Eindelijk is het zover: Microsoft Office is nu ook beschikbaar op de iPad, zodat u ook hiermee altijd uw belangrijke documenten kunt bekijken en bewerken. Dit als onderdeel van een (bestaand) Microsoft Office365 abonnement met Office Professional, waarbij u (per gebruiker) tot 5 apparaten mag voorzien van Microsoft Office, waaronder nu dus ook de iPad.

    U kunt de Office applicatie voor iPad gratis downloaden en daarmee lezen, bekijken en presenteren van documenten, spreadsheets en presentaties. Om te beschikken over de volledige bewerk- en ontwerp-functionaliteit, heeft u een Office 365 subscriptie nodig. Office 365 geeft u atlijd-up-to-date versies van Office voor uw PC/laptop, Mac en iPad, en nog veel meer…
    Download vandaag nog MS Office uit de Apple Store via de links onderaan deze pagina
    Of vraag een gratis en vrijblijvend 30-dagen proefabonnement aan via deze link.
    Voor meer informatie en details, volg deze link.

Maak kennis met Office voor iPad. Doe meer op verschillende plekken.


Office Office voor iPad. Het is uw Office, waar en wanneer u maar wilt.
Uw Office, nu op iPad.
Deel de onderstaande links met uw collega’s.

Word
 

App downloaden

Word

Excel
 

App downloaden

Excel

PowerPoint
 

App downloaden

PowerPoint
Uw collega’s willen overal en op ieder apparaat werken. Zorg ervoor dat uw organisatie productief blijft met de Microsoft Office-apps voor iPad®.
Uw Office 365-abonnement biedt u de volledige functionaliteit. Open Office-documenten die u hebt opgeslagen in OneDrive voor Bedrijven en uit e-mailbijlagen. Bekijk, maak en bewerk documenten met de Word-, Excel- en PowerPoint-apps die geschikt zijn voor touch-apparaten. Inhoud en opmaak blijven intact, zodat documenten fraai ogen op vrijwel elke pc, Mac, tablet of smartphone.
Office Mobile-apps voor smartphones
Uw organisatie kan onderweg productief blijven met Office Mobile. Deel de onderstaande links met uw collega’s.
Blijf onderweg productief met Office Mobile op uw smartphone. Bekijk en bewerk Word-, Excel- en PowerPoint-documenten vrijwel overal.
iPhone
iPhone®
 

App downloaden

Windows Phone
Windows Phone
 

Aan de slag

Android
Android™
 

App downloaden

App Store
Windows Store
Google Play
Microsoft
F T L Y
Privacyverklaring | Afmelden



Microsoft factureert in principe de diensten voor Office365 direct aan u als eindklant.
Deze facturen worden niet per mail verstuurd, maar zijn te downloaden via de Microsoft Online Portal:

Log in met een beheerdersaccount of een financieel medewerkers account op: https://portal.microsoftonline.com/
(als u geen beheerders- of fiancieel account heeft laat de Lime Networks helpdesk deze even voor u aanmaken)

Ga in het Office 365 beheercentrum naar ‘licentieverlenging’ (linkerzijde)
In tabblad ‘abonnementen’  klik op het afgenomen product, bijvoorbeeld: Office 365 Abonnement voor Middelgrote Ondernemingen:
Office 365 factuur

Klik vervolgens op ‘Facturen Weergeven’
Office 365 factuur
Office 365 factuur

Hier kunt u vervolgens een factuur kiezen en een PDF downloaden
Office 365 factuur

Om de vrije ruimte in je Exchange Online mailbox te vinden ga je als volgt te werk:

  • Ga naar http://portal.microsoftonline.com/
  • Meld je aan
  • Ga bovenin de balk naar Outlook
  • Klik rechtsboven op het Tandwiel
  • Kies Opties
  • Je komt dan in je Outlook Web App opties scherm.
  • De vrije ruimte staat onder Postvakgebruik
  • Klik op de pijl linksboven om het scherm te verlaten

SkyDrive Pro en SkyDrive
SkyDrive Pro is de vroegere My Site van SharePoint. Deze bestaat zowel in de on premise versie van SharePoint 2013 als SharePoint Online. Waar in SharePoint 2007 en 2010 we nog een My Site kenden, heet dit in 2013 SkyDrive Pro. Dus, je profielpagina, waar je iets over jezelf vertelt en je persoonlijke storage, waar je je documenten kunt opslaan, die je ‘vroeger’ op je ‘H’ schijf o.i.d. had staan. Daarnaast bestaat er ook een SkyDrive en dit is de consumentenversie van SkyDrive Pro. SkyDrive is een online storage waar iedereen die een Microsoft account heeft (voormalig Live account, dus bv. jankaas@hotmail.com of jankaas@live.com) gebruik van kan maken. Ook daarmee kun je content delen met anderen, dit is echter geen SharePoint storage.

Verwarrend is het wellicht dat in de navigatie van Office 365 de SkyDrive Pro site wordt aangeduid met ‘SkyDrive’. Maar, om heel duidelijk te zijn: SkyDrive is de consumentenversie zónder SharePoint en SkyDrive Pro is de zakelijke variant binnen SharePoint.

SkyDrive Pro client
Daarnaast kennen we ook de SkyDrive Pro client. Dit is een synchronisatiemechanisme om content vanaf bijvoorbeeld je SkyDrive Pro site mee offline te nemen en te syncen met je laptop of pc. Deze client wordt standaard meegeleverd met Office 2013, maar, is inmiddels ook los te downloaden bij Microsoft. En wel hier.

Deze client zorgt dus voor een synchronisatie tussen een documentenbibliotheek binnen SharePoint (mijn SkyDrive Pro site), maar, kan óók gewoon gebruikt worden om content van een andere SharePoint site te synchroniseren. De SkyDrive Pro sync client is dus niet gebonden aan je SkyDrive Pro (My Site)! Ideaal dus om ook documenten van een team- of projectensite met je laptop te syncen. Het voordeel is evident. Altijd, ook offline, je documenten bij de hand. En aangezien deze SkyDrive Pro client gewoon in je Windows Verkenner staat, zijn deze documenten ook in het filesystem van je device opgenomen en kan ik van daaruit ook mijn documenten openen. Ik hoef dus niet eerst naar mijn SharePoint omgeving te gaan om iets te openen. Handig!

Ook het drag and droppen van documenten, wat nieuwe functionaliteit is binnen SharePoint 2013, werkt uiteraard gewoon met deze client. Ik kan eenvoudig een document naar de SkyDrive Pro client slepen en het wordt automatisch geupload in SharePoint. Makkelijker kunnen we het niet maken.

Delen van documenten
Terug naar de SkyDrive Pro site binnen SharePoint Online. Het gemak van SkyDrive Pro binnen onze Cloud variant is dat ik eenvoudig met behulp van ‘external sharing’ een document kan delen met een interne medewerker, maar ook met een externe medewerker. Hiervoor hoef ik uitsluitend op ‘Share’ te klikken en vervolgens kan ik dit document delen met een medewerker buiten mijn organisatie. Hiervoor hoef ik slechts het e-mailadres van de medewerker op te voeren en vervolgens bepaal ik of hij het document mag zien of ook mag bewerken. Vervolgens zal SharePoint een e-mail naar de betreffende persoon sturen met een link naar het document. Het document zelf blijft dus fysiek in SharePoint staan. De externe persoon krijgt een melding via e-mail met een link naar het document en kan inloggen met een Microsoft (voormalig Live) account of een zogenaamd ‘organizational account’ (dat is een reeds bestaand O365 account, bijvoorbeeld als de betreffende persoon ook al met zijn organisatie een clouddienst bij Microsoft afneemt).

Een ideale manier om dus samen te werken met een externe aan een document, zonder steeds verschillende versies over de mail heen en weer te sturen!

Storage
Met SkyDrive Pro breid ik mijn storage van mijn online SharePoint tenant uit met 25 GB per gebruiker. Dit is additioneel en dit gaat niet af van de storage die al ‘meegeleverd’ wordt met SharePoint Online. Verwar deze 25 GB storage dan ook niet met de extra 500 MB die aan de tenant wordt toegevoegd per toegevoegde gebruiker. Dat is namelijk gewoon de storage voor de tenant zelf en heeft niks te maken met de ruimte op de voormalige ‘My Site’, nu dus SkyDrive Pro site genoemd. Er is 25 GB standaard storage en deze kan worden uitgebreid tot 50 GB of 100 GB per gebruiker.

Best Practice
Mijn best practice? Per site collectie binnen SharePoint Online kun je external sharing op drie niveaus aan- of uitzetten. Zet het uit op de sitecollectie waar je niet wilt dat er per abuis gedeeld wordt. Dus, vanaf het intranet heeft het geen toegevoegde waarde om external sharing toe te staan. Maak een aparte sitecollectie aan voor teamsites en/of projectensites en zet hier external sharing aan. Gebruikers kunnen hier dan eenvoudig samenwerken met externe partijen aan documenten en kunnen tot maximaal 10.000 externe gebruikers uitnodigen om samen te werken aan content! Zonder hiervoor licenties aan te hoeven schaffen.

Een handigheidje voor Outlook 2013 is om uw social media account (LinkedIn en/of Facebook) te koppelen via de Social Media Connector. Contactgegevens en foto’s van de mensen waarmee u correspondeert worden dan automatisch gesynchroniseerd met uw Outlook en uw gekoppelde smartphone.

  1. Klik op de Bestand (File tab)
  2. Accountinstelllingen (Account Settings)
  3. Kies Sociale Media Accounts (Choose Social Network Accounts)
  4. Klik op LinkedIn of Facebook
  5. Voor je social network gegevens in
  6. Vink aan: Standaard fotos en informatie van dez enetwerken laten zien indien beschikbaar (By default, show photos and information from this network when available)
  7. Klik Verbinden (Outlook zal proberen in te loggen met de credentials die u heeft ingevoerd)
  8. Klik Voltooien (Finish)

Vanaf nu zullen contactpersonen, ook mensen die u niet expliciet in uw adresboek heeft staan, zichtbaar zijn linksboven, en rechtsonderin wanneer u uw emails opent.

Bij aanschaf van uw PC of laptop is er de optie, soms via de leverancier, maar altijd via Lime Networks, om deze qua harddisk uit te rusten met een zogenaamde Solid-State-Disk of SSD. De naam zegt het al, dit is – in tegenstelling tot de ronddraaiende mechanische disk die de meeste mensen kennen – een stuk “solide” geheugen. Eén voordeel is dat dit slijt- en stootvast is, maar een ander groot voordeel is dat deze een PC of laptop aanmerkelijk sneller maakt in zijn functies, zeker als u meerdere applicaties tegelijk gebruikt, of wanneer u uw Outlook mailbox doorzoekt. Lime Networks kan in principe in iedere PC of laptop een SSD inbouwen voor een vast bedrag, met behoud van al uw data en instellingen.

De business case:

  • Een SSD van 128GB kost ongeveer 100€ extra ten opzichte van een mechanische harddisk
  • Wij schatten in dat een medewerker met een SSD disk circa 5 minuten per dag “bespaart” aan wachttijd, zoeken naar bestanden of emails
  • Dat is dus 900 minuten per jaar oftwel 150 uur
  • Bij een interne kostprijs van deze medewerker 20€/uur is dit 3000€ aan productiviteit gewonnen in een jaar
  • Of anders uitgedrukt: een RoI van 60 werkdagen, oftewel minder dan 3 maanden!

Zo een RoI heeft u niet dagelijks… Overtuigd? Neem contact op met ons hoe wij uw nieuwe of bestaande PC/laptop snel en eenvoudig kunnen uitrusten met een SSD met behoud van al uw data en instellingen!!.

Windows 8 en toch een startknop en startmenu? Veel gebruikers zijn inmiddels zo gewend aan de startknop van Windows 7.
Het kan toch, download en installeer dit handige programmaatje: Classic Shell! http://www.classicshell.net/

Wist u dat elke browser een zogenaamde “incognito-modus” heeft? Via deze modus kunnen bezochte websites en zoekresultaten nooit meer terug gevonden worden. Handig voor als je een kerstcadeautje zoekt en de ander er niet van af mag weten… bijvoorbeeld.

  • Google Chrome: Ctrl+Shift+N
  • Firefox: Firefox button -> “Nieuw Privé-Venster” of “New Private window”
  • Internet Explorer: Ctrl+Shift+P

Als u meerdere accounts heeft op uw iPhone (of iPad), is het van belang dat u op uw iPhone de juiste agenda als standaard instelt, zodat uw agenda entries goed synchroniseren met de server (Exchange, SBS of Office365).

Doorloop hiervoor de volgende stappen:

  • Instellingen -> E-mail, Contacten, Agenda’s
  • Scroll naar onderen naar AGEDNA’S -> Standaardagenda
  • Selecteer de agenda van uw Exchange, SBS of Office365 account

U krijgt een nieuwe medewerker. Wacht niet tot het laatste moment om zijn of haar ICT voorzieningen te regelen. Denk daarbij aan:

  • zijn/haar emailadres, met voornaam en achternaam (aan helpdesk@limenetworks.nl)
  • een goede PC/monitor of laptop – let op levertijd van circa 1 a 2 weken!
  • een vaste telefoon en interne telefoonextensie, levertijd van 1 a 2 dagen
  • een mobiele telefoon en abonnement, levertijd van 2 a 3 dagen
  • ….
  • Kies een betrouwbare ICT partner (wij kennen er wel één)
  • Leg zoveel mogelijk in één hand (zodat u niet van kastje naar de muur wordt gestuurd, voorkom verborgen kosten)
  • Standaardiseer zoveel mogelijk uw apparatuur en software (reduceer complexiteit)
  • Voorzie aangekochte apparatuur van 3 tot 5 jaar Next-Business-Day garantie. De beperkte meerprijs hiervoor weegt ruimschoots op tegen het eventuele risico van falende hardware, en de bijhorende materiaal-, arbeid- en downtime kosten
  • Maak één iemand verantwoordelijk voor ICT binnen uw bedrijf
  • Neem ICT beslissingen niet vanuit puur een kostenoverweging, maar als middel om productiever te zijn
  • Bekijk de mogelijkheid voor preventief onderhoud op uw server(s) en/of werkstations – voorkomen is beter dan genezen
  • Overweeg een “all-in” onderhoudscontract voor een vast bedrag per maand – uw kosten zijn daarmee voorspelbaar, en responstijden gegarandeerd!
  • Evalueer periodiek uw ICT visie in relatie tot uw bedrijfsstrategie en personeelsbeleid. ICT is immers hèt middel om uw organisatie effectiever en productiever te laten werken
  • Evalueer periodiek de nieuwe mogelijkheden op gebied van ICT met uw leverancier

DE700

15 zijn de zogenaamde BLF knoppen

DOORVERBINDEN MET RUGGESPRAAK

  • Optie 1. Handmatig extensienummer invoeren: 14 toestelnummer √ …ruggespraak… Ophangen
  • Optie 2. Gebruik van BLF knoppen (indien actief): 14 BLF …ruggespraak… 12
  • Met 12 kan men wisselen tussen de deelnemers.
    (Let op!) Na wisselen eerst met de navigatie (↓↑) de tegenpartij selecteren om door te verbinden met 14 !

    BLIND DOORVERBINDEN (zonder ruggespraak)

  • Optie 1. Handmatig extensienummer invoeren: 14 (toestelnummer)14 (extern nummer verschijnt in display)
  • Optie 2. Gebruik van BLF knoppen (indien actief): 14 (BLF) 14 (intern nummer verschijnt in display)
  • Met de BLF knop kan men een intern doorverbonden gesprek terugnemen

    Doorverbinden op een Aastra toestel

    STAP 1
    Ga op de iPhone naar Instellingen -> Mail, Contacten, Agenda -> Microsoft Exchange

    STAP 2
    In het volgende venster vult u de volgende instellingen in:

    • Uw email adres:
    • Uw gebruikersnaam: (typisch domeinnaam\gebruikersnaam)
    • Uw wachtwoord:
    • (Domein moet leeggelaten worden, beschrijving is optioneel)

    Klik op VOLGENDE

    PS. Als de server niet automatisch gevonden worden dient u het volgende in te vullen:
    Server: De exchange server van uw bedrijf (Bijvoorbeeld remote.uwbedrijf.nl)
    Klik vervolgens op Bewaar om de instellingen op te slaan.

    STAP 3
    Kies wat je wilt synchroniseren: Mail en/of Agenda en/of Contactpersonen.
    U kunt nu uw Exchange account gebruiken.

    STAP 1

    • Open Outlook
    • Klik op bestand

    STAP 2
    Klik op “Account toevoegen”

    STAP 3
    Druk op “Nieuw…”

    STAP 4
    Voer de gegevens in:

    • emailadres: email adres
    • wachtwoord: uw wachtwoord
    • Druk op volgende.

    STAP 5
    Het account is nu ingesteld
    (soms moet Outlook nog even afgesloten en opnieuw opgestart)

    STAP 1
    Ga op de iPhone naar Instellingen -> Mail, Contacten, Agenda -> Microsoft Exchange

    STAP 2
    In het volgende venster vult u de volgende instellingen in:

    • Uw Office 365 email adres (=gebruikersnaam)
    • Uw wachtwoord van Office 365
    • Geef een herkenbare naam als beschrijving (bijv. Office 365 Jan)
    • (Domein moet leeggelaten worden)

    De server zal nu gezocht worden en normaliter automatisch gevonden
    (Wanneer deze niet automatisch gevonden kan worden wordt u gevraagd de server in te vullen: vul hier de volgende naam in: M.Outlook.com)

    STAP 3
    Kies wat je wilt synchroniseren: Mail en/of Agenda en/of Contactpersonen.
    U kunt nu uw Office 365 account gebruiken.

    Ga naar www.speedtest.net en wacht even totdat de pagina is geladen.
    Kies een server uit (bijvoorbeeld Rotterdam) door erop te klikken. Na de test ziet u verschillende waarden:

      Ping

      • dit moet tussen de 10ms en 40 ms liggen
      • Hoe lager hoe beter

      Download

      • Voor ADSL zal dit typisch tussen de 8Mbps en 20Mbps liggen
      • Voor VDSL zal dit typisch tussen de 20Mbps en 50Mbps liggen
      • Voor kabelinternet zal dit typisch tussen de 25Mbps en 100Mbps liggen
      • Voor glasvezel zal dit typisch tussen de 10Mbps en 1Gbps liggen

      Upload

      • Voor ADSL zal dit typisch rond de 1Mbps liggen
      • Voor VDSL zal dit typisch tussen de 2Mbps en 5Mbps liggen
      • Voor kabelinternet zal dit typisch tussen de 2Mbps en 10Mbps liggen
      • Voor glasvezel zal dit typisch tussen de 10Mbps en 1Gbps liggen (gelijk aan de downloadsnelheid!)

    Check de download en upload met de specificatie van uw verbinding op bijvoorbeeld uw factuur.