Ultieme IT-garantie guide: kan jij twee weken zonder je laptop of server?

Tags: |

Weet jij eigenlijk welke garantie je hebt op je hardware? En zo ja, weet je dan ook wat het proces is wanneer je laptop of andere hardware kapotgaat? Ben je goed voorbereid op de gevolgen hiervan? Wij merkten veel onduidelijkheid omtrent garantie. Zo gepassioneerd als wij zijn over IT, vonden wij het tijd om dat eens uit te lichten en op te helderen.

De opties: verschillende soorten garanties

Doorgaans heb je drie garantieperiodes waaruit je kunt kiezen, namelijk 1, 3 of 5 jaar. Dat stukje is niet zo lastig. Ben je benieuwd welke verschillende soorten garantie daar weer binnen vallen? Check dan onze webpagina.

Ben jij voorbereid op de gevolgen? Wat aandachtspunten en tips voor garantie

Je weet nu welke garanties er zijn, maar ben je ook voorbereid op de gevolgen? Wat als je hardware echt kapotgaat? Uit ervaring weten wij dat er een aantal aandachtspunten zijn waar mensen vaak geen rekening mee houden. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus doe je voordeel met deze tips!

Zorg voor kwalitatieve reserve hardware

Wij adviseren altijd om 1 reserve device op 25 gebruikers te hebben. Het stukje ‘kwalitatief’ wordt nogal eens vergeten. Doe jij bijvoorbeeld veel grafisch werk? Dan is een simpele, oude laptop niet voldoende om jouw werk goed te kunnen blijven doen. Gebruik je vooral Microsoft Word en e-mail? Dan is een high-end laptop niet nodig. Zorg dus voor reserve hardware om de prestaties en continuïteit te kunnen garanderen en behouden.

Weet hoe je je back-ups en privacy hebt geregeld

Bij ‘carry-in’ garantie kunnen er zomaar weken overheen gaan voordat je je hardware terug hebt. Je wilt ondertussen door kunnen werken op die kwalitatieve reserve hardware. Hiervoor is het belangrijk dat je weet hoe jouw back-ups zijn geregeld. Staan die op OneDrive, in iCloud of misschien op een externe harde schijf? Zorg ervoor dat je hiervan op de hoogte bent, zodat je goed voorbereid bent in geval van nood. Meer weten over back-ups? We schreven al eerder een blog over het belang van (meerdere) back-ups en een blog over wat OneDrive nu precies is of doet.

Heb je gevoelige data op je laptop of telefoon staan? Wis deze dan eerst voordat je de hardware terugstuurt. Krijgt je server of laptop een nieuwe harde schijf? Wis je data dan eerst, voordat ze de oude meenemen. Het gebeurt maar zelden dat je je oude hardware mag houden, dus dan wil je er zeker van zijn dat er geen gevoelige informatie op staat. Je wilt niet dat jouw persoonlijke of bedrijfsgevoelige informatie daar nog op staat – of misschien zelfs de gegevens van anderen, waardoor je met de AVG te maken krijgt.

Ken het verschil tussen zakelijke en consumentengarantie

De B2B (Business to Business) markt verschilt wezenlijk van de B2C (Business to Consumer) markt wanneer het neerkomt op garantie. Consumenten zijn namelijk ontzettend goed beschermd door de wet. De fabrikant moet voor vervanging zorgen en bepaalde onderdelen moeten een x aantal jaar meegaan. Hierover kun je meer lezen op de website van de overheid over de garanties van producten om de consumenten te beschermen.

Maar wij focussen ons op de zakelijke markt en daar is de garantie heel anders. Bij B2B accepteer je namelijk de voorwaarden als contractvoorwaarden. Hierin staan je rechten en garanties vastgelegd. Wees je er dus van bewust dat er echt verschil zit in consumentengarantie en garantie voor zakelijke klanten.

Wat doen wij?

Wanneer je hardware via ons aanschaft, besteden wij veel aandacht aan garantie. Wij inventariseren eerst welke producten het meest geschikt zijn voor jou, waarbij wij zowel naar de prijs als de kwaliteit kijken. Hier zoeken wij dan een passende garantie bij, kijkend naar jouw wensen en beoogde doeleinden voor het product. Wij maken een afweging tussen kosten en continuïteit.

Neem managed netwerk als voorbeeld. Als er iets kapot is zoals een access point en wij constateren dat, zijn wij binnen 4 uur op locatie om dit om te wisselen. Je hoeft niet te wachten en hebt nergens last van.

Welke garanties hebben de producten die wij leveren? Check de webpagina over de lengtes, types en extra opties van de garanties.

Veelgestelde vragen over Lime Networks

Staat jouw vraag er niet tussen? 1 mailtje of 1 telefoontje is genoeg om hem beantwoord te krijgen. 010-2121806 | info@limenetworks.nl

Er is zoveel keus bij de aanschaf van producten dat je wel wat hulp kunt gebruiken. Onze kennis van producten en ervaring bij andere klanten zorgen ervoor dat je bij ons altijd terecht kunt voor de beste oplossing voor de zakelijke markt. Wij kunnen niet alles testen, maar hebben wel een goede oplossing om je te helpen. Als je producten zoals bijvoorbeeld een laptop bij ons aanschaft dan verzorgen wij ook de garantieafhandeling en ondersteuning binnen je onderhoudscontract.

Dat is het zeker. Daarom geloven wij in samenwerken. Een IT-manager in je bedrijf kan al snel zorgen voor kennis. Door maandelijkse contracten zijn wij altijd gericht op de lange termijn. Doordat wij constant investeren in pasklare oplossingen voor het MKB, laten wij jou vooroplopen met IT. Door gebruik te maken van standaarden krijg je meer zekerheden.

Contracten zorgen voor heldere afspraken en service wanneer je het nodig hebt. Voorspelbaarheid in je kosten zonder verrassingen. Hierin gaan wij net dat stapje verder, omdat het voor iedereen zekerheid biedt. Of je er op de lange termijn geld mee bespaart? Dat denken wij niet. Wel krijg je de service en kunde op het moment dat je ons nodig hebt. En gaat het een keer verkeerd, dan zit je niet met hoge kosten of twijfel of je wel of niet iemand moet inhuren. Wij geloven in relaties en niet in contracten. Bij ons zijn alle contracten per maand opzegbaar – tenzij door een leverancier anders opgelegd, zoals bij een glasvezelverbinding. Zo profiteer je van de voordelen zonder dat je ergens aan vastzit en zijn kosten voorspelbaar.

IT is vaak ingewikkeld. Dat hoeft helemaal niet volgens ons. Door IT simpel en veilig te maken, versterk je jouw concurrentiepositie. De goed doordachte oplossingen, de versimpeling, beveiliging en heldere support wanneer jij het nodig hebt kosten veel tijd. Aan voorbereiding, training, documentatie, opleidingen en vooral ervaring. Dat is lastig – eigenlijk niet mogelijk – om zelf te doen. Goed dus dat iedereen wat kennis heeft en kritisch blijft, maar samenwerken en veel ervaring en kennis is key voor een goede IT.

Jazeker. Buiten kantoortijd zijn wij bereikbaar op exact hetzelfde telefoonnummer als overdag. Bij premium contracten word je geholpen zonder dat je hiervoor extra betaalt. Reguliere werkzaamheden doen wij altijd tijdens kantoortijd, maar als je ons echt nodig hebt zijn wij er voor je met een strakke SLA zodat je snel weer verder kunt. Heb je geen premium contract, dan helpen wij je op basis van best effort tegen een aangepast tarief. Hiervoor hoef je niets te doen.

Door IT sterk te versimpelen en te concentreren op de oplossingen die wij bieden helpen wij klanten met hun problemen. Door sterk in te zetten op het verzorgen van de klant en niet de oplossing worden standaard oplossingen geconfigureerd voor de klant. Door te werken volgens standaarden, afspraken en te concentreren op communicatie zorgen wij voor begrip bij de klant en een prettige ervaring. IT is vaak complex en bij Lime Networks zorgen wij dat dit simpel wordt voor jou.

Met de IT-manager bespreken wij periodiek waar wij heen gaan en waar wij nu staan. Niet alleen of wij het goed doen maar ook de klant goed bezig is en IT zo benut dat het zoveel mogelijk waarde toevoegt. Als er ook een lokale IT-support is, verdelen wij de taken. Wij laten de klant meekijken in systemen, documentatie en geven bijvoorbeeld inzicht in het netwerk of de servers/cloud. Vaak regelen wij de basis, voegen wij kennis toe en helpen om sneller stappen te zetten met extra handen en ervaring, bijvoorbeeld bij projecten.

Wij zijn Microsoft Gold Partner op drie vlakken, waarvoor de medewerkers van Lime Networks veel opleidingen succesvol hebben afgerond en er courante klantcases zijn goedgekeurd door Microsoft. Daarnaast zijn er nog veel certificeringen op gebied van security, voice, netwerken en dergelijke. Wij werken volgens de richtlijnen en standaarden van onze leveranciers. Ook ons ISO 27001-certificaat zonder opmerkingen zorgt voor de juiste werkwijze en instelling.

Goede medewerkers laten een positieve indruk op je achter wanneer ze jou hebben geholpen. Daar steken wij veel tijd in. Onze medewerkers werken allemaal volgens onze richtlijnen, procedures en handboeken. Belangrijker zijn onze kernwaarden (klanten verzorgen, passie voor techniek, heldere taal) die wij actief uitdragen. Tijdens ‘lunch & learn sessies’ met het team besteden wij veel aandacht aan beveiliging intern en voor de klant en wordt kennis op pijl gehouden. Elk jaar volgen wij relevante opleidingen om voorop te blijven lopen met kennis. Wij krijgen een score van 8,4 van klanten bij projecten en migraties en hebben een 100% score voor het succesvol uitvoeren. Wij gaan uiteraard voor een 10, dus wij verbeteren constant.

Onze helpdesk fungeert als een full-service helpdesk waar iedereen jou direct kan helpen met vragen en problemen. Je mag ons altijd bellen met al je IT-vragen en problemen. Ons gepassioneerde en goedgeschoolde team helpt je op een vriendelijke manier met jouw IT, documentatie en specifieke afspraken. Of je nu een probleem hebt, advies wilt of met een vraag zit, wij werken samen als één team. 20 IT-ers voor de prijs van 1 die je zo vaak je wilt mag bellen; liever dat je ons vaker belt over hetzelfde onderwerp dan dat je met de vraag blijft zitten! Ook zijn wij buiten kantooruren beschikbaar voor belangrijke storingen. Een engineer helpt je dan binnen een kwartiertje. Tot slot is onze helpdesk beschikbaar in het Nederlands of Engels.

Wij zullen IT zodanig inrichten dat jij ermee aan de slag kunt en dat je de concurrentie een stap voor bent. Of dit nu over de telefonie of de Wi-Fi gaat, de helpdesk staat klaar om elk IT-probleem op te lossen. Met een sterk geschoold en passievol team is geen IT-probleem te groot en zorgen wij voor efficiëntie en veiligheid.

Wij gaan voor prestaties, continuïteit en veiligheid. De eerste stap is inventarisatie, waarbij wij kijken hoe IT momenteel wordt gebruikt, hoe dat beter kan en wat onze rol hierin is. Wat is de hulpvraag en welke waarde kunnen wij toevoegen? Als wij op dezelfde lijn zitten, doen wij een voorstel tot een plan van aanpak, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Zo weet je precies wat wij gaan doen, hoe, welke effecten dit heeft, wie wat gaat doen, wanneer en hoeveel het gaat kosten. Adoptie hoort hier ook bij. Daarna gaan wij het uitvoeren. Denk aan beveiliging, installatie en migratie. Het exacte verloop hiervan verschilt per bedrijf. De helpdesk staat altijd voor je klaar en helpt je direct. Transparantie, vertrouwen en probleemoplossend werken staan tijdens het hele proces voorop.

  • IT is de kern van je concurrentiepositie
  • Wij halen de complexiteit uit IT
  • Het is voordeliger dan dat je je IT zelf doet
  • IT is geen kerntaak meer
  • Wij adviseren niet alleen maar, doen ook echt het werk
  • Wij zijn innovatief en altijd up-to-date
  • Je hoeft je geen zorgen meer te maken over IT
  • Minder stress, meer efficiëntie

Wij focussen ons op het MKB-segment tot 250 werkplekken. Wij sluiten geen enkele branche uit, elk bedrijf met IT-wensen is welkom.

  • Wij leveren altijd topprestaties
  • Wij werken innig met de klant samen
  • Ons team is jong, innovatief en vernieuwend
  • Wij communiceren helder
  • Veiligheid staat bij ons op nummer 1
  • Onze diensten zijn zo efficiënt en klantvriendelijk mogelijk
  • Wij zijn koploper in de nieuwste technieken op IT-gebied
  • Wij zoeken alles voor je uit, je hoeft zelf niks meer te doen
Ga naar de bovenkant