoonmoeder direct doorschakelen naar de voicemail – altijd! 😉

Ja, op alle telefoons kun je inloggen met jouw eigen interne nummer (bijvoorbeeld 201) en jouw eigen pincode. Dat duurt 10 seconden en je kunt gelijk bellen. Dit geldt voor alle toestellen, merken modellen die wij leveren (ook voor de vergadertelefoons). PS heb je geen flexplek, dan hoef je maar 1x in te loggen en je blijft ingelogd. Ook de volgende dag, ook bij een stroomstoring of storm Ciara. Je wordt pas uitgelogd als jij dat wilt.

Ja, dat kan zeker! Je kunt bellen met een applicatie op je laptop of met je mobiele telefoon. Je kunt ook thuis je vast toestel aansluiten. Of je nu tegelijkertijd op kantoor een toestel wilt, thuis een vast toestel wilt én je wilt ook met je mobieltje in de auto bellen…. het kan allemaal. Je kunt ook overal kiezen of je vanaf je mobiele nummer of vanaf je zakelijke nummer belt. En dat kan allemaal ook nog eens super eenvoudig.

Nee. Je krijgt met jouw bedrijf een eigen telefooncentrale op het cloud platform. Dat is onderdeel van het geheel en je betaalt per poppetje en voor de belminuten (of je koopt de belminuten af). Dat geldt zowel voor mobiel als voor vaste telefonie.

Dat verschilt per leverancier. Bij ons houdt het in dat jouw simkaart en dus je mobieltje achter de telefooncentrale staat. Dus alles op je vaste toestel werkt ook op je mobiele toestel – als je dat wilt tenminste. Doorverbinden, wachtrijen, doorschakelen, uitbellen met je vaste nummer, opnemen van gesprekken en nog 100 andere functies. Het werkt allemaal perfect met elk mobiel toestel zonder apps en ingewikkelde toestanden. PS Wij hebben wel een mobiele app (iOS/Android), maar daar bedien je jouw account mee zodat je niet online hoeft in te loggen. Heel makkelijk dus.

Ga naar de bovenkant