.

Het antwoord
op al je vragen

Veelgestelde vragen

We zorgen in eerste instantie dat je netwerk meetbaar en inzichtelijk wordt. Dan kunnen we de beschikbaarheid garanderen voor zowel medewerkers als voor gasten en gescheiden per dienst. Vervolgens zorgen we voor access managment en beveiligen we het netwerk tegen ongenodigde gasten. Heb je eisen op DNS managment, additionele firewall instellingen of een VPN naar andere kantoren, de Cloud of een datacentrum? Dan bewaken wij voor jou de correcte werking. Optioneel kunnen wij al het dataverkeer op je netwerk monitoren met een third-party dienst zodat je absoluut zeker weet wat er op je netwerk gebeurt.

Een draadloos netwerk draait niet om megabits of technische termen. Het gaat veel verder dan dat. Een Wi-Fi netwerk is al langzamer dan een bekabeld netwerk, maar als je veel gebruikers hebt dan moet je goed plannen, inmeten en je gebruik vooraf weten in te schatten. Bij meerdere verdiepingen of kantoren met veel muren en/of meubels is het goed om ervaring hierin te hebben. Heb een opslagloods met veel stellingen, dan wordt het pas echt lastig. Wij zorgen dat alle techniek in de praktijk ook echt voor prestaties en comfortabel werken garant staan. Laat de techniek, het inmeten en het inrichten van de samenwerking maar ons over. Wij maken dit simpel voor je.

Een vast netwerk is als een stoppenkast met groepen; het is niet één geheel, maar het is bijna altijd gesegmenteerd om alle data in goede banen te leiden. Het is niet inprikken van kabeltjes en klaar is Kees. Plannig en sturing is nodig om alles goed te laten werken. Dat doen je met VLANS, QoS, SpanningTree etc; niet zo simpel dus. Ook het monitoren van data voor beveiliging en opsporen van mogelijke problemen is essentieel voor alsje problemen hebt. Ook als het een keer misgaat met aangesloten apparaten, kabels of defecte apparatuur moet je inzicht hebben om snel te kunnen schakelen. Om dit inzicht te krijgen moet je live het gebruik kunnen zien en alle instellingen. En niet over één enkel apparaat maar het gehele netwerk. Het is dus echt complex als je het goed wilt doen.

Bij Lime Networks hebben we een hekel aan kabelsla. Als wij jouw netwerk regelen dan is dat geen spaghetti maar zo fris en fruitig als dit maar zijn kan. Een net aangelegd netwerk voorkomt (onbedoelde) storingen en verkort de oplostijd bij wijzingen en defecten. Aangezien jij per maand betaalt, willen wij dit dus ook 😉

Bij elke nieuwe klant en/of project maken we altijd eerst een Plan van Aanpak. Een gedegen inventarisatie op locatie en het uitwerken van alle facetten (voorbereiding, installatie, configuratie) inclusief de impact voor jouw bedrijf en werknemers staan hierin helpder beschreven. We gaan pas aan de slag als jij akkoord bent hiermee. Zo is het duidelijk wat we doen, wanneer en waarom. Dit moet voorkomen dat het voor jouw bedrijf lastig wordt om over te stappen.

Nee, zoals vrijwel alle diensten van Lime Networks betaal je per maand. Je zit dus nergens aan vast. Ook als jouw bedrijf eventueel een andere oplossing nodig heeft dan helpen we je met en een soepele overgang inclusief documentatie, advies en helpdesk.

Door de maandelijkse contracten zorgen wij voor tijdige uitbreiding van je netwerk. Zonder complexe discussie. Een ‘+’je op bijvoorbeeld het aantal access points en wij regelen de rest. Bij krimp kun je er altijd voor kiezen om kosteloos een gedeelte van het contract te termineren; per device dus. Zo blijf je altijd betalen voor je gebruik en zit je nergens aan vast.

Nee, helaas. Er zijn firewalls die een vorm van controle van data hebben. Dit is echter een beperkt deel van je data. Veel data verplaatst zich beveiligd over je netwerk of is niet zichtbaar voor slimme firewalls. De beste remedie om deze vormen van cybercriminaliteit buiten de deur te houden zitten niet in je netwerk maar in beveiling van endpoints, data, gebruikers, servers etc. Met geupdate endpoints, antivirus (of beter nog EDR), encryptie, een goed wachtwoord beleid, een gedegen rechtenstructuur op je data, MFA op al je externe programmatuur en/of diensten zorgen wél voor meer veiligheid. De laatste winst zit in je personeel die je op kunt leiden met security awareness. Voorkomen is nooit 100% te garanderen. Maar áls het dan een keer misgaat dan zijn we er ook voor je. Dan helpen we je zodat je snel weer up-and-running bent.

Binnen je netwerk maken we bepaalde data stromen inzichtelijk en kunnen we buitenstaanders (gasten) scheiden van je kantoornetwerk. Door correcte instellingen voor beveiliging krijgen ongenode gasten geen toegang. Jouw data kan zich dus veilig over het netwerk verplaatsen zonder beperkingen of pottenkijkers.

Door het gebruik van IPS/IDS heb je een goede basis om ongewenste zaken van je netwerk te werken en jouw datastromen op je netwerk inzichtelijk te maken met meten. Dit hoort tot de standaarddienstverlening.

Voor het maken van veilige verbindingen naar jouw netwerk, clouddienst of datacentrum staan we klaar met oplossingen voor optimale verbinding. Wij handelen de techniek af; soms in combinatie met jouw IT-afdeling, leverancier of externe dienstverlener.

Wij werken samen met alle internet providers en alle diensten hierover. Soms met tussenkomst van extra apparatuur van jouw leverancier zoals bijvoorbeeld modems of routers. Voor zover we het nu kunnen overzien, zijn hierin geen beperkingen.

Snelheid op netwerken kan soms complex zijn. Mochten prestaties niet op orde zijn, dan gaan we altijd eerst meten. Na inzicht over mogelijke bottlenecks gaan we zorgen voor een snelle remedie om jouw netwerk weer optimaal te laten presteren. Of dit nu gaat over instellingen van VLAN’s en QoS, uitbreiding van capaciteit door groei, defecte apparatuur óf dat we het Wi-Fi opnieuw gaan meten. Jouw bedrijf krijgt een oplossing, PUNT. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.

Met onze Cloudcontrollers krijgt elke vestiging van jouw bedrijf zijn eigen controller voor het netwerk. Met een centraal managment voor beveiliging, updates, monitoring en configuratie zijn alle componenten goed te monitoren en te meten. Bij storingen worden er automatisch meldingen gemaakt in onze beheersystemen en gaan engineers automatisch aan het werk om jouw netwerk optimaal te laten presteren.

Jazeker! Doordat alles goed gedocumenteerd is en alle componenten op voorraad zijn, kunnen we direct aan de slag zonder vragen. Dit verkort de servicetijden aanzienlijk.

Meestal zien wij dit eerder dan jij en gaan we gelijk over tot vervanging van het defecte component. De hardware, vervanging, reiskosten, manuren, installatie, configuratie en garantie afhandeling hoort bij de service inbegrepen. Een goede SLA zorgt dat je vlot weer kunt werken op een probleemvrij netwerk.

Niet apart of los. Het is flauw om te zeggen dat je hier niet voor betaald. Uiteraard zit dit in de prijs verweven. De hardware, installatie, het beheer, de beveiliging, de storingsafhandelingen… dit bieden we allemaal voor een vast bedrag per maand per netwerkdevice. Dus je betaalt dit niet vooraf, maar het is onderdeel van de maandelijkse contracten. Dit zorgt voor voorspelbare kosten.

Ervaring is waar je de meeste winst uit haalt. We hebben kennis van onze producten, waardoor je meegaat in ervaring van een groot geheel. Als je toch vragen hebt, staat onze fullservice helpdesk voor je klaar. Direct is jouw documentatie, netwerk en monitoring beschikbaar zodat je vlot geholpen wordt. Mocht er hardware defect raken dan staan we snel bij je op de stoep met vervangende hardware. Instellingen staan paraat in de Cloud dus er is nagenoeg geen installatie tijd benodigd. Achteraf geven we je inzicht in je netwerk en advies hoe het nóg beter kan. Top service dus!

Uiteraard ondersteunen wij alle bekende technieken voor sturen en beveiligen van je netwerk en de data die er over verstuurd. Dit zit in onze standaardservice, ook als je wel eens wijzigingen hierin hebt.

Net als bij een mobiele telefoon kun je deze zelf kopen en een prepaid abonnement kopen. Prima oplossing. Je moet dus niks. Wil je het simpel houden, kosten voorspelbaar maken en de verantwoording uitbesteden aan professionals? Dan vinden we dat een verstandige keuze voor de business. Zo kun jij je aandacht verleggen naar zaken die het verschil maken of waarbij jij kunt concurreren met je branchegenoten.

Heb je nog een goede firewall of draadloos netwerk beheerd door een andere partij? Dan kun je deze gerust blijven gebruiken. Het mixen van verschillende producten binnen de onderdelen (vast of Wi-Fi) isniet wenselijk, dus dat doen we niet. Heb je zelf al apparatuur van dezelfde leverancier? Dan nemen wij deze over en nemen we gelijk de verantwoording, garantieafhandeling et cetera over.

Je betaalt per component een vast bedrag per maand – letterlijk voor een Firewall, een switch en een Wi-Fi punt. Hiervoor geven we advies over beveiliging, inrichting van het netwerk en waar je aan moet denken of waarin je keuzes moet maken. We schrijven een plan van aanpak zodat je precies weet wat er gaat gebeuren, door wie, wanneer en wat de impact is voor jouw bedrijf. We installeren, beveiligen en testen het netwerk. Het Wi-Fi wordt uitvoerig ingemeten met een testrapport. We onderhouden en blijven het netwerk beveiligen en monitoren tijdens gebruik; actief met een portal in de Cloud. Bij gebruikers problemen hebben we een full-service helpdesk en bij uitval zijn we snel op locatie met vervangende hardware. Updates voor functionaliteit, beveiliging samen met rapportage horen bij de maandelijkse dienstverlening. En licenties op software, updates en extra ondersteuning zijn inbegrepen op ons premium niveau.

Een netwerk bestaat niet alleen uit apparatuur en kabeltjes. Beveiliging van je data, prestaties van alle gebruikers op het netwerk en continuïteit van je business zijn essentieel. Wij maken dat simpel voor je door een vast bedrag per maand. Wij zijn er om alle lastige zaken te regelen zonder ingewikkelde facturen of dat je voor elke verandering moet betalen. Simpel, veilig en op-en-top verzorgd.

Een firewall beschermt jouw netwerk, maar regelt ook een groot gedeelte van de data op je netwerk en alles wat van buiten kantoor aan data naar binnen komt of naar buiten. Deze data moet inzichtelijk zijn, goed beveiligd. Bovendien moet deze data netjes van een prioriteit voorzien worden om goed samen te werken. Daarnaast moet je updates doen om beveiliging up-to-date te houden met zowel de software als de instellingen. Eén firewall beveiligen is best lastig, omdat het veel tijd kost. Maar als je er zoals wij meer dan honderd beheert, dan wordt het makkelijk.

Wij zien het netwerk als het systeem dat de computers, printers en overige IT met elkaar verbindt bij jou op kantoor, om gebruik te kunnen maken van het internet. Denk aan de firewall, het vaste netwerk en het Wi-Fi netwerk.
Volgens Wikipedia: “Een computernetwerk is een systeem voor communicatie tussen twee of meer computers.” De communicatie verloopt via netwerkkabels of via een draadloos netwerk. In de netwerktopologie worden fysieke en logische topologieën onderscheiden. Men spreekt van een LAN in het geval van lokale plaatsgebonden bekabeling waarop computers binnen één gebouw of een campus aangesloten worden en een WAN wanneer er sprake is van verbindingen over grotere afstanden.

We nemen contact met je op om vast te stellen dat je aanvraag klopt. We maken een afspraak met je om er voor te zorgen dat de offerte ook klopt en dat we niets zijn vergeten.
Bij grotere projecten of als het gaat om meer dan één product/dienst dan doen we een initieel voorstel en weet je wat je kunt verwachten. Vervolgens schrijven we een Plan van Aanpak zodat je precies weet wie, wat, wanneer doet en wat de impact is voor jouw bedrijf. Per stap in detail. Als je akkoord bent met de indhoud dan kan het eigenlijk niet meer misgaan. De juiste uitkomst van het project staat nu voor 100% vast. Als er tussentijds iet mocht wijzigen dan spelen wer hierop in en overleggen met jou over wat te doen. Hoe dan ook: 100% afgeronde projecten en een 8,4 van de klant over 2018/2019.
Bij Lime Networks gaan we voor de lange termijn en maken we het voor jou simpel.

Er is zoveel keus bij de aanschaf van producten dat je wel wat hulp kunt gebruiken. Onze kennis van producten en ervaring bij andere klanten zorgen ervoor dat je bij ons altijd terecht kunt voor de beste oplossing voor de zakelijke markt. We kunnen niet alles testen, maar hebben wel een goede oplossing om je te helpen. Als je producten zoals bijvoorbeeld een laptop bij ons aanschaft dan verzorgen we ook de garantieafhandeling en ondersteuning binnen je onderhoudscontract.

Wij ondersteunen videobellen op je PC of laptop en in vergaderkamers. We gebruiken hiervoor Microsoft Teams. Audio en videovergaderen kan naadloos aansluiten met je dagelijkse werk. Hierbij bieden we ook internationale inbelnummers zodat je gemakkelijk over de hele wereld kunt vergaderen zonder hoge kosten. Vraag je accountmanager naar de mogelijkheden.

Microsoft heeft aangekondigd in juli 2021 te stoppen met Skype for Business. Tevens heeft Microsoft Teams bijna alle functionaliteit (zeker de zakelijke variant) overgenomen. Microsoft Teams vervult nog veel meer taken om modern te kunnen werken met elkaar en met data. Lees er hier meer over.

Zoveel mensen, zoveel meningen. Jouw accountmanager staat je graag te woord als je van mening verschilt over contracten, afspraken, facturen of andere zaken. We zorgen altijd voor een snelle goede oplossing met oog voor de lange termijn.

Wij kunnen niet al je gegevens inzien. We beheren wel veel zaken. Deze gegevens zijn natuurlijk veilig bij ons. We voldoen aan de AVG met een onderling contract en er zijn heldere algemene voorwaarden. Los daarvan hebben we een ISO27001 certificaat waarin allerlei risico’s, procedures en beveiligingszaken goed zijn afgekaart en gecontroleerd. Het ISO-certificaat bevat ook maatregelen om elk jaar verbeteringen aan te brengen en bijvoorbeeld een verklaring omtrent goed gedrag van al ons personeel. Daarbuiten hebben we ook heldere richtlijnen voor ons personeel met een personeelshandboek. Heb je toch nog vragen hierover, neem contract op met je accountmanager.

Onze prijzen zijn altijd voor iedereen gelijk. Toch is het toesturen van een prijslijst lastig. Uiteraard informeren we je over de prijzen van producten als je vragen hebt. Bij onze diensten en producten gaat het niet altijd om de prijs of wat je krijgt maar om welke waarde deze diensten toevoegen en welke problemen ze oplossen. Zo kan jouw bedrijf blijven concurreren.

Dat is het zeker. Daarom geloven we in samenwerken. Een IT-manger in je bedrijf kan al snel zorgen voor kennis. Door maandelijkse contracten zijn we altijd gericht op de lange termijn. Doordat we constant investeren in pasklare oplossingen voor het MKB laten we jou vooroplopen met IT. Door gebruik te maken van standaarden krijg je meer zekerheden.

Wat ons betreft niet. We helpen je met technische zaken, maar ook met advies en verzorgen je van A tot Z. Wel denken we dat je altijd iemand in je bedrijf moet hebben die zicht heeft op IT en daar de aandacht af en toe op vestigt. Een IT-manager bijvoorbeeld. Hoe groot je bedrijf is bepaalt hoe belangrijk de taak van IT-manager is in jouw bedrijf. We maken het simpel en veilig voor je, zodat jij kan doen waar je goed in bent.

Contracten zorgen voor heldere afspraken en service wanneer je het nodig hebt. Voorspelbaarheid in je kosten zonder verrassingen. Tevens geven we in contracten wat extra service gaan we net dat stapje verder omdat het voor iedereen zekerheid biedt. Of je er op de lange termijn geld mee bespaart? Dat denken we niet. Wel krijg je de service en kunde op het moment dat je ons nodig hebt. En gaat het een keer verkeerd, dan zit je niet met hoge kosten of twijfel of je wel of niet iemand moet inhuren. Wij geloven in relaties en niet in contracten. Bij ons zijn alle contracten per maand (mits door een leverancier ander opgelegd zoals bij een glasvezelverbinding). Zo profiteer je van de voordelen zonder dat je ergens aan vast zit en zijn kosten voorspelbaar.

Niemand kent het wetboek uit zijn hoofd en huurt een advocaat in als dat nodig is. Wij vervullen diezelfde functie maar dan op het gebied van IT én zonder de vakjargon. Een helder verhaal met duidelijke communicatie om jouw kennis aan te vullen waar nodig. Moet je alles weten? Nee, dat doen wij voor je. Maar blijf altijd kritisch en zorg voor je eigen boerenverstand. Daar kom je een heel eind mee. De echt technische zaken lossen wij voor je op.

IT is vaak ingewikkeld. Dat hoeft helemaal niet volgens ons. Door IT simpel en veilig te maken, versterk je jouw concurrentiepositie. De goed doordachte oplossingen, de versimpeling, beveiliging en heldere support wanneer jij het nodig hebt kosten veel tijd. Aan voorbereiding, training, documentatie, opleidingen en vooral ervaring. Dat is lastig – eigenlijk niet mogelijk – om zelf te doen. Goed dus dat iedereen wat kennis heeft en kritisch blijft, maar samenwerken en veel ervaring en kennis is key voor een goede IT.

Dat klopt. Eigen IT-ers lijken vaak een goede oplossing. Bij Lime Networks geloven we in specialismen. IT is ons specialisme. Met eigen IT-ers is er vrijwel altijd sprake van eenzijdige kennisopbouw. De IT-er heeft weinig collega’s, beperkte variatie in oplossingen en door drukte schieten opleidingen vaak te kort. Ook kan deze persoon ziek worden, gaat op vakantie en heeft af en toe hulp nodig. Door de basis uit te besteden aan een IT-bedrijf die daar kennis ervaring en oplossingen voor biedt, verlicht je jouw bedrijf van zorgen over deze IT. Wil je kennis in huis houden? Dan is dat natuurlijk mogelijk. Een IT-manager binnen een bedrijf is prettig doordat je kennis in huis haalt. De basis laat je aan ons over.

Bij Managed Services krijg je standaard premium support. Daar zit vrijwel alles in. Heb je een contract op onze traditionele IT-diensten? Dan kun je er van op aan dat we alles doen om de dienst goed te onderhouden en preventief bij te sturen. In technisch opzicht moet het werken en dragen wij zorg voor een correcte werking. Installatiewerkzaamheden en aanpassingen benodigd door derde partijen kosten buiten het contract om. Deze zaken zijn vooraf niet te bepalen of in te schatten. Heb je een premium contract? Dan kunnen we daar afspraken over maken en zijn voorrijkosten en kosten als je het een keer goed misgaat met je server of bij virussen/hacking ook inclusief. We zijn er dan voor je zonder de extra kosten.

Elke klant heeft een vaste accountmanager. Die kent jouw situatie én al onze oplossingen. Hij helpt je met vragen en advies over IT-gerelateerde zaken. Ook heeft je accountmanager kennis van vele MKB bedrijven waar hij in de keuken meekijkt. Denk je na over nieuwe zaken, dan ga je met hem in overleg. Hij kan je vaak helpen met tips of een richting. Voor alle overige zaken die technisch van aard zijn neem je contact op met de helpdesk.

Wij geloven niet in vaste contactpersonen, eenzijdige kennis en ouderwetse IT. Je wilt 20 IT-ers voor de prijs van één. Je belt onze helpdesk en je wordt direct geholpen. Zo hoef je niet te wachten op die ene dag in de week. Uiteraard hebben we af en toe werkzaamheden die we bij jou op kantoor uitvoeren omdat handjes op locatie vereist zijn. Wil je wat ondersteuning van een fysiek persoon? Kan ook, op verzoek. Door efficiënte support zorgen we direct voor hulp tegen een lagere prijs.

Standaardsupport komt van onze goedgeschoolde helpdesk. Iedereen die je aan de telefoon krijgt is bekend met al onze standaard oplossingen en registreert alle documentatie en netjes. Hierdoor word jij direct geholpen en niet van het kastje naar de muur gestuurd. De helpdesk begrijpt dat we te maken hebben met mensen en soms onbegrijpbare IT. Ze zorgen voor een oplossing en stoppen pas als jij vindt dat je goed geholpen bent.

Jazeker. Buiten kantoortijd zijn we bereikbaar op exact hetzelfde telefoonnummer als overdag. Bij premium contracten word je geholpen zonder dat je hiervoor extra betaalt. Reguliere werkzaamheden doen we altijd tijdens kantoortijd, maar als je ons echt nodig hebt zijn we er voor je met een strakke SLA zodat je snel weer verder kunt. Heb je geen premium contract, dan helpen we je op basis van best effort tegen een aangepast tarief. Hiervoor hoef je niets te doen.

Door IT sterk te versimpelen en te concentreren op de oplossingen die we bieden helpen we klanten met hun problemen. Door sterk in te zetten op het verzorgen van de klant en niet de oplossing worden standaard oplossingen geconfigureerd voor de klant. Door te werken volgens standaarden, afspraken en te concentreren op communicatie zorgen wij voor begrijp bij de klant en een prettige ervaring. IT is vaak complex en bij Lime Networks zorgen we dat dit simpel wordt voor jou.

Een PVA (plan van aanpak) en een offerte kosten veel aandacht en werk als je het goed wilt doen. Soms wil je eerst inzicht in hoe we gaan samenwerken en wat je ervan kunt verwachten. Ook wat de kosten zijn op detailniveau zonder dat we al samenwerken. Dan maken we altijd eerst een ‘indicatief voorstel’ waarin we helder uitleggen hoe wij de ideale oplossing voor ons zien, wat jij daarvan kan verwachten en wat dat allemaal kost. Een helder fris en overzichtelijk plan, soms zelf 2 stuks als je echt niet kunt kiezen tussen twee oplossingen. Dan heb je genoeg input om een solide beslissing te maken die het beste is voor jouw bedrijf.

In het proces van de uitvoer van een plan van aanpak (PVA) zijn we flexibel. Na overleg met de projectmanager en degene die in jouw bedrijf de leiding heeft over dit project maken we aanpassingen aan het PVA. Na het bepalen van meerwerk en de impact zorgt dit voor inzicht zodat we snel door kunnen. Je staat dus niet met je enkels in het beton. We moeten door voor de lange termijn.

Als we een project of migratie perfect willen uitvoeren, moeten we hier eerst helder over communiceren. Wat gaat er gebeuren, wie gaat dat doen, wanneer gaat alles gebeuren, wat is de impact, hoe staat het met beveiliging en je data, wie is er verantwoordelijk en hoe bereik je ons en wij jou? Heldere afspraken tot in detail. Dat voorkomt misstappen en zo leveren wij altijd elk project op – 100% score. We zitten nu op een 8,4 gemiddeld, maar we zijn pas tevreden als we van jou een 10 krijgen. Een plan van aanpak (PVA) is altijd de basis tot het succes van de klant.

Niets is minder waar. Wij geloven echt in het verzorgen van de klant. Dat doen we met ervaring, kennis, veilig werken maar vooral focus voor jou als klant. Communicatie is minimaal 50% van ons succes. Als we jou dus versterken moeten we topsport bedrijven op gebied van IT. Verfrissend in IT! noemen we dat.

Ja! Wij geloven in de lange termijn voor een goede relatie, maar dan wel zonder dwang. Soms is er sprake van een onvermijdbare termijn, zoals een licentie op een softwareproduct of een glasvezelverbinding waar leveranciers een minimumtermijn voor hanteren. Maar ook voor zaken als (mobiele/vaste) telefonie, Office Licenties, onderhoudscontracten geloven wij dat prestaties een betere basis zijn voor samenwerking.

Je pc/laptop, je besturingssysteem, je software staan constant onder de loep van hackers en kwaadwillenden. Ook zijn ze helaas allemaal niet perfect. Door je updates door ons te laten beheren (endpoint management) zorg je ervoor dat dit geen invloed heeft op je beveiliging. Wist je dat de meeste hacks gebaseerd zijn op fouten die al lang en breed bekend zijn? Wij zorgen altijd voor de juiste updates op het juiste moment zodat je veilig bent.

Met de IT-manager bespreken we periodiek waar we heen gaan en waar we nu staan. Niet alleen of we het goed doen maar ook de klant goed bezig is en IT zo benut dat het zoveel mogelijk waarde toevoegt. Als er ook een lokale IT-support is, verdelen we de taken. We laten de klant meekijken in systemen, documentatie en geven bijvoorbeeld inzicht in het netwerk of de servers/cloud. Vaak regelen wij de basis, voegen we kennis toe en helpen om sneller stappen te zetten met extra handen en ervaring bijvoorbeeld bij projecten.

Als we uitgaan van een veilige werkplek, dan is het veilig houden een serieuze taak. Belangrijkste is dat de werkplek altijd up-to-date is. Voor het OS, de hardware, geïnstalleerde programma’s, anti-virus/anti-malware. Door gebruik te maken van Bitlocker en Multi Factor Authenticatie zorgen we dat toegang lastig is. Met policies voor de firewall en door het gebruik van monitoring houden we de boel strak in de gaten. Additioneel installeren we een auto-VPN naar kantoor zodat je absoluut zeker bent.

Helemaal niks. Wij verzorgen je IT van A tot Z. IT moet gewoon veilig zijn, prestaties leveren en continuïteit bieden. Dat doen wij voor je, jij hebt hier verder geen kennis over nodig. Uiteraard werken we ook graag samen met IT Managers en/of IT support van onze klanten.

We zijn Microsoft Gold Partner op drie vlakken, waarvoor de medewerkers van Lime Networks veel opleidingen succesvol hebben afgerond en er courante klantcases zijn goedgekeurd door Microsoft. Daarnaast zijn er nog veel certificeringen op gebied van security, voice, netwerken en dergelijke. Wij werken volgens de richtlijnen en standaarden van onze leveranciers. Ook ons ISO-certificaat zonder opmerkingen zorgt voor de juiste werkwijze en instelling.

Goede medewerkers laten een positieve indruk op je achter wanneer ze jou hebben geholpen. Daar steken wij veel tijd in. Onze medewerkers werken allemaal volgens onze richtlijnen, procedures en handboeken. Belangrijker zijn onze kernwaarden (klanten verzorgen, passie voor techniek, heldere taal) die wij actief uitdragen. Tijdens ‘lunch & learn sessies’ met het team besteden we veel aandacht aan beveiliging intern en voor de klant en wordt kennis op pijl gehouden. Elk jaar volgen we relevante opleidingen om voorop te blijven lopen met kennis. We krijgen een score van 8,4 van klanten bij projecten en migraties en hebben een 100% score voor het succesvol uitvoeren. We gaan uiteraard voor een 10, dus we verbeteren constant.

Met ‘secure by design’ wordt er bij elke keuze voor een product of dienst nagedacht over de implicatie voor de IT-veiligheid van jouw omgeving. Dat betekent dat er rekening gehouden wordt met de hoogste eisen voor security, zoals encryptie, MFA, AVG, toegangsbeheer, etc. Dit zorgt ervoor dat wij altijd achter onze producten staan en wij weten hoe de dataveiligheid en beschikbaarheid in elkaar zitten.

  • We doen zoveel mogelijk aan automatisering en standaardisatie
  • ‘Secure by design’ zit in ons DNA
  • Alleen door jou aangewezen bevoegden mogen beslissen over jouw IT
  • We voeren altijd alle veiligheidsupdates uit
  • We voeren altijd software updates voor je uit
  • Encryptie gebruiken we waar nodig (VPN, Bitlocker, MFA, etc.)
  • We zorgen voor meerdere back-ups met wettelijke retentie en controleren dit
  • We zijn ISO-gecertificeerd en werken volgens afspraken
  • IT gaat snel, dus innoveren we elke dag. Veilig werken staat voorop
  • We zijn scherp op onze eigen procedures en beveiliging en controleren daar regelmatig op

Onze helpdesk fungeert als een full-service helpdesk waar iedereen jou direct kan helpen met vragen en problemen. Je mag ons altijd bellen met al je IT-vragen en problemen. Ons gepassioneerde en goedgeschoolde team helpt je op een vriendelijke manier met jouw IT, documentatie en specifieke afspraken. Of je nu een probleem hebt, advies wilt of met een vraag zit, we werken samen als één team. 20 IT-ers voor de prijs van 1 die je zo vaak je wilt mag bellen; liever dat je ons vaker belt over hetzelfde onderwerp dan dat je met de vraag blijft zitten! Ook zijn we buiten kantooruren beschikbaar voor belangrijke storingen. Een engineer helpt je dan binnen een kwartiertje. Tot slot is onze helpdesk beschikbaar in het Nederlands of Engels.

We zullen IT zodanig inrichten dat jij ermee aan de slag kunt en dat je de concurrentie een stap voor bent. Of dit nu over de telefonie of de Wi-Fi gaat, de helpdesk staat klaar om elk IT-probleem op te lossen. Met een sterk geschoold en passievol team is geen IT-probleem te groot en zorgen wij voor efficiëntie en veiligheid.

Wij gaan voor prestaties, continuïteit en veiligheid. De eerste stap is inventarisatie, waarbij we kijken hoe IT momenteel wordt gebruikt, hoe dat beter kan en wat onze rol hierin is. Wat is de hulpvraag en welke waarde kunnen wij toevoegen? Als we op dezelfde lijn zitten, doen we een voorstel tot een Plan van Aanpak (PvA), zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Zo weet je precies wat we gaan doen, hoe, welke effecten dit heeft, wie wat gaat doen, wanneer en hoeveel het gaat kosten. Adoptie hoort hier ook bij. Daarna gaan we het uitvoeren. Denk aan beveiliging, installatie en migratie. Het exacte verloop hiervan verschilt per bedrijf. De helpdesk staat altijd voor je klaar en helpt je direct. Transparantie, vertrouwen en probleemoplossend werken staan tijdens het hele proces voorop.

  • IT is de kern van je concurrentiepositie
  • We halen de complexiteit uit IT
  • Het is voordeliger dan dat je je IT zelf doet
  • IT is geen kerntaak meer
  • We adviseren niet alleen maar, doen ook echt het werk
  • We zijn innovatief en altijd up-to-date
  • Je hoeft je geen zorgen meer te maken over IT
  • Minder stress, meer efficiëntie

Wij focussen ons op het MKB-segment tot 250 werkplekken. We sluiten geen enkele branche uit, elk bedrijf met IT-wensen is welkom.

  • We leveren altijd topprestaties
  • We werken innig met de klant samen
  • Ons team is jong, innovatief en vernieuwend
  • We communiceren helder
  • Veiligheid staat bij ons op nummer 1
  • Onze diensten zijn zo efficiënt en klantvriendelijk mogelijk
  • We zijn koploper in de nieuwste technieken op IT-gebied
  • Wij zoeken alles voor je uit, je hoeft zelf niks meer te doen

Met ‘secure by design’ zorgen wij voor
veilige producten met continuïteit

Lees alles over onze certificering

Nieuws