.

Het antwoord
op al je vragen

Veelgestelde vragen

Ja en nee. Cloud op zich heeft geen veiligheid in zich. Afgezien dat aan de buitenkant (en soms aan de binnenkant) niet zichtbaar is wat de fysieke locatie is van jouw data in het geheel. Maar hoe meer vis in de zee, des te meer vissers op het water & hoe groter de vis, des te meer moeite men doet om hem op te vissen. Zo is het met waardevolle data ook. Een clouddienst is dus een waardevol object voor hackers door de grote hoeveelheid data. Jouw netwerk is zo stukken minder interessant.

Fout. IT is complex en beveiliging ervan nog stukken complexer. Er gaat dus tijd, kennis en kunde in zitten om jou hier veilig in te laten werken – veelal op de achtergrond zodat jij er niets van merkt. 20 jaar geleden waren wachtwoorden zeldzaam. 10 jaar geleden wist iedereen wel wat wachtwoorden van collega’s. 5 jaar geleden was MFA bekend maar werd het weinig gebruikt in het MKB. En dan hebben we het alleen over wachtwoorden. Wij maken IT simpel voor klanten zodat veilig werken haalbaar wordt en we zo jouw risico’s kunnen minimaliseren.

Retentie is letterlijk ‘vasthouden’. Bij data en back-ups is retentie een zeer belangrijke factor. Het gaat niet alleen om het vasthouden van je data, maar ook over de mate van verandering van je data. Als je elke maand een back-up hebt en deze een jaar bewaart, dan betekent dit dat de retentie maximaal een jaar teruggaat en een maand verlies van data kan opleveren. Het leek een goed plan, maar blijkt in de praktijk niet afdoende. Verschillende back-upstrategieën kunnen de retentie van je data een stuk beter laten presteren. In MKB Nederland moet je minimaal 7 jaar je data bewaren die direct gelinkt is aan de toegevoegde waarde van je producten of diensten. Dan kom je met een back-up van maximaal 7 jaar flink bedrogen uit.

Veilig werken is topsport. Maar jouw werknemers zijn niet allemaal topsporters. Het is een complex probleem dit niet zomaar te beantwoorden is. Jouw bedrijf moet namelijk leveren en jouw mensen moeten presteren. Je hebt dus hulp nodig van iemand met ervaring en focus op veilig werken zodat je van A tot Z. Een betrouwbare IT-partij kan hierbij een goed startpunt zijn. Zij regelen de basis en helpen je verder met veiligheid waar nodig specifiek in jouw bedrijf. Bijvoorbeeld met procedures voor verloop van personeel of de fysieke beveiliging van je bedrijf.

Hoe veilig jij werkt is te meten. Met een technische beveiligingstest of penetratietest kun je altijd kijken waar de zwakke plekken liggen in de beveiliging van je IT-apparatuur, programmatuur en netwerk. Maar ook bijvoorbeeld je website of ontwikkelde applicatie kan uitvoerig getest worden. Daarnaast kun je een procedurele beveiligingstest laten uitvoeren. Dit heeft weinig te maken met IT; het houdt in dat je test hoe veilig het handelen binnen jouw bedrijf is. Oftewel: zijn je procedures op orde?

Bel je IT-verantwoordelijke. Deze mensen weten (waarschijnlijk) wat je moet doen, mits ze bekend zijn met de materie. Het inschakelen van jouw IT-partij, intern of extern, is de eerste stap. Zij achterhalen waar de hack heeft plaatsgevonden, weten hoe ze hem direct moeten stoppen of de pas af kunnen snijden en zorgen ervoor dat de schade zoveel mogelijk beperkt wordt. Daarnaast wil je data veiligstellen over de hack zoals logfiles van servers, netwerkapparatuur etc. Zo kan je ook achterhalen wat er misging of dit overleggen met een gespecialiseerd security-bedrijf (bijv. Northwave). Tevens kan dit van belang zijn om te zien hoe verdere veiligheidslekken kunt voorkomen en wellicht vraagt je verzekering ernaar.

Jazeker. Het gaat er vooral om wat het doel is van je data en de beveiliging. Het kan variëren van een dataroom voor het delen van data met meerdere partijen voor een overname van een bedrijf – maar ook het inrichten labels op data in Office365 zodat voor regelgeving of rechtswege jouw bedrijf en jouw data aan alle eisen voldoet. Je moet vooral veilig kunnen werken. Efficiënt zonder dat je gevaar loopt.

Heel erg veilig. Dit doen ze door data opslag en het versturen van data te beveiligen. LastPass beveiligt jouw data, verstuurt het encrypted (onherleidbaar gecodeerd), slaat dit encrypted op en laat jou MFA gebruiken voor het gebruiken van deze data. Jouw inloggegevens en data zijn dus in deze procedure absoluut veilig. Daarnaast hebben ze een helder bountyprogramma voor bugs, waardoor jij en andere gebruikers fouten direct kunnen melden. LastPass blijft dus niet stilzitten totdat er iets misgaat maar werkt continu aan verbeteringen om de veiligheid te optimaliseren.

Wij vinden dat klanten eigenaar zijn van de IT die ze hebben. We maken klanten bewust van de risico’s die ze lopen en oplossingen die daarvoor voor handen zijn. Uiteraard wijzen we hierop en geven aan waar het eventueel mis kan gaan als je andere keuzes maakt. Wij kiezen voor veilig werken maar begrijpen jouw keuzes. Zo werken we samen en delen we kennis en ervaring.

Elk klantverzoek wat te maken heeft met veiligheid of rechten op data/systemen wordt altijd overlegd met degene in jouw organisatie die daarvoor gemachtigd is. Dit kan een directielid, een IT-manager of een andere bestuurder zijn. Zo wordt dit netjes vastgelegd en gecontroleerd. Dit voorkomt dat iemand even het wachtwoord van een ander leent, even tijdelijk de mailbox van een collega bijwoont of een extern persoon van de CRM software toegang verleent zonder dat dit wenselijk is.

Neem bijvoorbeeld een netwerk. Als je een netwerk aanlegt en beheert moet je standaardiseren op veiligheid. Door zo min mogelijk variaties in het aantal oplossingen kun je meer tijd besteden aan testen, instellingen, basis configuraties met optimale veiligheid, documentatie. Ook zijn verschillende configuratieopties voor klanten nu veel beter onderzocht en gemakkelijker te ondersteunen en te beveiligen. We doen onderzoek naar verschillende beveiligingsopties en schakelen derden in om deze te controleren. Een setup die goed gestandaardiseerd en geconfigureerd is verlaagt veiligheidsrisico’s en maakt de installatie op kantoor een stuk sneller. Daarna zorgen we gecontroleerd voor tijdige updates aan de software en instellingen. We monitoren en meten wat er op je netwerk gebeurt. Zo is het eerder inzichtelijk als het misgaat. Ook het scheiden van gasten, klanten en niet-bedrijfsapparatuur van het bedrijfsnetwerk is essentieel om misbruik te voorkomen. Regelmatig de beveiliging tegen het licht houden en bijsturen doen we voor alle klanten in één enkele handeling door een centrale aansturing. Tot slot worden configuraties netjes opgeslagen en geback-upt. Zo kun je in geval van nood direct vervangende apparatuur neerzetten als het ooit eens misgaat. ‘Secure by design’ is niet een methode of een set maatregelen. Het moet in je DNA zitten. Zo maken we bij Lime Networks de meest complexe IT simpel.

De AVG is voor persoonsgebonden gegevens. Dus gegevens die jij bewaart of verwerkt die direct gerelateerd zijn aan personen. Denk aan NAW gegevens met bankrekeningnummers of bijvoorbeeld gegevens over ziekteverzuim, verzekeringen, verloning, etc. Dat je deze gegevens hebt of verwerkt is niet het probleem. Maar het niet nadenken over wie ze kan inzien of wie de toegang kan verschaffen of hoe ze bewaard en geback-upt worden; dat is wel spannend. Door hierover na te denken en inzicht te krijgen kun je adequaat processen inrichten.

Het is een anagram die inhaakt op de hoeveelheid moeite die nodig is. Iedereen kan wel een eindje joggen, de een wat verder dan de ander. Maar de marathon binnen de 3 uur is al knap lastig. Oefenen, trainen, techniek, goede spullen, ervaring is jarenlang nodig om dit te bereiken. Met veilig werken is dat net zo. Het is geen firewall instellen en antivirus installeren. Dat stadium zijn we al jarenlang voorbij. Met deze ernst zie je misschien ook in dat jij zakelijk gezien zelf geen tijd hebt om topsport in techniek te bedrijven en schakel je ons in voor deze zaken. Wij zijn getraind, hebben ervaring en gaan voor de medaille zodat jij veilig kunt werken. En val je een keer of krijg je een blessure? Dan zijn we er ook voor je zorgen we ervoor dat je snel weer op de been bent met prestaties.

Dat is een nuchtere benadering. Maar met jouw gegevens kan jouw bedrijf of wellicht anderen flink benadeeld worden. Let dus altijd op hoe en waar je gegevens deelt.

Als je gevraagd wordt ergens in te loggen, klik dan niet op de link in de email. Zo simpel is het. Gaat het over bankzaken, ga zelf naar de website van je bank en kijk daar in de berichten service. Gaat het over je documenten online van een clouddienst, ga naar je eigen inlogpagina die je kent en log daar in. Gaat het over een dienst van een klant, dan kun je hen bellen voor confirmatie. Log hierbij nooit in met je eigen gegevens, maar enkel de gegevens verstrekt zijn door hen. Hierdoor voorkom je dat je op verkeerde links drukt, ingaat op verkeerde voorstellen of programma’s downloadt of dat je toestemming verleent die malicieus is of onrechtmatig. Het zorgt ervoor dat jij slim bezig bent.

Neem het voorbeeld van de universiteit van Maastricht in december 2019. Toen zorgde een hack met een vervelend stuk software dat het complete universiteitsnetwerk met het grootste gedeelte van de server structuur en werkplekken onbruikbaar werd. Wat is de schade: – FOX-IT werd ingeschakeld in weekenden, Kerst, oud & nieuw etc. om onderzoek te doen en kennis te delen met de hack, het opruimen ervan en hoe te herstellen. – Een zeer groot gedeelte van de computers moet opnieuw geïnstalleerd worden. En gecontroleerd op sporen van het virus in onderdelen waar je niet zo snel zicht op hebt (bios of geheime partities op de harde schijf/SSD schijf). – Vrijwel alle productieservers en back-ups lokaal zijn onbruikbaar. Enkel herinstallatie gaat helpen voor het herstel. – Er is losgeld betaald aan de hackers om de netwerk structuur/Active Directory te ontsleutelen (de Volkskrant spreekt over tonnen losgeld). – Een groot gedeelte van de servers moet opnieuw worden geïnstalleerd en data uit back-ups wordt teruggezet waar mogelijk. – Eigen werknemers en externen zijn vele dagen bezig met alle herstelwerkzaamheden… Dit gebeurde ook tijdens de feestdagen in december. – De imagoschade is enorm. Als bedrijf kan dit ook veel klanten kosten of investeerders afschrikken.

1) Eén back-up is geen back-up. 2) Heb minimaal drie kopieën van je data, op 2 verschillende locaties waarvan één minimaal beveiligd. 3) Controleer regelmatig dat hij ook echt werkt en de data is terug te zetten.

Niet altijd. Soms worden back-ups ook geïnfecteerd of zijn back-ups niet afdoende om snel weer aan het werk te gaan. Hoeveel data verlies je wat is de hersteltijd. Hoe erg is het als het hele bedrijf 24 uur niet kan werken?… Of misschien langer? Ook het omgaan met retentie is belangrijk. Als je vorige week gehackt bent en de gevolgen worden vandaag pas zichtbaar, heb je dan genoeg back-ups/retentie om in het verleden terug te kijken? Een medewerker die vorig jaar het bedrijf heeft verlaten en gegevens heeft gewist of buitgemaakt is ook een hack. Kun je wel een jaar terug met je back-up? Tot slot moet je ook een plan hebben als het misgaat en kijken hoe snel je weer op de been bent. Een continuïteitsplan helpt daarbij.

Dan zijn we er natuurlijk ook voor je. Stel dat je bijvoorbeeld wordt gehackt, dan zorgen we er direct voor dat de aanval gestopt wordt en dat log-files en sporen zoveel mogelijk behouden blijven. Zo kunnen we zien wat de impact is van de aanval en welke gegevens mogelijk zijn buitgemaakt. Dit helpt vaak in het proces van inzicht of bij de verzekering. Ook kan het waardenvol zijn met foresisch onderzoek. Het zou vervelend zijn als een hack (zonder dat gegevens zijn buitgemaakt) leidt dat een excuusbrief en imagoschade aan al je klanten of leveranciers.

Dat hoeft niet. Met Bitlocker kun je de gegevens op je laptop netjes beveiligen tegen diefstal. Een gestolen laptop is op deze manier geen probleem en gegevens blijven veilig. Wist je ook dat we je gegevens op afstand kunnen wissen in het geval van diefstal, mits jouw gestolen laptop of telefoon contact krijgt met het internet? De decryptiecodes worden door ons netjes opgeslagen in jouw zakelijke omgeving zodat in het geval van nood of vervanging van je harde schijf de gegevens weer veilig uitgelezen kunnen worden.

Bij Lime Networks werken we volgens ISO27001 standaard. Dat betekent dat we over fysieke en virtuele beveiliging nagedacht hebben en hier actief onze processen op hebben ingericht. Dit wordt jaarlijks verbeterd en gecontroleerd door het TüV. Je kunt hier meer over ISO lezen: https://limenetworks.nl/iso Onze kennis over IT en beveiliging zetten we in om jouw omgeving zo veilig mogelijk te maken. Van je werkplek, je vaste en Wi-Fi netwerk, je servers, smartphones en clouddiensten.

Met MFA heb je twee manieren van identificatie. Vaak komt dat neer op inloggegevens en een code via app op je smartphone. Iemand die nu jouw inloggegevens heeft buitgemaakt, kan toch niet inloggen op systemen of diensten omdat hiervoor ook de code van jouw smartphone nodig is. Ben jij, jouw bedrijf of leverancier gehackt? Dan hoeft dat dus geen probleem te zijn. Wij gebruiken hiervoor Microsoft Authenticator. De extra inlogcodes zijn geen eigen systemen maar open. Met de Microsoft app kun je dus ook MFA instellen op je Gmail account, je bank, Office 365, leverancier van cryptovaluta of je Apple ID. Het is een generieke standaard.

LastPass zorgt voor een veilig punt voor het opslaan van wachtwoorden, een soort wachtwoordenkluis waar je alleen in kunt met een master password. Tevens helpt het je in je dagelijks werk met inloggen op websites en diensten. Het werkt op je vaste PC of laptop en op je smartphone. Het is gratis in gebruik. Je kunt zo veilig werken met complexe wachtwoorden zodat dat dit heel erg lastig wordt. De betaalde variant is zakelijk gezien ook handig. Zo kun je accounts aanmaken en zelf beheren voor bijvoorbeeld een leverancier of een social media account en deze delen met collega’s of externen. Zij kunnen inloggen (via hun gratis account van LastPass) en zo het wachtwoord niet zien maar wel gebruiken. Mocht het account niet meer relevant zijn voor anderen, dan kun je de machtigingen individueel weer intrekken zonder dat je wachtwoorden hoeft te wijzigen.

Die is lastiger dan je denk en is niet in een paar zinnen te verwoorden. Wel hebben we hierover een blog geschreven en die vind je hier. https://limenetworks.nl/spam-of-phishing-mail-herkennen-voorkomen-en-oplossen

Je kunt beginnen door bewust te zijn dat je veilig wilt werken. Dat is gelukt bij deze vraag, dus laten we gelijk de eerste makkelijke stappen noemen. Gebruik legale software! Zorg op je PC voor een goede antivirus/antimaleware oplossing (betaal hier ook voor; géén gratis variant). Zorg altijd dat je de meest recente versies en updates hebt voor je systeem en je software. Zorg altijd voor de meest recente beveiligingspatches en updates. Gebruik een wachtwoord manager (zoals LastPass > is gratis voor prive gebruik) en gebruik niet dezelfde wachtwoorden voor verschillende systemen en acounts. Gebruik MFA (multi factor authenticatie) voor alle diensten/accounts die zich online bevinden. We zijn er nog lang niet maar met deze maatregelen ben je geen laaghangend fruit voor hackers en al helemaal niet voor het grootste gedeelte van online criminaliteit.

Veilig werken staat voorop bij ons. Het is niet een kernwaarde, maar een aorta die door ons bedrijf gaat. Met ‘secure by design’ zorgen wij continu dat onze producten en eigen interne processen als basis veilig werken en ook veilig zijn ingericht. Daarbij is de klant onze focus. Wij maken complexe IT zaken simpel; beveiliging en veilig werken zijn hierin de basis.

Veilig werken kent veel facetten. Het begint met je eigen werkplek, de apparatuur die je gebruikt en met de programmatuur die jij en je bedrijf gebruiken. Deze moet goed doordacht en veilig ingericht zijn en up-to-date worden gehouden met updates én beveiliging. Daarnaast moet je incidenteel controleren óf jouw werkomgeving en bedrijfsomgeving wel veilig is. Dat kun je doen met zogenaamde penetratie-tests (PEN-testen). Maar verder gaat het ook om processen, mensen en kennis. Complex dus. Het is tegenwoordig mijlenver verwijderd van updates en antivirus helaas. Geeft niet! Wij houden wel van uitdagingen en zorgen dat jij voorop loopt in techniek én beveiliging

Zeker, Office 365 kent veel technieken die zorgen voor beveiliging van toegang, aanpassen of delen van data. Ook het sturen en controleren van deze processen zijn onderdeel van het ecosysteem om te kunnen voldoen aan regelgeving. Wil je hier meer van weten of eens zien hoe dit werkt? Bel ons dan voor een afspraak.

Door middel van engagement (betrekking) en responsibility (verantwoording). Door jou beter in staat te stellen om samen te werken met betrekking en verantwoording zorg je dat barrières in samenwerken minder worden of zelfs verdwijnen. Door mensen mee te nemen in de planning, veranderingen en wat er mogelijk is geef je energie in plaats van verandering. Wij helpen je met het proces en het betrekken van mensen/werknemers in modern samenwerken. Zo laat je de technologie vóór jou werken en niet tegen je. Hierdoor shift je van ‘samen moeten werken’ naar ‘efficiënt samen kunnen werken’.

Samenwerken is iets wat mensen doen, niet techniek. Modern werken zegt niets over mensen maar vooral het wegnemen van barrières die de techniek opwerpt of dat vroeger deed. Door het wegnemen van deze barries kan je pas echt efficiënt samenwerken. Zie modern werken dus als hulpmiddel en vooral catalysator.

Doordat je één enkele hub/applicatie hebt waarmee je in teamverband kan communiceren, werken met data en applicaties. Het toevoegen van communicatie op je data zorgt voor echt samenwerken – waar je je ook bevindt ter wereld en op elk tijdstip. Geen barrierès. Het enige wat je nodig hebt is een werkende internetverbinding.

Jazeker! Mensen uitnodigen tot het lezen van bestanden, of zelfs laten deelnemen in het maken van de content. Ook kun je in Teams en/of kanalen externen uitnodigen om onderdeel te worden van jouw productiviteit. Wat ze kunnen doen in jouw omgeving (lezen, creëeren, de regie voeren) kan jij bepalen. Als bedrijf heb je hier ook invloed op of je dit wel wilt. In het Office 365 Compliance overzicht kun je zien welke data voor wie beschikbaar is.

Niks moet. Je kunt een prima teamspeler zijn door te werken in Outlook, Word, Excel en al je bedrijfsapplicaties. Je hindert niemand en je bent productief. Wil je echter samenwerken en efficiënter met collega’s en/of externen werken, dan is het werken in Microsoft Teams fijn, handig en werkt prettig. Dat mag zelfs online zonder te werken op je eigen PC of device. Niks moet.

Wij helpen je alleereerst met informatie over wat het is, hoe het voor jou kan werken én laten gelijk zien hoe dit in de praktijk werkt. Met een gedegen planning helpen we je met de techniek en geven je richting en concrete hulp hoe je start en personeel meekrijgt met verandering. Daarna helpen we je met dagelijkse ondersteuning voor vragen, storingen en veranderingen.

Microsoft Teams is een applicatie die onderdeel is van Office 365. Je kunt hiermee communiceren (chat, audio, video), je zakelijke (team)data benaderen en connectie maken met overige Office 365 applicaties. Daarnaast kun je verbinding leggen met allerlei externe (cloud) applicaties zoals bijvoorbeeld: Trello, Asana, CRM, PowerBI, Jira etc etc etc. Microsoft Teams is zo een hub voor je dagelijkse werk, communcatie en samenwerken met anderen.

Dit is een cloud dienst van Microsoft. Je kunt naar gelang je abonnement gebruik maken van diverse diensten en producten. De meest bekende zijn:

  • Office Suite (Outlook, Word, Excel, PowerPoint etc.) op je PC, Mobiel/Tablet of online
  • Exchange mailbox online van 50-100Gb
  • Minimaal 1TB opslag voor bedrijfsdata (per bedrijf)
  • via SharePoint
  • OneDrive for Business met 1TB opslag per persoon voor prive doeleinden en backup van je PC
  • Microsoft Teams voor samenwerken (chat, audio/video-vergaderen) en als hub voor data, applicaties en communicatie tussen diverse Office365 onderdelen én externe (cloud) software/diensten.
  • Diverse online Apps voor beter samenwerken en productivieteit : Planner, OneNote, To-Do, Stream, Sway en nog veel meer
  • Microsoft Power Plarform. Power Automate: zonder programmeerkennis automatiseren van taken binnen alle componenten van Office 365 & PowerApps: zelf applicaties online bouwen om Office 365 uit te breiden, naar jouw hand te zetten of voor onwikkelen van complete applicaties of connecties met bestaande applicaties

Microsoft Teams is een applicatie die onderdeel is van Office 365. Je kunt hiermee communiceren (chat, audio, video), je zakelijke (team)data benaderen en connectie maken met overige Office 365 aplicaties. Daarnaast kun je verbinidng leggen met allerlei externe (cloud) applicaties zoals bijvoorbeeld: Trello, Asana, CRM, PowerBI, Jira etc etc etc. Microsoft Teams is zo een hub voor je dagelijkse werk, communcatie en samenwerken met anderen.

Waar moeten we beginnen?! Het is uiteraard heel persoonsgebonden, maar om de kern te benoemen ga je vooral samenwerken en efficiënter werken. Samen werken doe je in teams en hierin werk je samen met data, communicatie, applicaties en informatie van diverse bronnen. Efficiënter werken doe je doordat je overal kunt werken, op je werkplek of mobieltje. Met de toevoeging van Microsoft Teams zie je dat veel bronnen van informatie samenkomen in één ecosysteem. Met Office 365 heb je een platform met veel Applicaties (buiten om de standaard office Suite die we allemaal kennen) waar je productiviteit een boost mee geeft omdat ze direct ingrijpen op jouw data en werkwijze. Bel ons eens voor een demo en wij laten je zien hoe dit er in de praktijk uit ziet.

Back-up is een ouderwetse beperkte werkwijze om jouw data veilig te stellen. Dat kan veel beter. Laat jouw clouddienst deze rol vervullen. Denk dan daarbij aan versiebeheer (zelf zien wat er gebreurt met documenten en/of data), retentie (teruggaan in de tijd en data veilig stellen zoals het ooit was) of vasthouden van transactiegebaseerde gegevens over hoe je werkt.

Werk je in de cloud, dan is dat de basis van je data. Bij Office 365 bijvoorbeeld staat je data bij Microsoft veilig in de cloud. Denk hierbij aan Azure, het cloud platform van Microsoft. Denk ook aan SharePoint (schrik niet… het wordt enkel gebruikt als opslag… je hoeft hier niet mee te werken) en OneDrive om je data overal beschikbaar te maken.

Werknemers en verandering… dat is altijd iets om goed over na te denken. Met een overgang naar modern werken nemen we dit mee in de werkwijze. Door customer engagement nemen wij jou en je werknemers mee in de veranderingen. Met emails, relevante informatie, training zorgen we dat iedereen weet wat er gaat gebeuren. Door meer verantwoording te geven aan werknemers over de manier waarop ze werken en ze in teamverband te laten samenwerken ontstaat er snel een connectie. Je zou bijna zeggen dat de voordelen de motor zijn voor succes. Heb je werknemers die dit allemaal niet willen, dan kan dat natuurlijk. Je kunt altijd blijven werken op de ‘oude’ manier met je data, maar dan mis je wel alle voordelen.

Nee. Het gaat niet om cloud of servers, maar om een idee van werken. Wel weten we uit ervaring dat werken in de cloud stukken makkelijker is. Sterker nog, het onderhouden van een serverpark met alle randzaken (uptime, beveiliging, backups, continuiteit, beschikbaarheid etc) is veel duurder. Door bijvoorbeeld met Office 365 en Microsoft Teams te werken maak je snel een frisse start.

Ja. Met ‘secure by design’ staat veilig werken bij Lime Networks voorop. Wij zorgen dat je data veilig staat (ook in de cloud) en dat de weg naar je data ook veilig is. Je hoeft je ook geen zorgen te maken over de beschikbaarheid en integriteit van je data. Met retentie en versioning van data kun je fouten maken zonder dat dit impact heeft op de organisatie.

Als de achtergrond is geregeld kan zo aan de slag. Of je nu werkt op je Apple laptop in een cafeetje, op je iPad thuis of met een Microsoft werkplek op kantoor. Je kunt overal met vrijwel alle oplossingen werken. Dat is de kern van modern werken. Geen ingewikkelde beveiliging. Het is simpel en slim geregeld. Werknemers kunnen dus probleemloos aan de slag en hebben geen zorgen over beveiliging of data. Met een internetverbinding kun je direct aan de slag, zelfs als je niet op je eigen PC werkt.

Dat ligt sterk aan de gekozen oplossing en of je al met bepaalde oplossingen werkt. Als voorbeeld: werk je al met Office 365, dan heb je al een licentie die je in staat stelt om modern te werken. Dat kost dus in feite niets. Uiteraard moet je alles inrichten en beveiligen, personeel meenemen in engagement en is een training op kantoor (1 à 2 uur) noodzakelijk voor een frisse start. De kosten daarvan zijn nog wel te overzien. Zeker als ziet hoe veel effectiever jij gaat samenwerken met je collega’s! Oh ja; als je eenmaal aan de slag bent gegaan zijn wij er voor je met antwoorden en hulp voor je vragen en problemen. Onze skilled helpdesk staat altijd voor je paraat.

Eigenlijk is modern werken een volgende stap in efficiënt samenwerken. In feite is elke organisatie hier aan toe. Uiteraard leggen wij graag uit wat het effect is voor jouw organisatie en geven wij je op maat gemaakt advies – of je nu productiewerk doet, een adviesbureau hebt of in de financiele dienstverlening zit.

Overal en altijd samenwerken zonder technische beperkingen.

We zorgen in eerste instantie dat je netwerk meetbaar en inzichtelijk wordt. Dan kunnen we de beschikbaarheid garanderen voor zowel medewerkers als voor gasten en gescheiden per dienst. Vervolgens zorgen we voor access managment en beveiligen we het netwerk tegen ongenodigde gasten. Heb je eisen op DNS managment, additionele firewall instellingen of een VPN naar andere kantoren, de Cloud of een datacentrum? Dan bewaken wij voor jou de correcte werking. Optioneel kunnen wij al het dataverkeer op je netwerk monitoren met een third-party dienst zodat je absoluut zeker weet wat er op je netwerk gebeurt.

Een draadloos netwerk draait niet om megabits of technische termen. Het gaat veel verder dan dat. Een Wi-Fi netwerk is al langzamer dan een bekabeld netwerk, maar als je veel gebruikers hebt dan moet je goed plannen, inmeten en je gebruik vooraf weten in te schatten. Bij meerdere verdiepingen of kantoren met veel muren en/of meubels is het goed om ervaring hierin te hebben. Heb een opslagloods met veel stellingen, dan wordt het pas echt lastig. Wij zorgen dat alle techniek in de praktijk ook echt voor prestaties en comfortabel werken garant staan. Laat de techniek, het inmeten en het inrichten van de samenwerking maar ons over. Wij maken dit simpel voor je.

Een vast netwerk is als een stoppenkast met groepen; het is niet één geheel, maar het is bijna altijd gesegmenteerd om alle data in goede banen te leiden. Het is niet inprikken van kabeltjes en klaar is Kees. Plannig en sturing is nodig om alles goed te laten werken. Dat doen je met VLANS, QoS, SpanningTree etc; niet zo simpel dus. Ook het monitoren van data voor beveiliging en opsporen van mogelijke problemen is essentieel voor alsje problemen hebt. Ook als het een keer misgaat met aangesloten apparaten, kabels of defecte apparatuur moet je inzicht hebben om snel te kunnen schakelen. Om dit inzicht te krijgen moet je live het gebruik kunnen zien en alle instellingen. En niet over één enkel apparaat maar het gehele netwerk. Het is dus echt complex als je het goed wilt doen.

Bij Lime Networks hebben we een hekel aan kabelsla. Als wij jouw netwerk regelen dan is dat geen spaghetti maar zo fris en fruitig als dit maar zijn kan. Een net aangelegd netwerk voorkomt (onbedoelde) storingen en verkort de oplostijd bij wijzingen en defecten. Aangezien jij per maand betaalt, willen wij dit dus ook 😉

Bij elke nieuwe klant en/of project maken we altijd eerst een Plan van Aanpak. Een gedegen inventarisatie op locatie en het uitwerken van alle facetten (voorbereiding, installatie, configuratie) inclusief de impact voor jouw bedrijf en werknemers staan hierin helpder beschreven. We gaan pas aan de slag als jij akkoord bent hiermee. Zo is het duidelijk wat we doen, wanneer en waarom. Dit moet voorkomen dat het voor jouw bedrijf lastig wordt om over te stappen.

Nee, zoals vrijwel alle diensten van Lime Networks betaal je per maand. Je zit dus nergens aan vast. Ook als jouw bedrijf eventueel een andere oplossing nodig heeft dan helpen we je met en een soepele overgang inclusief documentatie, advies en helpdesk.

Door de maandelijkse contracten zorgen wij voor tijdige uitbreiding van je netwerk. Zonder complexe discussie. Een ‘+’je op bijvoorbeeld het aantal access points en wij regelen de rest. Bij krimp kun je er altijd voor kiezen om kosteloos een gedeelte van het contract te termineren; per device dus. Zo blijf je altijd betalen voor je gebruik en zit je nergens aan vast.

Nee, helaas. Er zijn firewalls die een vorm van controle van data hebben. Dit is echter een beperkt deel van je data. Veel data verplaatst zich beveiligd over je netwerk of is niet zichtbaar voor slimme firewalls. De beste remedie om deze vormen van cybercriminaliteit buiten de deur te houden zitten niet in je netwerk maar in beveiling van endpoints, data, gebruikers, servers etc. Met geupdate endpoints, antivirus (of beter nog EDR), encryptie, een goed wachtwoord beleid, een gedegen rechtenstructuur op je data, MFA op al je externe programmatuur en/of diensten zorgen wél voor meer veiligheid. De laatste winst zit in je personeel die je op kunt leiden met security awareness. Voorkomen is nooit 100% te garanderen. Maar áls het dan een keer misgaat dan zijn we er ook voor je. Dan helpen we je zodat je snel weer up-and-running bent.

Binnen je netwerk maken we bepaalde data stromen inzichtelijk en kunnen we buitenstaanders (gasten) scheiden van je kantoornetwerk. Door correcte instellingen voor beveiliging krijgen ongenode gasten geen toegang. Jouw data kan zich dus veilig over het netwerk verplaatsen zonder beperkingen of pottenkijkers.

Door het gebruik van IPS/IDS heb je een goede basis om ongewenste zaken van je netwerk te werken en jouw datastromen op je netwerk inzichtelijk te maken met meten. Dit hoort tot de standaarddienstverlening.

Voor het maken van veilige verbindingen naar jouw netwerk, clouddienst of datacentrum staan we klaar met oplossingen voor optimale verbinding. Wij handelen de techniek af; soms in combinatie met jouw IT-afdeling, leverancier of externe dienstverlener.

Wij werken samen met alle internet providers en alle diensten hierover. Soms met tussenkomst van extra apparatuur van jouw leverancier zoals bijvoorbeeld modems of routers. Voor zover we het nu kunnen overzien, zijn hierin geen beperkingen.

Snelheid op netwerken kan soms complex zijn. Mochten prestaties niet op orde zijn, dan gaan we altijd eerst meten. Na inzicht over mogelijke bottlenecks gaan we zorgen voor een snelle remedie om jouw netwerk weer optimaal te laten presteren. Of dit nu gaat over instellingen van VLAN’s en QoS, uitbreiding van capaciteit door groei, defecte apparatuur óf dat we het Wi-Fi opnieuw gaan meten. Jouw bedrijf krijgt een oplossing, PUNT. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.

Met onze Cloudcontrollers krijgt elke vestiging van jouw bedrijf zijn eigen controller voor het netwerk. Met een centraal managment voor beveiliging, updates, monitoring en configuratie zijn alle componenten goed te monitoren en te meten. Bij storingen worden er automatisch meldingen gemaakt in onze beheersystemen en gaan engineers automatisch aan het werk om jouw netwerk optimaal te laten presteren.

Jazeker! Doordat alles goed gedocumenteerd is en alle componenten op voorraad zijn, kunnen we direct aan de slag zonder vragen. Dit verkort de servicetijden aanzienlijk.

Meestal zien wij dit eerder dan jij en gaan we gelijk over tot vervanging van het defecte component. De hardware, vervanging, reiskosten, manuren, installatie, configuratie en garantie afhandeling hoort bij de service inbegrepen. Een goede SLA zorgt dat je vlot weer kunt werken op een probleemvrij netwerk.

Niet apart of los. Het is flauw om te zeggen dat je hier niet voor betaald. Uiteraard zit dit in de prijs verweven. De hardware, installatie, het beheer, de beveiliging, de storingsafhandelingen… dit bieden we allemaal voor een vast bedrag per maand per netwerkdevice. Dus je betaalt dit niet vooraf, maar het is onderdeel van de maandelijkse contracten. Dit zorgt voor voorspelbare kosten.

Ervaring is waar je de meeste winst uit haalt. We hebben kennis van onze producten, waardoor je meegaat in ervaring van een groot geheel. Als je toch vragen hebt, staat onze fullservice helpdesk voor je klaar. Direct is jouw documentatie, netwerk en monitoring beschikbaar zodat je vlot geholpen wordt. Mocht er hardware defect raken dan staan we snel bij je op de stoep met vervangende hardware. Instellingen staan paraat in de Cloud dus er is nagenoeg geen installatie tijd benodigd. Achteraf geven we je inzicht in je netwerk en advies hoe het nóg beter kan. Top service dus!

Uiteraard ondersteunen wij alle bekende technieken voor sturen en beveiligen van je netwerk en de data die er over verstuurd. Dit zit in onze standaardservice, ook als je wel eens wijzigingen hierin hebt.

Net als bij een mobiele telefoon kun je deze zelf kopen en een prepaid abonnement kopen. Prima oplossing. Je moet dus niks. Wil je het simpel houden, kosten voorspelbaar maken en de verantwoording uitbesteden aan professionals? Dan vinden we dat een verstandige keuze voor de business. Zo kun jij je aandacht verleggen naar zaken die het verschil maken of waarbij jij kunt concurreren met je branchegenoten.

Heb je nog een goede firewall of draadloos netwerk beheerd door een andere partij? Dan kun je deze gerust blijven gebruiken. Het mixen van verschillende producten binnen de onderdelen (vast of Wi-Fi) isniet wenselijk, dus dat doen we niet. Heb je zelf al apparatuur van dezelfde leverancier? Dan nemen wij deze over en nemen we gelijk de verantwoording, garantieafhandeling et cetera over.

Je betaalt per component een vast bedrag per maand – letterlijk voor een Firewall, een switch en een Wi-Fi punt. Hiervoor geven we advies over beveiliging, inrichting van het netwerk en waar je aan moet denken of waarin je keuzes moet maken. We schrijven een plan van aanpak zodat je precies weet wat er gaat gebeuren, door wie, wanneer en wat de impact is voor jouw bedrijf. We installeren, beveiligen en testen het netwerk. Het Wi-Fi wordt uitvoerig ingemeten met een testrapport. We onderhouden en blijven het netwerk beveiligen en monitoren tijdens gebruik; actief met een portal in de Cloud. Bij gebruikers problemen hebben we een full-service helpdesk en bij uitval zijn we snel op locatie met vervangende hardware. Updates voor functionaliteit, beveiliging samen met rapportage horen bij de maandelijkse dienstverlening. En licenties op software, updates en extra ondersteuning zijn inbegrepen op ons premium niveau.

Een netwerk bestaat niet alleen uit apparatuur en kabeltjes. Beveiliging van je data, prestaties van alle gebruikers op het netwerk en continuïteit van je business zijn essentieel. Wij maken dat simpel voor je door een vast bedrag per maand. Wij zijn er om alle lastige zaken te regelen zonder ingewikkelde facturen of dat je voor elke verandering moet betalen. Simpel, veilig en op-en-top verzorgd.

Een firewall beschermt jouw netwerk, maar regelt ook een groot gedeelte van de data op je netwerk en alles wat van buiten kantoor aan data naar binnen komt of naar buiten. Deze data moet inzichtelijk zijn, goed beveiligd. Bovendien moet deze data netjes van een prioriteit voorzien worden om goed samen te werken. Daarnaast moet je updates doen om beveiliging up-to-date te houden met zowel de software als de instellingen. Eén firewall beveiligen is best lastig, omdat het veel tijd kost. Maar als je er zoals wij meer dan honderd beheert, dan wordt het makkelijk.

Wij zien het netwerk als het systeem dat de computers, printers en overige IT met elkaar verbindt bij jou op kantoor, om gebruik te kunnen maken van het internet. Denk aan de firewall, het vaste netwerk en het Wi-Fi netwerk.
Volgens Wikipedia: “Een computernetwerk is een systeem voor communicatie tussen twee of meer computers.” De communicatie verloopt via netwerkkabels of via een draadloos netwerk. In de netwerktopologie worden fysieke en logische topologieën onderscheiden. Men spreekt van een LAN in het geval van lokale plaatsgebonden bekabeling waarop computers binnen één gebouw of een campus aangesloten worden en een WAN wanneer er sprake is van verbindingen over grotere afstanden.

We nemen contact met je op om vast te stellen dat je aanvraag klopt. We maken een afspraak met je om er voor te zorgen dat de offerte ook klopt en dat we niets zijn vergeten.
Bij grotere projecten of als het gaat om meer dan één product/dienst dan doen we een initieel voorstel en weet je wat je kunt verwachten. Vervolgens schrijven we een Plan van Aanpak zodat je precies weet wie, wat, wanneer doet en wat de impact is voor jouw bedrijf. Per stap in detail. Als je akkoord bent met de indhoud dan kan het eigenlijk niet meer misgaan. De juiste uitkomst van het project staat nu voor 100% vast. Als er tussentijds iet mocht wijzigen dan spelen wer hierop in en overleggen met jou over wat te doen. Hoe dan ook: 100% afgeronde projecten en een 8,4 van de klant over 2018/2019.
Bij Lime Networks gaan we voor de lange termijn en maken we het voor jou simpel.

Er is zoveel keus bij de aanschaf van producten dat je wel wat hulp kunt gebruiken. Onze kennis van producten en ervaring bij andere klanten zorgen ervoor dat je bij ons altijd terecht kunt voor de beste oplossing voor de zakelijke markt. We kunnen niet alles testen, maar hebben wel een goede oplossing om je te helpen. Als je producten zoals bijvoorbeeld een laptop bij ons aanschaft dan verzorgen we ook de garantieafhandeling en ondersteuning binnen je onderhoudscontract.

Wij ondersteunen videobellen op je PC of laptop en in vergaderkamers. We gebruiken hiervoor Microsoft Teams. Audio en videovergaderen kan naadloos aansluiten met je dagelijkse werk. Hierbij bieden we ook internationale inbelnummers zodat je gemakkelijk over de hele wereld kunt vergaderen zonder hoge kosten. Vraag je accountmanager naar de mogelijkheden.

Microsoft heeft aangekondigd in juli 2021 te stoppen met Skype for Business. Tevens heeft Microsoft Teams bijna alle functionaliteit (zeker de zakelijke variant) overgenomen. Microsoft Teams vervult nog veel meer taken om modern te kunnen werken met elkaar en met data. Lees er hier meer over.

Zoveel mensen, zoveel meningen. Jouw accountmanager staat je graag te woord als je van mening verschilt over contracten, afspraken, facturen of andere zaken. We zorgen altijd voor een snelle goede oplossing met oog voor de lange termijn.

Wij kunnen niet al je gegevens inzien. We beheren wel veel zaken. Deze gegevens zijn natuurlijk veilig bij ons. We voldoen aan de AVG met een onderling contract en er zijn heldere algemene voorwaarden. Los daarvan hebben we een ISO27001 certificaat waarin allerlei risico’s, procedures en beveiligingszaken goed zijn afgekaart en gecontroleerd. Het ISO-certificaat bevat ook maatregelen om elk jaar verbeteringen aan te brengen en bijvoorbeeld een verklaring omtrent goed gedrag van al ons personeel. Daarbuiten hebben we ook heldere richtlijnen voor ons personeel met een personeelshandboek. Heb je toch nog vragen hierover, neem contract op met je accountmanager.

Onze prijzen zijn altijd voor iedereen gelijk. Toch is het toesturen van een prijslijst lastig. Uiteraard informeren we je over de prijzen van producten als je vragen hebt. Bij onze diensten en producten gaat het niet altijd om de prijs of wat je krijgt maar om welke waarde deze diensten toevoegen en welke problemen ze oplossen. Zo kan jouw bedrijf blijven concurreren.

Dat is het zeker. Daarom geloven we in samenwerken. Een IT-manger in je bedrijf kan al snel zorgen voor kennis. Door maandelijkse contracten zijn we altijd gericht op de lange termijn. Doordat we constant investeren in pasklare oplossingen voor het MKB laten we jou vooroplopen met IT. Door gebruik te maken van standaarden krijg je meer zekerheden.

Wat ons betreft niet. We helpen je met technische zaken, maar ook met advies en verzorgen je van A tot Z. Wel denken we dat je altijd iemand in je bedrijf moet hebben die zicht heeft op IT en daar de aandacht af en toe op vestigt. Een IT-manager bijvoorbeeld. Hoe groot je bedrijf is bepaalt hoe belangrijk de taak van IT-manager is in jouw bedrijf. We maken het simpel en veilig voor je, zodat jij kan doen waar je goed in bent.

Contracten zorgen voor heldere afspraken en service wanneer je het nodig hebt. Voorspelbaarheid in je kosten zonder verrassingen. Tevens geven we in contracten wat extra service gaan we net dat stapje verder omdat het voor iedereen zekerheid biedt. Of je er op de lange termijn geld mee bespaart? Dat denken we niet. Wel krijg je de service en kunde op het moment dat je ons nodig hebt. En gaat het een keer verkeerd, dan zit je niet met hoge kosten of twijfel of je wel of niet iemand moet inhuren. Wij geloven in relaties en niet in contracten. Bij ons zijn alle contracten per maand (mits door een leverancier ander opgelegd zoals bij een glasvezelverbinding). Zo profiteer je van de voordelen zonder dat je ergens aan vast zit en zijn kosten voorspelbaar.

Niemand kent het wetboek uit zijn hoofd en huurt een advocaat in als dat nodig is. Wij vervullen diezelfde functie maar dan op het gebied van IT én zonder de vakjargon. Een helder verhaal met duidelijke communicatie om jouw kennis aan te vullen waar nodig. Moet je alles weten? Nee, dat doen wij voor je. Maar blijf altijd kritisch en zorg voor je eigen boerenverstand. Daar kom je een heel eind mee. De echt technische zaken lossen wij voor je op.

IT is vaak ingewikkeld. Dat hoeft helemaal niet volgens ons. Door IT simpel en veilig te maken, versterk je jouw concurrentiepositie. De goed doordachte oplossingen, de versimpeling, beveiliging en heldere support wanneer jij het nodig hebt kosten veel tijd. Aan voorbereiding, training, documentatie, opleidingen en vooral ervaring. Dat is lastig – eigenlijk niet mogelijk – om zelf te doen. Goed dus dat iedereen wat kennis heeft en kritisch blijft, maar samenwerken en veel ervaring en kennis is key voor een goede IT.

Dat klopt. Eigen IT-ers lijken vaak een goede oplossing. Bij Lime Networks geloven we in specialismen. IT is ons specialisme. Met eigen IT-ers is er vrijwel altijd sprake van eenzijdige kennisopbouw. De IT-er heeft weinig collega’s, beperkte variatie in oplossingen en door drukte schieten opleidingen vaak te kort. Ook kan deze persoon ziek worden, gaat op vakantie en heeft af en toe hulp nodig. Door de basis uit te besteden aan een IT-bedrijf die daar kennis ervaring en oplossingen voor biedt, verlicht je jouw bedrijf van zorgen over deze IT. Wil je kennis in huis houden? Dan is dat natuurlijk mogelijk. Een IT-manager binnen een bedrijf is prettig doordat je kennis in huis haalt. De basis laat je aan ons over.

Bij Managed Services krijg je standaard premium support. Daar zit vrijwel alles in. Heb je een contract op onze traditionele IT-diensten? Dan kun je er van op aan dat we alles doen om de dienst goed te onderhouden en preventief bij te sturen. In technisch opzicht moet het werken en dragen wij zorg voor een correcte werking. Installatiewerkzaamheden en aanpassingen benodigd door derde partijen kosten buiten het contract om. Deze zaken zijn vooraf niet te bepalen of in te schatten. Heb je een premium contract? Dan kunnen we daar afspraken over maken en zijn voorrijkosten en kosten als je het een keer goed misgaat met je server of bij virussen/hacking ook inclusief. We zijn er dan voor je zonder de extra kosten.

Elke klant heeft een vaste accountmanager. Die kent jouw situatie én al onze oplossingen. Hij helpt je met vragen en advies over IT-gerelateerde zaken. Ook heeft je accountmanager kennis van vele MKB bedrijven waar hij in de keuken meekijkt. Denk je na over nieuwe zaken, dan ga je met hem in overleg. Hij kan je vaak helpen met tips of een richting. Voor alle overige zaken die technisch van aard zijn neem je contact op met de helpdesk.

Wij geloven niet in vaste contactpersonen, eenzijdige kennis en ouderwetse IT. Je wilt 20 IT-ers voor de prijs van één. Je belt onze helpdesk en je wordt direct geholpen. Zo hoef je niet te wachten op die ene dag in de week. Uiteraard hebben we af en toe werkzaamheden die we bij jou op kantoor uitvoeren omdat handjes op locatie vereist zijn. Wil je wat ondersteuning van een fysiek persoon? Kan ook, op verzoek. Door efficiënte support zorgen we direct voor hulp tegen een lagere prijs.

Standaardsupport komt van onze goedgeschoolde helpdesk. Iedereen die je aan de telefoon krijgt is bekend met al onze standaard oplossingen en registreert alle documentatie en netjes. Hierdoor word jij direct geholpen en niet van het kastje naar de muur gestuurd. De helpdesk begrijpt dat we te maken hebben met mensen en soms onbegrijpbare IT. Ze zorgen voor een oplossing en stoppen pas als jij vindt dat je goed geholpen bent.

Jazeker. Buiten kantoortijd zijn we bereikbaar op exact hetzelfde telefoonnummer als overdag. Bij premium contracten word je geholpen zonder dat je hiervoor extra betaalt. Reguliere werkzaamheden doen we altijd tijdens kantoortijd, maar als je ons echt nodig hebt zijn we er voor je met een strakke SLA zodat je snel weer verder kunt. Heb je geen premium contract, dan helpen we je op basis van best effort tegen een aangepast tarief. Hiervoor hoef je niets te doen.

Door IT sterk te versimpelen en te concentreren op de oplossingen die we bieden helpen we klanten met hun problemen. Door sterk in te zetten op het verzorgen van de klant en niet de oplossing worden standaard oplossingen geconfigureerd voor de klant. Door te werken volgens standaarden, afspraken en te concentreren op communicatie zorgen wij voor begrijp bij de klant en een prettige ervaring. IT is vaak complex en bij Lime Networks zorgen we dat dit simpel wordt voor jou.

Een PVA (plan van aanpak) en een offerte kosten veel aandacht en werk als je het goed wilt doen. Soms wil je eerst inzicht in hoe we gaan samenwerken en wat je ervan kunt verwachten. Ook wat de kosten zijn op detailniveau zonder dat we al samenwerken. Dan maken we altijd eerst een ‘indicatief voorstel’ waarin we helder uitleggen hoe wij de ideale oplossing voor ons zien, wat jij daarvan kan verwachten en wat dat allemaal kost. Een helder fris en overzichtelijk plan, soms zelf 2 stuks als je echt niet kunt kiezen tussen twee oplossingen. Dan heb je genoeg input om een solide beslissing te maken die het beste is voor jouw bedrijf.

In het proces van de uitvoer van een plan van aanpak (PVA) zijn we flexibel. Na overleg met de projectmanager en degene die in jouw bedrijf de leiding heeft over dit project maken we aanpassingen aan het PVA. Na het bepalen van meerwerk en de impact zorgt dit voor inzicht zodat we snel door kunnen. Je staat dus niet met je enkels in het beton. We moeten door voor de lange termijn.

Als we een project of migratie perfect willen uitvoeren, moeten we hier eerst helder over communiceren. Wat gaat er gebeuren, wie gaat dat doen, wanneer gaat alles gebeuren, wat is de impact, hoe staat het met beveiliging en je data, wie is er verantwoordelijk en hoe bereik je ons en wij jou? Heldere afspraken tot in detail. Dat voorkomt misstappen en zo leveren wij altijd elk project op – 100% score. We zitten nu op een 8,4 gemiddeld, maar we zijn pas tevreden als we van jou een 10 krijgen. Een plan van aanpak (PVA) is altijd de basis tot het succes van de klant.

Niets is minder waar. Wij geloven echt in het verzorgen van de klant. Dat doen we met ervaring, kennis, veilig werken maar vooral focus voor jou als klant. Communicatie is minimaal 50% van ons succes. Als we jou dus versterken moeten we topsport bedrijven op gebied van IT. Verfrissend in IT! noemen we dat.

Ja! Wij geloven in de lange termijn voor een goede relatie, maar dan wel zonder dwang. Soms is er sprake van een onvermijdbare termijn, zoals een licentie op een softwareproduct of een glasvezelverbinding waar leveranciers een minimumtermijn voor hanteren. Maar ook voor zaken als (mobiele/vaste) telefonie, Office Licenties, onderhoudscontracten geloven wij dat prestaties een betere basis zijn voor samenwerking.

Je pc/laptop, je besturingssysteem, je software staan constant onder de loep van hackers en kwaadwillenden. Ook zijn ze helaas allemaal niet perfect. Door je updates door ons te laten beheren (endpoint management) zorg je ervoor dat dit geen invloed heeft op je beveiliging. Wist je dat de meeste hacks gebaseerd zijn op fouten die al lang en breed bekend zijn? Wij zorgen altijd voor de juiste updates op het juiste moment zodat je veilig bent.

Met de IT-manager bespreken we periodiek waar we heen gaan en waar we nu staan. Niet alleen of we het goed doen maar ook de klant goed bezig is en IT zo benut dat het zoveel mogelijk waarde toevoegt. Als er ook een lokale IT-support is, verdelen we de taken. We laten de klant meekijken in systemen, documentatie en geven bijvoorbeeld inzicht in het netwerk of de servers/cloud. Vaak regelen wij de basis, voegen we kennis toe en helpen om sneller stappen te zetten met extra handen en ervaring bijvoorbeeld bij projecten.

Als we uitgaan van een veilige werkplek, dan is het veilig houden een serieuze taak. Belangrijkste is dat de werkplek altijd up-to-date is. Voor het OS, de hardware, geïnstalleerde programma’s, anti-virus/anti-malware. Door gebruik te maken van Bitlocker en Multi Factor Authenticatie zorgen we dat toegang lastig is. Met policies voor de firewall en door het gebruik van monitoring houden we de boel strak in de gaten. Additioneel installeren we een auto-VPN naar kantoor zodat je absoluut zeker bent.

Helemaal niks. Wij verzorgen je IT van A tot Z. IT moet gewoon veilig zijn, prestaties leveren en continuïteit bieden. Dat doen wij voor je, jij hebt hier verder geen kennis over nodig. Uiteraard werken we ook graag samen met IT Managers en/of IT support van onze klanten.

We zijn Microsoft Gold Partner op drie vlakken, waarvoor de medewerkers van Lime Networks veel opleidingen succesvol hebben afgerond en er courante klantcases zijn goedgekeurd door Microsoft. Daarnaast zijn er nog veel certificeringen op gebied van security, voice, netwerken en dergelijke. Wij werken volgens de richtlijnen en standaarden van onze leveranciers. Ook ons ISO-certificaat zonder opmerkingen zorgt voor de juiste werkwijze en instelling.

Goede medewerkers laten een positieve indruk op je achter wanneer ze jou hebben geholpen. Daar steken wij veel tijd in. Onze medewerkers werken allemaal volgens onze richtlijnen, procedures en handboeken. Belangrijker zijn onze kernwaarden (klanten verzorgen, passie voor techniek, heldere taal) die wij actief uitdragen. Tijdens ‘lunch & learn sessies’ met het team besteden we veel aandacht aan beveiliging intern en voor de klant en wordt kennis op pijl gehouden. Elk jaar volgen we relevante opleidingen om voorop te blijven lopen met kennis. We krijgen een score van 8,4 van klanten bij projecten en migraties en hebben een 100% score voor het succesvol uitvoeren. We gaan uiteraard voor een 10, dus we verbeteren constant.

Met ‘secure by design’ wordt er bij elke keuze voor een product of dienst nagedacht over de implicatie voor de IT-veiligheid van jouw omgeving. Dat betekent dat er rekening gehouden wordt met de hoogste eisen voor security, zoals encryptie, MFA, AVG, toegangsbeheer, etc. Dit zorgt ervoor dat wij altijd achter onze producten staan en wij weten hoe de dataveiligheid en beschikbaarheid in elkaar zitten.

  • We doen zoveel mogelijk aan automatisering en standaardisatie
  • ‘Secure by design’ zit in ons DNA
  • Alleen door jou aangewezen bevoegden mogen beslissen over jouw IT
  • We voeren altijd alle veiligheidsupdates uit
  • We voeren altijd software updates voor je uit
  • Encryptie gebruiken we waar nodig (VPN, Bitlocker, MFA, etc.)
  • We zorgen voor meerdere back-ups met wettelijke retentie en controleren dit
  • We zijn ISO-gecertificeerd en werken volgens afspraken
  • IT gaat snel, dus innoveren we elke dag. Veilig werken staat voorop
  • We zijn scherp op onze eigen procedures en beveiliging en controleren daar regelmatig op

Onze helpdesk fungeert als een full-service helpdesk waar iedereen jou direct kan helpen met vragen en problemen. Je mag ons altijd bellen met al je IT-vragen en problemen. Ons gepassioneerde en goedgeschoolde team helpt je op een vriendelijke manier met jouw IT, documentatie en specifieke afspraken. Of je nu een probleem hebt, advies wilt of met een vraag zit, we werken samen als één team. 20 IT-ers voor de prijs van 1 die je zo vaak je wilt mag bellen; liever dat je ons vaker belt over hetzelfde onderwerp dan dat je met de vraag blijft zitten! Ook zijn we buiten kantooruren beschikbaar voor belangrijke storingen. Een engineer helpt je dan binnen een kwartiertje. Tot slot is onze helpdesk beschikbaar in het Nederlands of Engels.

We zullen IT zodanig inrichten dat jij ermee aan de slag kunt en dat je de concurrentie een stap voor bent. Of dit nu over de telefonie of de Wi-Fi gaat, de helpdesk staat klaar om elk IT-probleem op te lossen. Met een sterk geschoold en passievol team is geen IT-probleem te groot en zorgen wij voor efficiëntie en veiligheid.

Wij gaan voor prestaties, continuïteit en veiligheid. De eerste stap is inventarisatie, waarbij we kijken hoe IT momenteel wordt gebruikt, hoe dat beter kan en wat onze rol hierin is. Wat is de hulpvraag en welke waarde kunnen wij toevoegen? Als we op dezelfde lijn zitten, doen we een voorstel tot een Plan van Aanpak (PvA), zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Zo weet je precies wat we gaan doen, hoe, welke effecten dit heeft, wie wat gaat doen, wanneer en hoeveel het gaat kosten. Adoptie hoort hier ook bij. Daarna gaan we het uitvoeren. Denk aan beveiliging, installatie en migratie. Het exacte verloop hiervan verschilt per bedrijf. De helpdesk staat altijd voor je klaar en helpt je direct. Transparantie, vertrouwen en probleemoplossend werken staan tijdens het hele proces voorop.

  • IT is de kern van je concurrentiepositie
  • We halen de complexiteit uit IT
  • Het is voordeliger dan dat je je IT zelf doet
  • IT is geen kerntaak meer
  • We adviseren niet alleen maar, doen ook echt het werk
  • We zijn innovatief en altijd up-to-date
  • Je hoeft je geen zorgen meer te maken over IT
  • Minder stress, meer efficiëntie

Wij focussen ons op het MKB-segment tot 250 werkplekken. We sluiten geen enkele branche uit, elk bedrijf met IT-wensen is welkom.

  • We leveren altijd topprestaties
  • We werken innig met de klant samen
  • Ons team is jong, innovatief en vernieuwend
  • We communiceren helder
  • Veiligheid staat bij ons op nummer 1
  • Onze diensten zijn zo efficiënt en klantvriendelijk mogelijk
  • We zijn koploper in de nieuwste technieken op IT-gebied
  • Wij zoeken alles voor je uit, je hoeft zelf niks meer te doen

Met ‘secure by design’ zorgen wij voor
veilige producten met continuïteit

Lees alles over onze certificering

Nieuws