.

Duidelijke afspraken,
heldere communicatie

Met een plan van aanpak weet je waar je aan toe bent!

IT en projecten zijn beide lastig, dus samengevoegd eindigt het vaak in ellende. 30 tot 35% van de IT-projecten mislukt*. Bij ons slagen 100% van de IT-projecten, want wij communiceren helder en hebben een betrouwbare aanpak.  

 

Onderdeel van ‘secure by design’

Dit zijn projecten en migraties

Project – zelfst.naamw. [pro’jekt]; voorbereiding en uitvoering van een groot plan.
Migratie – zelfst.naamw. [mi‘xra(t)si]; verhuizing of verplaatsing van een groep.

 

Je zit midden in een IT-project, maar niemand weet wat er gaat gebeuren. Het personeel klaagt, de IT-manager wil alles nieuw en de directeur vindt het allemaal wel goed zo. Dat doen wij anders. Wij communiceren helder, verzorgen jou als klant, luisteren écht, hebben passie voor techniek, maken heldere afspraken en komen deze ook na.  

Een IT-project is altijd een project met een IT-component. Bij ons is het een verandering waar IT onderdeel van is.  IT blijkt namelijk vaak maar een klein onderdeel te zijn. Daarom zijn wij betrokken bij het geheel met bijvoorbeeld trainingen en advies. Een subcategorie van projecten is migraties, waarbij er een mutatie is aan een component – of wij hosten, herzien, factoren, vervangen of herbouwen een geheel IT-systeem. Wat wij ook doen, wij vinden het belangrijk dat er heldere afspraken zijn, er goed over wordt gecommuniceerd en dat het resultaat wordt behaald wat vooraf is afgesproken.  

 

lees de folder

Voorbeeldcases

Nimbus

Nimbus is een investeringsmaatschappij, ze kopen en verkopen bedrijven. Voor Nimbus is het belangrijk dat de bedrijven waarin ze investeren potentie en een gezond kernactiviteit hebben.`Het allereerste ticket bij Lime Networks dateert uit 2014. Daarnaast verzorgt Lime Networks voornamelijk de standaardzaken zoals telefonie, e-mail en communicatie. Lees er hier meer over.

Avedon Capital

Avedon Capital is een mid-market private equity fonds wat investeert in kleinere bedrijven. Voor Avedon Capital is het belangrijk dat investeringen goed lopen. In het begin van 2020 voerden wij een telefonie platform migratie uit voor de 25 werknemers en wij hebben een Teams migratie op de planning staan. Lees er hier meer over.

Met ‘secure by design’ zorgen wij voor
veilige producten met continuïteit

De sleutel tot een succesvol project  

Het gaat vaak mis door het gebrek aan managementsupport, betrokkenheid van de gebruikers en heldere bedrijfsdoelstellingen. Wij lossen dit op door een voorstel met een heldere uitleg. Geen lastige vaktermen die ons cool doet lijken, maar gewoon duidelijke taal. Liever technische ins en outs? Ook die hebben wij paraat.
De gold-plated laag op de sleutel tot een succesvol project is het plan van aanpak. In dit gedetailleerde voorstel hebben wij het over de grondige inventarisatie, de stappen, impact, planning inclusief reëel tijdspad, risico’s, verantwoordelijkheden, veiligheid en criteria voor een acceptatietest. Dit bespreken wij uitvoerig met jou en wij schaven het zo nodig bij.

Daarom doen wij jouw projecten en migraties spot on

Ja, er zijn meer bedrijven die IT-projecten op zich nemen en migraties in goede banen leiden. Maar krijgen die ook een 8,4 van de klant? Wij geloven dat onze kracht hierin zit:

Heb je vragen over Project en Migratie?
Check onze FAQ voor alle antwoorden.

Voorbeelden van projecten en migraties

Een migratie naar een ander telefonieplatform, overgang naar Microsoft Teams of optimalisatie van de server; allemaal voorbeelden van projecten en migraties. Wij lichten voorbeelden nu eens uit.

Microsoft Teams 
Het probleem is dat de werkwijze simpelweg verouderd of traag is, waardoor je bijvoorbeeld niet kunt videobellen of andere mensen enthousiast hoort praten over allerlei handige tools. Jij wilt ook modern werken! Wij nemen jou dan mee in een traject van A tot Z. Uiteindelijk is alle data beschikbaar is de nieuwe omgeving, kan je direct aan de slag, ben je verzekerd van goede begeleiding én ben je blij (denk maar aan onze 8,4 gemiddeld!).

Telefonie 
Telefonie moet goed geregeld zijn. Een bedrijf van 50 man kan niet afhankelijk zijn van een verouderde telefoniecentrale met 100 nummer blok. Want, wat als Joop de IT’er niet meer werkt? Wij regelen dit voor je met een duidelijk nummerplan. Je krijgt zelf toegang en een overzichtelijke operator. Zo heb je een duidelijke, heldere omgeving waar je zelf inzichtelijk je wijzigingen kunt doorvoeren. Ervaar je alsnog een probleem? Wij zijn er voor je met goede support.

Server 
Het probleem is dat servers verouderd zijn, wij werken tegenwoordig met zware applicaties in een remote omgeving. Je systeem wordt hierdoor steeds trager. Wij ontzorgen jou met een Remote App. De Remote App doet al het denkwerk en jouw machines blijven intact. Dit voorkomt vertragingen in jouw systeem. Zo kan iedereen fijn blijven (remote) samenwerken.

Veelgestelde vragen over Projecten en Migraties

Als IT niet goed genoeg aansluit bij de doelen die jij bij je organisatie stelt dan is het tijd voor een migratie. Soms is dat lastig te zien en heb je kennis nodig van IT en van je bedrijf. Hier gaan wij samen over in gesprek zodat wij IT laten aansluiten op prestaties, processen en bedrijfsdoelstellingen.

Wij mogen alles migreren maar doen wij dit ook? Uiteraard migreren wij alleen zaken waar wij ervaring mee hebben en die bij ons bekend zijn. Speciale wensen zijn er altijd en daar helpen wij je bij. Kunnen of mogen wij onderdelen van het project of de migratie niet zelf doen, dan werken wij samen met jou en/of andere leveranciers. Het doel is om jouw (complexe) IT simpel te maken zodat het voor jouw bedrijf gewoon werkt. In de inventarisatie en plan van aanpak-fase maken wij hier heldere, concrete afspraken over.

Omdat wij bij Lime Networks verfrissend zijn in de aanpak, voorbereiding, uitvoer van projecten en migraties. Zo leverden wij de afgelopen 3 jaar 100% van de projecten succesvol op. Sterker nog: wij krijgen een 8,4 van de klant als eindcijfer. Door het maken van duidelijke afspraken in een helder projectplan gaat het gewoon niet mis.

Soms zijn er mutaties in IT-systemen. Denk hierbij aan een verplaatsing, een revisie, een refactor, een vervanging of een herinstallatie. Vaak een combinatie van systemen en mutaties.

Denk aan een nieuwe server of het verplaatsen van servers op kantoor naar de cloud. Maar ook als je een nieuw product gaat gebruiken zoals Microsoft Teams of een nieuw CRM systeem. Soms helpen wij enkel met een stukje IT, soms helpen wij met opleidingen of trainingen en soms nemen wij alle zorgen op ons van A tot Z.

Heb je wensen of vragen over wat je allemaal zelf kunt doen omdat je bijvoorbeeld IT-personeel in dienst hebt of iemand die kan helpen? Bespreek dit met je accountmanager. Graag nemen wij alle zorgen van het project bij je uit handen, maar wij werken ook samen met jouw IT-afdeling of ander personeel die kan helpen.

De projectleider bij Lime Networks is jouw aanspreekpunt. Eventueel kan een engineer die in de buurt is je boodschap overbrengen. Soms is het ook handig om de IT-verantwoordelijke binnen jouw bedrijf in te lichten over belangrijke zaken binnen een IT-project. Zo verloopt de communicatie efficiënt en zijn mogelijke acties snel gedaan.

Jazeker. Wij hebben ruime ervaring met Azure, bijvoorbeeld in de opslag, servers, SQL, virtuele netwerken, WVD en alle beveiliging, automation of veilige toegang tot je gegevens. Bijvoorbeeld een RemoteApp server in Azure. Hierop staan al je applicaties die nog niet in de cloud staan of kunnen staan veilig en makkelijk zelfs buiten kantoor terwijl jij ze overal kunt gebruiken.  Wij leggen je graag uit hoe de cloud ook werkt voor jou.

In het project houden wij rekening met de beschikbaarheid, de toegang en de rechten tot jouw data zoals afgesproken in het plan van aanpak. Ook laten wij zien waar migratiedata staat en hoe wij de vernietiging van gegevens regelen. Voor de verwerking van alle data en persoonsgebonden gegevens hebben wij een overeenkomst die in detail weergeeft wat de afspraken zijn. Onze ISO certificering geeft aan dat wij voor deze procedures een ISMS (Information Security Management System) in orde hebben, zodat dit goed functioneert en gecontroleerd is. Een ISMS geeft aan hoe wij met informatiebeveiliging omgaan. Dat heeft dus ook betrekking op jou en jouw data die wij voor je verwerken binnen de GDPR.

Ons uurtarief is gekoppeld aan het onderhoudscontract wat je met ons hebt. Wij willen vaste klanten belonen met een laag uurtarief. Dit uurtarief geldt ook voor projecten.

Ja. Wij hebben een vast uurtarief en onze offertes zijn fixed price. Met een plan van aanpak omschrijven wij helder wat wij gaan doen en wat de impact is voor de klant. Oftewel: een gedegen inventarisatie met als resultaat een stappenplan met een vaste prijs. Soms zijn zaken niet voorafgaand aan het project te voorspellen. Het plan van aanpak geeft na een inventarisatie en overleg een accurate inschatting van de beoogde werkzaamheden. Wij houden je tijdens het project perfect op de hoogte.

Een project met een IT-component is vaak een IT-project. Er zijn nogal wat manieren voor om ernaar te kijken (check deze website maar eens…: https://exin.vanharen.net/blog/wat-is-een-project-met-een-it-component/). Bij Lime Networks is een IT-project een verandering (change) waar de IT een onderdeel van is. Dit vindt plaats bij onze klanten en vereist tevens onze hulp. IT is vaak maar een klein onderdeel; soms zijn wij betrokken bij het geheel met bijvoorbeeld trainingen, adviseren bij veranderingen en doelstellingen. En soms zijn het voor ons enkel technische/IT-werkzaamheden. Hoe dan ook vinden wij bij Lime Networks dat je hier afspraken moet volgen, er goed over moet communiceren en het resultaat behaalt dat je vooraf afspreekt.

De kosten voor jouw project zijn vrijwel altijd op basis van fixed price en beschreven in het plan van aanpak. Mogelijke extra wensen en/of eisen kunnen alleen doorgegeven en goedgekeurd worden door het aanspreekpunt van jouw bedrijf. Enige extra kosten worden in een ‘meerwerk’-offerte goedgekeurd vóórdat ze uitvoerig worden besproken. Zo kunnen de kosten van jouw project niet uit de bocht vliegen.

Tijdens een project kunnen eisen of wensen veranderen. In jouw bedrijf is er één iemand ons contactpersoon voor het project. Deze neemt contact op met de projectleider en die zorgt ervoor dat jouw wijziging goed wordt verwerk, zo mogelijk met een ‘meerwerk’-offerte.

Als alle stappen uit het plan van aanpak zijn afgerond in de project administratie dan vragen wij jou of je het hier mee eens bent en alles is afgerond. Als jij akkoord gaat is het project pas afgerond.

Het plan van aanpak bevat een duidelijke omschrijving van wat wij gaan doen, hoe lang dit duurt en wat de impact is op jou, je werk en het bedrijf.

Met een voorstel maken wij een offerte voor een project en een plan van aanpak. Bij een plan van aanpak gaan wij secuur inventariseren en alle werkzaamheden in detail uitschrijven. Bij overeenstemming op dit plan van aanpak is duidelijk dat het project vastligt en de offerte voor het project ook. Zo is vooraf aan het project duidelijk wat de kosten zijn voor hardware, licenties, arbeid en mogelijke onderhoudscontracten.

Tuurlijk, wij begrijpen dat eisen of wensen kunnen veranderen tijdens een project. In jouw bedrijf is er één iemand ons contactpersoon voor het project. Deze neemt contact op met de projectleider en die zorgt ervoor dat jouw wijziging goed wordt verwerkt, zo mogelijk met een ‘meerwerk’-offerte.

Ja, met een makkelijk stappenplan zetten wij je in één keer over op Teams. Zo kun je snel starten met Modern Werken en gaat je personeel beter presteren. Of je nu werkt op het Google cloud platform, op een server op kantoor of veel werkt met externen, voor ons is het gesneden koek! Belangrijk hierin is jouw personeel. De techniek is niet eens de helft van het verhaal, het draait erom hoe jij ermee kunt werken. Het blijft mensenwerk. Wij helpen je hierbij met tips, tricks, presentaties en handleidingen. Met onze helpdesk ernaast kun je er altijd op vertrouwen dat iemand je helpt met vragen.

Zeker, wij laten je graag zien hoe jij maximaal profiteert van de cloud – hoe complex of simpel je IT-omgeving ook is. Wij geven je inzicht in efficiëntie, kosten en manier van werken zodat je klaar bent voor de toekomst en modern kan gaan werken. IT is complex, de cloud (soms) ook. Wij maken het simpel voor je door het inzichtelijk te maken en je mee te nemen naar een werkende oplossing.

Jazeker. Het maakt niet uit of je nu werkt op een server, een cloud dienst, lokaal of via een mailserver. Wij kunnen al jouw data, e-mail en instellingen migreren naar Office 365. Zo kunnen wij jou en jouw collega’s meenemen in het efficiënt gebruiken van de nieuwe omgeving met Modern Werken.

Bij elk project mag de klant ons een cijfer tussen de 1 en de 10 geven. Hier dus het gemiddelde van om het zo eerlijk mogelijk weer te geven.

Na afronding van het project stellen wij je 10 vragen over de planning en het verloop van het project (meerkeuze vragen). Daarnaast kun je ons een cijfer en een reactie geven hoe wij jou het volgende project nóg beter van dienst kunnen zijn. Projecten worden intern geëvalueerd om te kijken wat we de volgende keer beter kunnen doen. Wij willen een 10 van de klant.

Ja, alle stappen worden uitgebreid overgezet in de project administratie. Ze worden aangestuurd door de projectleider. Pas bij afsluiting van alle stappen en confirmatie van de klant sluiten wij het project. De administratie hiervan is op aanvraag beschikbaar.

Dat ligt sterk aan de werkzaamheden en aan wat de klant precies wil. De weg van een initieel voorstel naar een plan van aanpak kan al binnen een week plaatsvinden. Het schrijven van een plan van aanpak duurt vaak ook niet meer dan een week. De planning of snelheid van het project wordt afgestemd met de klant. Dus of je nou juist vlot aan de slag wilt of dat je het graag stap voor stap en met uitvoerig overleg wilt, jij bepaalt dit als klant. Wij geven jou steeds het beste advies met de ervaring van 100+ projecten, zodat je goed geïnformeerd bent.

In het plan van aanpak gaan wij hier dieper op in en zorgen wij dat persoonsgebonden gegevens veilig zijn en blijven. Tevens maken wij inzichtelijk wat er met jouw gegevens gebeurt tijdens en na de migratie.

Dat ligt aan de klant. Wij nemen al je zorgen uit handen en regelen alles van A tot Z. Soms heb je intern personeel of externen die een gedeelte voor hun rekening nemen. Belangrijk is dat professionals weten waar ze mee bezig zijn om het project succesvol af te ronden.

Ja, het heeft een begin en einde en een eenmalig karakter. Een project kan wel een start zijn van een langdurige samenwerking met onderhoudscontracten, welke wel maandelijks zijn.

Een subcategorie van projecten, waarbij er een mutatie is aan een component of een geheel IT-systeem wordt vervangen.

Ga naar de bovenkant