Dit zijn onze vijf favoriete features van Microsoft Teams

In juli 2018 kwam er een gratis versie van Microsoft Teams, maar deze service van Microsoft bestaat veel langer. Toch gebruiken veel bedrijven Microsoft Teams nog niet, maar in plaats daarvan verschillende services zoals Slack, Skype en Dropbox. In de notendop vervangt Microsoft Teams al deze tools en draait het om één ding: makkelijk samenwerken. Of je Microsoft Teams nu wel of nog niet kent, dit zijn onze vijf favoriete features. 

#1: Background blur  

Een hele simpele maar fijne feature is de background blur tijdens video meetings. Deze functie zorgt ervoor dat alles op de achtergrond vervaagt, maar jij scherp blijft. Ideaal als je een rommelige of afleidende achtergrond hebt. Met één klik kom je veel professioneler over. Je kunt deze feature makkelijk aan- en uitzetten tijdens de video meetings. 

 

#2: Opnemen van meetings in Teams 

Hoe handig is het dat je een video meeting op kunt nemen en dat die automatisch wordt opgeslagen in Microsoft Stream? Tijdens een meeting kan een organisator instellen dat de meeting wordt opgenomen. Een gewoon lid kan dit ook, met toestemmingAlle deelnemers krijgen aan het begin van de meeting automatisch een melding dat de meeting wordt opgenomen. Microsoft Stream is een video platform in Office365; een soort YouTube voor jouw bedrijf. 

#3: Inzicht houden in de taken met Planner 

Met Planner werk je samen aan taken en kleine projecten met boards, taken en toewijzingen die je naar wens vormgeeft. Het lijkt een beetje op Trello, maar dan volledig geïntegreerd in jouw Office365 omgeving. Wat moet er gedaan worden per project, door wie en wanneer? 

Planner heeft een paar voordelen. Alles blijft netjes en overzichtelijk, waardoor je tijd wint met samenwerken. Je kunt meteen aan de slag met je Team; wijs taken toe aan leden en voeg labels toe zoals “marketing” of “design”. Een andere handige functie: bij een taak kun je links toevoegen naar een document, waardoor je meteen de juiste informatie op de juiste plek kunt bewerken. Last but not least: de integratie met Outlook zorgt ervoor dat je niks vergeet en je taken perfect inplant. 

#4: Snel & simpel teams maken 

Dit is niet echt een feature, maar wel een essentieel aspect van Microsoft Teams. Je kunt namelijk een nieuw Team aanmaken binnen een minuut. Het instellen is zo geregeld. Denk aan leden toevoegen aan je team, je documenten, een plannerboard en veel meer functies zodat je direct aan de slag kunt. Je hebt geen toestemming of hulp meer nodig bijvoorbeeld een IT-er. Zo wordt samenwerken simpel en bespaar je veel tijd, daar worden wij gelukkig van! 

#5: Zoekfunctie 

We hebben onze favoriete functie voor het laatst bewaard, namelijk de zoekfunctie. Deze balk is er altijd, namelijk midden bovenin het scherm. Uiteraard kun je deze functie gebruiken om personen, berichten of bestanden te vinden, maar er is meer. Je kunt instellen wanneer of waar je wilt zoeken, bijvoorbeeld vorige week in een bepaald Team. Maar ook: wat voor soort bestand zoek je? Een tof element hierbij is de documentlezer: Microsoft Teams kan de tekst uit een document lezen en daarop zoeken. 

De zoekfunctie kan meer dan zoeken en vinden. Je kunt er namelijk ook commando’s invullen. Typ je bijvoorbeeld /who, dan krijg je iemands naam te zien, maar ook zijn/ haar manager, directe collega’s of aan wie hij/ zij leidinggeeft. Typ je /dnd, dan staat dat voor “do not disturb” en gaat je status automatisch op “niet storen”. Deze simpele commando’s besparen tijd en maken het leven net iets makkelijker. Eindelijk een zoekfunctie die jou begrijpt en die het mogelijk maakt om te zoeken op data, applicaties en logica in één.  
 

20 May 2019|

Wat zijn de overeenkomsten tussen IT en verlichting?

Verlichting werkt zo simpel: je drukt erop en het licht gaat aan. Was IT maar zo simpel! Maar wat als we je nu vertellen dat IT eigenlijk écht zo simpel is? Klinkt te mooi om waar te zijn. Dit zijn de overeenkomsten tussen verlichting en IT.

Je werkt stapsgewijs

Je gaat verhuizen. De elektriciteit en het lichtplan zijn belangrijke onderdelen van deze (ver)bouw. Al vroeg moet je op een bouwtekening aangeven waar je wat wilt hebben. Als dat is afgerond, ga je op zoek naar een mooi design. Gaat alles goed, dan is het resultaat vaak prachtig.

Allemaal leuk en aardig, maar hoe heeft dat met IT te maken? IT werkt ook stapsgewijs en is complex, maar niet lastig. Het wordt vaak uitgelegd als iets ontastbaars. Het salesteam van een IT-bedrijf weet vaak niet genoeg van de praktijk. Inzicht, capaciteit en uitbreidingen zijn belangrijk in de planning. Het plan van de verlichting wordt uitgevoerd door de monteurs en engineers, een IT-plan wordt uitgevoerd door bedrijven zoals Lime Networks.

Je hebt verschillende levels in kwaliteit

Een goedkoop stopcontact is niet van dezelfde kwaliteit als een design model. Wat is de beste prijs-kwaliteit verhouding? De configuratie in afwerking met kleur of vorm is dan wel mogelijk, maar veelal niet leidend in de kwaliteit. De kwaliteit zit achter in de muur. Het is belangrijk dat je als klant een standaard product krijgt, maar je ook kan configureren (kiezen) voor jouw specifieke bedrijfssituatie.

Bij IT is het eigenlijk ook zo. De servers en clouddiensten moeten van goede kwaliteit zijn en veilig worden ingericht. Je wilt immers geen schok van je nieuwe lichtknopje krijgen, dus op dezelfde manier moeten IT-diensten ook veilig zijn! Uitbreiding moet probleemloos zijn en kwaliteit van personeel en materiaal staan garant voor jarenlang standaard product(efficiëntie) welke geconfigureerd wordt voor de klantspecifieke situatie of wens.

Het moet gewoon simpel zijn!

Verlichting moet gewoon werken, aan jouw eisen voldoen en binnen jouw budget vallen. Het moet van voldoende kwaliteit zijn en simpel in gebruik zijn. Dat moet een IT-dienst ook en dat kan ook. Het enige wat je nodig hebt, is een betrouwbaar IT-bedrijf, omdat je niet stil kunt staan. Je hebt verlichting nodig, omdat je niks kunt zien in je kantoor. Je hebt goede IT nodig, omdat je anders niks binnen je bedrijf kunt zien. Zoek een partij die je oplossingen brengt en handelt uit ervaring. Een partij die je niet in het donker laat staan als er iets misgaat. IT simpel maken als een stopcontact is een kunst, maar wij kunnen dat. Ervaar het zelf en geef ons een belletje: +31 (0)10 21 21 806.

10 April 2019|

Wat leerden wij tijdens de Cloud Summit X in San Diego?

De zaag scherp houden is noodzakelijk om de groei van een bedrijf te kunnen managen. Wij werden een paar weken geleden wel héél scherp geslepen tijdens de Cloud Summit X in San Diego. Hoe is dit nu relevant voor jou? Wij woonden een aantal interessante presentaties bij en waren vooral gefascineerd door vier praatjes. In deze blogpost vatten we deze presentaties samen en vertellen we wat de les is die we hebben geleerd.

Les #1: clouddiensten zijn echt niet zo complex als je denkt (+ super handig)

Nimesh Davé – CEO @ Ingram Micro

Al eerder schreven wij een artikel over clouddiensten. In deze presentatie werd verteld dat cloudoplossingen helemaal niet zo complex zijn als mensen denken. Nimesh legde verder uit dat er nu veel cloudoplossingen zijn en dat er nu een manier is om online accounts aan elkaar te verbinden. Door de integratie van alle diensten, beveiliging, levering en onderhoud moet je ook een platform hebben van leveranciers, als funnel voor deze diensten. Wij hebben niet zo’n zin in complexe facturen en grote hoeveelheden leveranciers. Daarom vertelde Nimesh over het CloudBlue platform van Ingram Micro, waarbij het voor ons simpel wordt. En daar profiteer jij als klant weer van.

Dat klinkt misschien wat ingewikkeld dus geven we graag een voorbeeldje. Stel je koopt een Adobe clouddienst zoals Adobe Suite. Als klant bij ons regelen wij dit voor je; wij zijn distributeurs van die licenties. Dan maak je daar een account aan inclusief gebruikersnaam en wachtwoord. Wij ontvangen dan een factuur en die sturen we aan jou door. Jij moet die weer verwerken in je administratie. Dat kost natuurlijk heel wat tijd en dat kan sneller, want er is veel automatisering mogelijk in dit proces. Het is nu eindelijk zo ver: je hebt hier geen losse login meer voor nodig. Alles is al aan elkaar gekoppeld en veiliggesteld via een code op je telefoon. Voor iedereen efficiënter, veiliger en sneller.

Les #2: de server de deur uit doen is noodzakelijk en helemaal niet zo lastig

Gavriella Schuster – Corporate Vice President @ Microsoft

Nog eventjes over clouddiensten: volgens Gavriella moet elk MKB-bedrijf (hoogstwaarschijnlijk jij dus ook) de server de deur uit doen. Met Microsoft cloud diensten als Office365, Teams en Azure is het de realiteit van nu. Wat Gavriella ook benadrukt in haar presentatie is dat er helemaal niet zo veel verandert. Vroeger had je een product, gemaakt door een producent, en werd dat dan via een distributeur verkocht. De verkopers zijn de adviseurs. Met clouddiensten is dat niet anders. De keten blijft gewoon in stand, inclusief de manier van werken, het adviseren en het belang van goede relaties. Ja, de techniek gaat heel snel vooruit. Werken in een modern bedrijf vereist werken met nieuwe oplossingen. Maar daar hoef jij niks van te merken en daar hoef je je zeker geen zorgen over te maken. Daar heb je Lime Networks voor! We nemen je mee met de techniek en laten dit werken voor jouw onderneming.

Les #3: falen hoort erbij

Alex Honnold – bergbeklimmer

Het ging niet allemaal over de nieuwste technologische snufjes of clouddiensten. Eén van de hoofdsprekers was Alex Honnold. Misschien ken je hem wel van de film Free Solo, die een Oscar won. Voor wie hem niet kent: Alex beklom een van de steilste bergen ter wereld met blote handen. Hier heeft hij 6 jaar lang voor geoefend. Dag in dag uit daagde hij zichzelf uit. Hij zag een uitdaging en ging ervoor. Het maakte hem niet uit wat andere mensen zeiden. Succes is een keuze en falen hoort erbij. Hoe gaan wij aan de slag met dit inspirerende praatje? Wij hebben hiervan geleerd dat vallen en opstaan bij het leerproces hoort en dat we moeten oefenen, ook in de IT. Wij hebben binnen het bedrijf veel ruimte om te oefenen en ons te ontwikkelen. Maar als het op klantwerk aankomt gaat het om presteren en niet om oefenen.

Les 4: focus op duurzame klantrelaties is dé oplossing tegen groeipijn

Erick Simmons – IT Business and Channel Improvement and Transformation

Waardeer je bestaande klanten en voorzie ze van de beste oplossingen. Focus op de klanten die jou kunnen waarden en blijf niet hangen bij klanten die eigenlijk niet op jou zitten te wachten. Alleen zo kan je groeien zonder groeipijn. Deze presentatie was gericht op IT-bedrijven, maar wij vinden dat het eigenlijk relevant is voor elk bedrijf. Maak klantrelaties hechter en doe er alles aan om de juiste mensen op het juiste moment in te schakelen. Elke dag is er ruimte voor verbetering, dat is noodzakelijk op de weg naar succes.

Wij hebben genoten van San Diego

limenetworks-28032019-inblog

Met een paar man werden we uitgenodigd voor dit grote evenement. Ingram Micro is een groot bedrijf dat wereldwijd opereert en van wie wij weer licenties afnemen. We zijn super dankbaar dat we bij dit evenement mochten zijn en hebben het onwijs naar ons zin gehad in Amerika. San Diego is een geweldige stad en we raden iedereen aan om hier eens heen te gaan. Al is het alleen maar voor de zichtbare technologische ontwikkelingen, zoals elektrische stepjes of Ubers. Bedankt Ingram Micro & tot snel!

27 March 2019|

In de cloud werken, hoe begin je daar nu aan?

Werken in de cloud is veel makkelijker, veiliger en goedkoper dan een server. In de vorige blogpost legden we uit wat clouddiensten zijn. We snappen als je nog wat vragen hebt. Hoe werkt het dan als je geen (goede) internetverbinding hebt? Is het wel veilig? Maar werken in de cloud biedt hartstikke veel voordelen! In de notendop maken clouddiensten het mogelijk om software en bestanden online op te slaan, in plaats van op je lokale server. De volgende stap is werken in de cloud! Een makkelijke en toegankelijke manier om hiermee te beginnen is Microsoft Teams.

Waarom zou je in de cloud gaan werken?

Een server is minder handig, efficiënt en veilig dan werken in de cloud. Een server heeft bijvoorbeeld regelmatig preventief onderhoud nodig en moet altijd voorzien worden van de laatste update. En wat denk je van back-ups? Je hebt dus ook een back-up dienst nodig. Hier komt weer garantie bij kijken, want stel dat er iets misgaat… Dan ben je ook nog eens heel wat tijd kwijt en kan je wel een dagje lang zonder je bestanden en software? Heb je wel een goed onderhoudscontract? Hardware, software, installeren, onderhouden… daar komen overal kosten bij kijken en dat kan beter! Een cloudoplossing kan al deze zorgen wegnemen, zodat je ongestoord je ding kunt doen.

De functionaliteiten van Microsoft Teams

Microsoft Teams is onderdeel van Office 365, Microsoft’s oplossing waarmee je perfect in de cloud kunt werken’. Wat kun je hier nu precies mee? De mogelijkheden zijn eindeloos, maar we belichten hier de belangrijkste functies van Microsoft Teams.

  • Communiceren: je kunt chatten, audiobellen of videobellen met je collega’s of externen. Veel handiger dan mail! Het fijne aan Microsoft Teams is dat je in verschillende teams en kanalen kunt werken. Wie bekend is met Slack, zal veel overeenkomsten zien. Zo kun je in verschillende Teams werken, zoals “boekhouding”. Hierin heb je weer verschillende kanalen, zoals “inkoop”, “verkoop”, “boekhouding”, “rapportages”, enzovoorts.
  • Synchronisatie met OneDrive: wat wil iedereen eten voor de lunch? De geprinte formuliertjes die het kantoor rondgaan zijn verleden tijd. In OneDrive werk je real-time samen, wat betekent dat iedereen er tegelijkertijd in kan werken en alles meteen wordt gesynchroniseerd. Je ziet live welke wijzigingen er worden gemaakt. Je kunt ook offline in documenten werken (bijvoorbeeld in de trein) en zodra je internet hebt, wordt het document dan ge-update.
  • Gemeenschappelijke documenten: geen documenten meer op de server, alles staat in de cloud. Hierdoor zijn alle documenten van het bedrijf overzichtelijk bij elkaar. Geen dubbele versies of “ik kan hier niet bij, ik heb geen toegang”.

Business of enterprise?

Er zijn twee abonnementskeuzes, namelijk zakelijk (business) of grootzakelijk (enterprise). Wat is het verschil?

  • Terminal server: werk je met een terminal server? Dan heb je de enterprise versie nodig. Een terminal server is eigenlijk een hele zware computer waar meerdere personen gelijktijdig op werken. Zo hoeven alle computers niet afzonderlijk geïnstalleerd te worden.
  • Compliance center: alleen bij de enterprise versie heb je de mogelijkheid tot een compliance center. Hierin is alle regelgeving van AVG vastgelegd en kun je zien wie er lid is van welk team. Je kunt zo zien welke gegevens er gewijzigd zijn of welke gegevens gedeeld worden.
  • Retentie: retentie beschrijft de mate waarin je terug kunt naar een punt in het verleden. Op het gebied van data gaat dit om documenten die je hebt weggegooid maar toch nog nodig hebt. Wij kunnen het nog tot 90 dagen voor je terughalen. Maar na die 3 maanden zijn je documenten verloren. Althans, bij de zakelijke versie. Bij de enterprise versie kun je je documenten nog tot 7 jaar terughalen; de minimale bewaartijd van documenten volgens de Nederlandse wet. Je kunt natuurlijk ook een back-up programma gebruiken, maar dit heeft niet de voorkeur vanwege de prijs, veiligheid en efficiëntie.

Ben je klaar om in de cloud te werken? Vraag een online demo aan

Er zijn nog meer verschillen, daar kunnen we je altijd over informeren. Hopelijk begrijp je nu iets meer over werken in de cloud. Het blijft lastig maar bij Lime Networks maken we het simpel voor je. Heb je nog vragen over Microsoft Teams, Office 365, werken in de cloud of gewoon over ons of IT? Mail ons op info@limenetworks.nl of bel 010-2121806.

7 March 2019|

Vacature IT Servicedesk Coördinator

Ben jij toe aan een nieuwe, verfrissende werkomgeving
bij een succesvol en gezond IT-bedrijf in de Randstad?
Voel jij je goed als IT Servicedesk Coördinator in een leuk team?

DOWNLOAD DE VACATURE: IT Servicedesk Coördinator – vacature

Waar kom je terecht

Lime Networks is een succesvol bedrijf met een sterk team dat klanten compleet verzorgt op het gebied van IT. We staan voor techniek, leveren bewezen diensten en spreken hierover heldere taal.

Samen werken we als één team voor één doel: verfrissend in IT!

We maken IT simpel. Zo kunnen onze klanten vooroplopen in techniek en vooral veilig werken. Met onze efficiënte IT-diensten en Managed Services kunnen bedrijven presteren op dat vlak waar zij goed in zijn. We nemen onze klanten werk uit handen, zodat ze zich kunnen focussen op hun eigen business en innovatie. We verzorgen werkplekken, clouddiensten, servers, back-ups, telefonie, internetverbindingen, netwerken, licenties, beveiliging, hard- & software. Daarnaast draait het in ons bedrijf om advies, projecten, helpdesk, preventief onderhoud, zelfsturende teams en interne automatisering. Wij combineren onze passie voor techniek met heldere taal en gaan voor de 10 van onze klanten. Heel verfrissend dus.

Wat zoeken we

Een inspirerend teamlid. Verbindende persoonlijkheid. Alle kennis van KPI’s en SLA’s. Maar vooral: een coördinator dat snapt dat de techniek ondersteuning nodig heeft. Doordat we groeien kunnen we jou gebruiken; een IT Servicedesk Coördinator. Je bent verfrissend in wat je doet en hoe je over komt. Je hebt ervaring met werken in teamverband en zet je in voor het team en Lime Networks. Je werkt fulltime (of misschien 4 dagen als je dat wilt). Samen ga je voor resultaat.

Waarom ben jij onze nieuwe collega

Natuurlijk omdat je minimaal een HBO opleiding op zak hebt en 5+ jaar relevante ervaring met de taken die je voor ons gaat uitvoeren (waarvan 2+ jaar coördinerend). Je hebt aantoonbaar technische kennis en je vindt het leuk deze bij te houden. Je kunt met iedereen overweg en dus ook met IT-ers en dat is volledig wederzijds. Je snapt dat de techniek onze drijfveer is en daarom binnen de organisatie essentieel is. Leiding geven is natuurlijk barrières weghalen voor anderen dus je ondersteunt ook. Je wordt er blij van als je jouw team weer een stap (of drie) verder hebt geholpen.

Wat is je doel

Kwaliteit, prestaties en groeien. Specifiek voor onze IT-Support desk. Jij laat ze doen waar ze goed in zijn en streef naar ‘in één keer goed’. Een legio aan klanten blij maken. Dat lukt alleen als IT-systemen feilloos werken want anders kunnen ze niet verder. Jij vindt het fijn om als Servicedesk Coördinator het team te sturen in hun taken voor de klant. Je organiseert je eigen werkzaamheden. Je bent nauwkeurig, hebt discipline en kunt helder communiceren over je werk. Dat sommige zaken strak geregeld moeten zijn en periodiek perfect lopen is geen enkel probleem. Je houdt overzicht en geeft prioriteiten aan je verschillende taken.

Processen bijschaven, efficiëntie verhogen,
first time right?….Bonuspunten!

Wat ga je zoal doen

De kwaliteit van ons team verbeteren. Door 15 IT-professionals in hun dagelijkse werkzaamheden coachen, te faciliteren en te assisteren. Oftewel door collega’s in te zetten waar hun kracht ligt en steeds verder te ontwikkelen, zodat ze topprestaties neerzetten. Vanuit je ambitie om de business perfect te laten draaien, stuur je op stevige KPI’s. Variërend van een behaalde SLA-ratio en beschikbaarheid/veiligheid/integriteit van de IT-omgeving tot tevreden klanten én collega’s. Jouw team leer je hoe je dat doet zodat we van onze klanten die 10 verdienen. Bovendien bedenk en regisseer je procesverbeteringen, onderzoek je periodiek of SLA’s nog wel ambitieus genoeg zijn en stimuleer je een cultuur waarin teamleden elkaar beter willen en kunnen maken. Nog niet uitdagend genoeg? Je assisteert ook in de technische invulling van onze planning, changes, problems en incidents.
Daarbuiten is er ruimte voor alles wat er in een gezellig team dagelijks naar voren komt. Je hebt het over wie jij bent, IT, je favoriete series, je weekendplannen, gamen en wat je verder zoal bezighoudt. Heb je dan nog tijd over, dan help je ons automatiseren, innoveren en vooral continu verbetering aanbrengen in alles wat we samen doen. Als je kansen pakt, krijg je de ruimte en blink je uit. Denk hierbij aan ondersteuning aan ISO, processen, beveiliging, samenwerken en samen werken.

Waarom kies je voor ons

Lime Networks biedt een frisse, gezellige werkomgeving met leuke uitdagingen in IT. We lopen altijd voorop met techniek en efficiënte oplossingen. Je leert in rap tempo hoe het wél moet en wordt onderdeel van het leukste IT team in regio Rotterdam. Je kunt doorgroeien als je initiatief toont.
We zijn goed voor ons personeel. Je hebt een werkplek waar het je aan niets ontbreekt. Goede laptop, telefoon, headset, schermen, mobiel abonnement, vergoeding voor mobiele telefoon en lekkere koffie. Een auto van de zaak ook voor privégebruik, 25 vakantiedagen, 8% vakantiegeld, prestatiebonus, en een opleidingsplan waarin we je stimuleren om certificaten te halen en een goed pensioenplan. In ons frisse kantoor eten we elke dag gezamenlijk binnen of buiten (of BBQ’en) we en drinken we op vrijdag een biertje. We hebben super gezellige uitjes waar we allemaal naar uitkijken.

Klinkt goed?

Kom dan langs voor een kop koffie of schuif aan bij onze vrijdagmiddag borrel!
Stuur je motivatie en CV naar Daan Hazelzet: info@limenetworks.nl / 010-2121806.
(Acquisitie op basis van deze vacature wordt niet op prijs gesteld)

Wat zijn clouddiensten nu eigenlijk?

Denk jij bij “clouddiensten” ook aan iCloud of “gewoon iets met een netwerk”? Je bent niet de enige. Hoewel het voor ons gesneden koek is, merken we dat veel van onze klanten geen idee hebben wat het eigenlijk inhoudt. Het is natuurlijk ons vakgebied dus jij hoeft niet alle ins en outs te weten, maar we leggen je graag kort en krachtig uit wat clouddiensten nu zijn. En vooral: wat je eraan hebt.

Wat is de cloud?

De cloud bestaat uit een stukje software en een stukje hardware. Dat gaan we even simpeler uitleggen. Tegenwoordig bestaan er serverparken die stukjes software als een dienst aanbieden. Serverparken zijn gebouwen vol met computers/ servers die 24/7 verbonden zijn met het internet. Je betaalt voor het gebruik, zonder vooraf te investeren in dure hardware of software. Je kunt de servers zien als kleine wolkjes en alle wolkjes samen vormen het internet. Cloudopslag betekent dus dat jij je bestanden opslaat in zo’n wolkje. Je hebt ze dan niet meer op je computer zelf staan.

Wat heb je aan de cloud?

Je bestanden zijn in de cloud veel veiliger dan op je computer. Doordat je niet meer alles op één plek hebt staan (zoals op de server in je gangkast), ben je minder gevoelig voor dataverlies. De cloud is geschikt voor bijvoorbeeld mails, documenten of afbeeldingen. Die bestanden zijn heel makkelijk te migreren.

In de cloud is de beschikbaarheid van je data en diensten beter, zonder dat je daar meer moeite voor hoeft te doen. Je hoeft ook geen ingewikkelde producten en procedures in te richten. Dit wordt voor je gedaan met duidelijke voorwaarden (AVG/GDPR) en beschikbaarheid (uptime). Door de schaalgrootte profiteer je van alle voordelen zonder dat je kennis in huis hebt om het écht goed te doen met alle bijkomende kosten.

Wat zijn clouddiensten?

Clouddiensten gaan nog een stukje verder dan cloudopslag. We hadden het net over het opslaan van bestanden. Maar met clouddiensten wordt ook de software opgeslagen. Je hoeft die dus niet meer te kopen, maar je huurt die voor een bepaalde periode. Denk aan Office 365 (Word, Excel, et cetera). Je installeert de software dus niet op je computer, maar je krijgt toegang via het internet. De voordelen: je kunt de software waar en wanneer dan ook bereiken (ook via je telefoon) en de software is altijd up-to-date.

Is dit allemaal wel veilig?

Werken in de cloud is veel veiliger dan gewoon op jouw computer. Als je computer crasht, heb je alles nog. Maar we snappen dat je je zorgen maakt over de veiligheid, gezien het aantal datalekken en cloud hacks. Wij kunnen veiligheid garanderen doordat we in het bezit zijn van ISO-certificaten. Een ISO-certificaat behaal je als jouw procedures voldoen aan bepaalde eisen. Bijvoorbeeld: is wat je doet en hoe je werkt wel veilig? Eens per jaar komt er een onafhankelijke partij langs die alles gaat controleren. In anderhalve dag wordt de beveiliging dan nagekeken. Dus clouddiensten bij ons zijn zeker veilig.

Kortom: clouddiensten zijn een handige, veilige manier om je software en hardware op te slaan. Lijken clouddiensten jou wel wat of wil je nog meer informatie over deze service? Neem dan gerust contact met ons op en dan beantwoorden wij al jouw vragen. Mail ons op info@limenetworks.nl of bel 010-2121806.

13 February 2019|

Met deze 5 stappen maak jij IT inzichtelijker

IT is complex, heel complex. Er zijn zoveel leveranciers, technieken, trends en fraaie beloftes, dat je bijna zou vergeten wat nou écht belangrijk is voor jouw bedrijf. Hoe beoordeel je functionaliteit en prestaties in een eindeloos web aan mogelijkheden? De sleutel ligt bij inzicht en structuur, want hoe complex het ook is – IT kan beter, ook in jouw bedrijf.

Dit zijn de 5 stappen waarmee jij je IT inzichtelijker maakt binnen jouw bedrijf.

1. Inventariseer je IT

Om te kunnen beoordelen wat jij nodig hebt om IT echt te laten werken voor je bedrijf, heb je allereerst inzicht nodig in de huidige stand van zaken. Identificeer al jouw IT-oplossingen, abonnementen en overeenkomsten en stel vast op wat voor manier ze gebruikt worden binnen je organisatie. Wie gebruikt bepaalde functionaliteiten en, belangrijker nog, waarvoor? Wie neemt de verantwoording voor de werking en de data? En wat kost het om alle componenten te gebruiken, onderhouden en beveiligen? Welke impact heeft dit op je interne personeel en de externe ingehuurde kennis? Zorg voor documentatie van al deze zaken, ze behoren tot de kern van jouw bedrijfsvoering.

2. Bepaal wat je visie is

Niet je visie op IT, maar op je bedrijf. Wat is je korte- en langetermijnperspectief, welke strategie wil je toepassen om je doelen te behalen en hoe denk je met jouw onderneming het verschil te kunnen maken? Wat is jouw groeistrategie en hoe denk je dat IT jou hierin kan ondersteunen? IT vormt, net als finance, HR en sales, ook ‘gewoon’ onderdeel van jouw bedrijf. Waarom zou je dit aspect dan anders behandelen?

3. Plan je bedrijfsvoering en bijbehorende IT

Stel, met jouw visie voor ogen, reële doelstellingen op die in lijn zijn met de strategie die je volgt. Breek complexe planning op in hapklare brokken en geef prioriteit aan wat belangrijk is. Zo ligt je focus op korte termijn voor IT precies in lijn met de kern van je bedrijfsvoering.

4. Werk samen om IT-uitdagingen het hoofd te bieden

Zorg voor kennis en inzicht. Met werknemers, innovaties, externen en leveranciers is specifieke kennis en focus wordt steeds een stukje van de puzzel gelegd. Door samen te werken en krachten te bundelen kun je verbinden en vermenigvuldigen. Jouw bedrijf is de gehele puzzel en is belangrijker dan afzonderlijke stukjes.

5. Communiceer en maak contact

IT gaat pas werken voor jouw bedrijf als je contact met elkaar maakt. De visie van je bedrijf moet samengaan met personeel, leveranciers en IT-voorzieningen. Door elkaar vragen te stellen, feedback te geven en vooral aan te geven wat je verwachtingen zijn, wordt die visie gemeengoed en krijg je uiteindelijk iedereen mee in dezelfde gedachte.

Tot slot nog een tip: lees ook eens “Verdraaide organisaties” van Wouter Hart. In dit boek staat helder omschreven dat de ‘bedoeling’ vooropstellen een mooi startpunt is om te ondernemen. IT is complex en haakt vaak in op de ‘systeemwereld’. Het is niet anders dan je andere bedrijfsonderdelen. Laat IT werken voor jouw bedrijf en niet andersom.

Hoe wij je hierin kunnen ondersteunen? Dat leggen we je graag uit.

27 November 2018|

IT kan beter, ook als de mens de zwakste schakel is

Dit jaar heeft een hacker een doorzoekbare database online gezet met e-mailadressen en ‘gehackte’ wachtwoorden. Hoe beveilig je jouw bedrijf, jouw werknemers maar ook jezelf tegen hackers? En zijn we met z’n allen de zwakste schakel? Belangrijker nog: is dat een probleem? Beveiliging van IT-systemen houdt meer in dan bezoekers buiten de deur houden.

 

Eigenlijk zou het überhaupt niet zo’n probleem moeten zijn dat er een database met wachtwoorden rondslingert. Als het goed is, dan gebruik je voor elk systeem een uniek, sterk wachtwoord en zorg je ervoor dat deze wachtwoorden regelmatig veranderen. Bovendien gebruik je voor kritieke systemen MFA / tweetrapsauthenticatie.

Gebruik je MFA dan krijg je een app op je smartphone. Deze genereert met korte periodes een extra nummer dat je moet invullen bij je cloudapplicatie, instellen van accounts of bij thuiswerken. Deze extra stap zorgt op een simpele manier dat het bekendraken of ‘hacken’ van wachtwoorden geen kans biedt voor anderen om in te loggen op jouw kritieke systemen.

Dit voorkomt dat toegang tot je data niet zomaar op straat komt te liggen. IT kan beter, ook in jouw bedrijf, dus ook de beveiliging van je IT-systemen. Waar moet je dan allemaal rekening mee houden? Als we beveiliging in drie categorieën indelen, zorg je voor inzicht en blijft je beveiliging goed geregeld. De spelregels veranderen snel, dus zorgen we ervoor dat je bijblijft. Beveiliging van jouw bedrijf heeft hoge prioriteit en zorg nodig in je bedrijf.

 

1. Informatieveiligheid

Is je data en de verwerking ervan veilig

  • AVG / GDPR goed geregeld

    • Rechten op data en verwerking

    • Interne en externe leveranciers

  • Back-ups en retentie van data

  • Heb je een continuïteitsplan

  • Een firewall is juist ingesteld

2. Toegang tot informatie

Toegang tot systemen en datatransport

  • Werken in de cloud

  • Thuis / op locatie werken

  • Beveiligingsprotocollen up-to-date

  • Hoe controleer je externe partijen, bijvoorbeeld je IT-partij

  • Wachtwoordbeleid, VPN, MFA

  • Beheer van rechten en applicaties

3. Safety by design

Werk absoluut veilig en controleer dit

  • Beveiliging en standaardisatie

  • Encryptie van data en systemen

  • Update je software en systemen altijd

  • er is geen excuus om dit niet te doen

  • Meet je beveiliging en incidenten

  • Rapporteer, controleer en krijg inzicht

Een IT-leverancier moet met jou in gesprek om bovenstaande zaken goed te regelen. Bovendien krijg je inzicht welke risico’s er zijn en wat de impact is op je continuïteit. Je kunt je dus ook voorbereiden en beter weren. Uiteraard is de beveiliging van een bank niet hetzelfde als een MKB-bedrijf met 50 werkplekken. Hoe weet je wat belangrijk is en waar je risico’s loopt, versus de kosten om je hiertegen te wapenen? Je hoeft zelf geen expert te zijn: omring je met experts en ga verfrissend in gesprek.

…de mens is de zwakste schakel. Maar als de IT goed is ingericht, dan is dit geen enkel probleem.

3 October 2018|

Vacature Vervuld! (Financieel Medewerker)

Bedankt aan iedereen voor het delen,
bedankt voor alle leuke reacties
en bedankt aan alle sollicitanten. 

We hebben een leuk nieuw teamlid gevonden.
De vacature staat vanaf nu niet meer open. 

Ben jij toe aan een nieuwe, verfrissende werkomgeving
bij een succesvol en gezond IT-bedrijf in de Randstad?
Voel jij je goed als financieel medewerker in een leuk team?

DOWNLOAD DE VACATURE: Financieel medewerker – vacature

Waar kom je terecht

Lime Networks is een succesvol bedrijf met een sterk team dat klanten compleet verzorgt op het gebied van IT. We staan voor techniek, leveren bewezen diensten en spreken hierover heldere taal.

Samen werken we als één team voor één doel: verfrissend in IT!

We maken IT simpel. Zo kunnen onze klanten vooroplopen in techniek zonder onnodige complexiteit te ervaren. Met onze efficiënte IT-diensten en Managed Services kunnen bedrijven presteren op het vlak waar zij goed in zijn. We nemen onze klanten werk uit handen, zodat ze zich kunnen focussen op hun eigen business en innovatie. We verzorgen werkplekken, clouddiensten, servers, telefonie, internetverbindingen, netwerken, beveiliging, hard- & software. Daarnaast draait het in ons bedrijf om advies, projecten, helpdesk, preventief onderhoud, zelfsturende teams en interne automatisering. Wij combineren onze passie voor techniek met heldere taal en gaan voor de 10 van onze klanten.

Wat zoeken we

Doordat we groeien kunnen we jou gebruiken; een financieel medewerker. Je bent verfrissend in wat je doet en hoe je over komt. Je weet wat financiën inhoudt voor een MKB bedrijf en toont initiatief. Je hebt ervaring met werken in teamverband en zet je in voor het team en Lime Networks. Je werkt parttime voor 3 dagen (of misschien meer) in de week en kan soms wat taken van collega’s bij Delivery of Inkoop overnemen zodat je samen gaat voor resultaat.
Natuurlijk heb je minimaal een HBO opleiding (of beter) en relevante ervaring met taken die je voor ons gaat doen. Je werkt minimaal 5 jaar in financiën en weet hoe je de administratie van een bedrijf voert. Je organiseert je eigen werkzaamheden. Je bent nauwkeurig, hebt discipline en kunt helder communiceren over je werk. Je hebt niet alleen ervaring maar je laat ook zien wat je kunt met een B.V., boekhouden, klantgegevens, loonadministratie, BTW/ICP aangiftes, jaarrekeningen en alles wat hierbij komt kijken. Bij de facturatie van projecten diensten en aanpassingen hierop laat je zien dat je het echt snapt. Dat sommige zaken strak geregeld moeten zijn en periodiek perfect lopen is geen enkel probleem. Als het lastig wordt pak je escalaties bij leveranciers of klanten op en zorg je voor een verfrissende aanpak en oplossing. Je houdt overzicht en geeft prioriteiten aan je verschillende taken. Je hebt je rijbewijs en bent een ‘heer in het verkeer’. Je kent je weg met Windows, Office.

KPI’s, Exact online, BI, IT-kennis, communicatief?….Bonuspunten!

Wat ga je zoal doen

Je laat onze bedrijfsadministraties en beheer van financiële systemen perfect verlopen en maakt en onderhoudt rapportages over de stand van zaken. Voor een aantal holdings onderhoud je de basis. Je laat je ervaring zien op financieel gebied en kunt financiële systemen en informatie zelfstandig onderhouden. Je werkt netjes en documenteert alles in onze systemen. Je hebt contact met de financieel directeur, personeel, klanten en leveranciers en volbrengt zelfstandig al je taken. Je regelt de facturatie van projecten en werkt samen met ons hele team. Je regelt de financiën van Lime Networks. Denk daarbij aan; boekhouding, contracten, loonadministratie, BTW/ICP aangiftes, debiteuren, declaraties, maandelijkse facturatie. Je controleert ook de maandelijkse resultaten en kunt hiermee onze bestaande financiële rapportage onderhouden.
Daarbuiten is er ruimte voor alles wat er in een gezellig team dagelijks naar voren komt. Je hebt het over financiën, IT, je favoriete series, je weekendplannen, gamen en wat je verder zoal bezighoudt. Heb je dan nog tijd over, dan help je ons automatiseren, innoveren en vooral continu verbetering aanbrengen in alles wat we samen doen. Als je kansen pakt, krijg je de ruimte en blink je uit. Denk hierbij aan BI, KPI’s, efficiëntie en alles wat jij denkt dat beter kan.

Waarom kies je voor ons

Lime Networks biedt een frisse, gezellige werkomgeving met leuke uitdagingen in IT. We lopen altijd voorop met techniek en efficiënte oplossingen. Je leert in rap tempo hoe het wél moet en wordt onderdeel van het leukste IT team in regio Rotterdam. Je kunt doorgroeien als je initiatief toont.
We zijn goed voor ons personeel. Je hebt een werkplek waar het je aan niets ontbreekt. Goede laptop, telefoon, headset, schermen, mobiele telefoon en abonnement en lekkere koffie. Een auto van de zaak ook voor privégebruik, 25 vakantiedagen, 8% vakantiegeld, een opleidingsplan waarin we je stimuleren om certificaten te halen en een goed pensioenplan. In ons frisse kantoor eten we elke dag gezamenlijk binnen of buiten (of BBQ-en we) en drinken we op vrijdag een biertje. We hebben supergezellige uitjes waar we allemaal naar uitkijken.

Stuur je sollicitatie naar of neem contact op met Bas Hazelzet: bas@limenetworks.nl / 010-2121806.

31 August 2018|

Nieuwe website online

Vanaf vandaag is onze nieuwe website online. We zijn er zelf heel tevreden over!
Het idee is onze klanten beter te informeren over wie Lime Networks is, wat we doen en waarom. Uiteraard zijn we nog altijd verfrissend in IT!

De komende maand vullen we ook onze product portofolio aan met onze Managed IT en Managed Services. Met folders, handleidingen, nieuws items en verfrissende content willen we vooral de klant beter verzorgen. Heb je een tip of een opmerking? Neem gerust contact met ons op.

31 August 2018|