De zaag scherp houden is noodzakelijk om de groei van een bedrijf te kunnen managen. Wij werden een paar weken geleden wel héél scherp geslepen tijdens de Cloud Summit X in San Diego. Hoe is dit nu relevant voor jou? Wij woonden een aantal interessante presentaties bij en waren vooral gefascineerd door vier praatjes. In deze blogpost vatten we deze presentaties samen en vertellen we wat de les is die we hebben geleerd.

Les #1: clouddiensten zijn echt niet zo complex als je denkt (+ super handig)

Nimesh Davé – CEO @ Ingram Micro

Al eerder schreven wij een artikel over clouddiensten. In deze presentatie werd verteld dat cloudoplossingen helemaal niet zo complex zijn als mensen denken. Nimesh legde verder uit dat er nu veel cloudoplossingen zijn en dat er nu een manier is om online accounts aan elkaar te verbinden. Door de integratie van alle diensten, beveiliging, levering en onderhoud moet je ook een platform hebben van leveranciers, als funnel voor deze diensten. Wij hebben niet zo’n zin in complexe facturen en grote hoeveelheden leveranciers. Daarom vertelde Nimesh over het CloudBlue platform van Ingram Micro, waarbij het voor ons simpel wordt. En daar profiteer jij als klant weer van.

Dat klinkt misschien wat ingewikkeld dus geven we graag een voorbeeldje. Stel je koopt een Adobe clouddienst zoals Adobe Suite. Als klant bij ons regelen wij dit voor je; wij zijn distributeurs van die licenties. Dan maak je daar een account aan inclusief gebruikersnaam en wachtwoord. Wij ontvangen dan een factuur en die sturen we aan jou door. Jij moet die weer verwerken in je administratie. Dat kost natuurlijk heel wat tijd en dat kan sneller, want er is veel automatisering mogelijk in dit proces. Het is nu eindelijk zo ver: je hebt hier geen losse login meer voor nodig. Alles is al aan elkaar gekoppeld en veiliggesteld via een code op je telefoon. Voor iedereen efficiënter, veiliger en sneller.

Les #2: de server de deur uit doen is noodzakelijk en helemaal niet zo lastig

Gavriella Schuster – Corporate Vice President @ Microsoft

Nog eventjes over clouddiensten: volgens Gavriella moet elk MKB-bedrijf (hoogstwaarschijnlijk jij dus ook) de server de deur uit doen. Met Microsoft cloud diensten als Office365, Teams en Azure is het de realiteit van nu. Wat Gavriella ook benadrukt in haar presentatie is dat er helemaal niet zo veel verandert. Vroeger had je een product, gemaakt door een producent, en werd dat dan via een distributeur verkocht. De verkopers zijn de adviseurs. Met clouddiensten is dat niet anders. De keten blijft gewoon in stand, inclusief de manier van werken, het adviseren en het belang van goede relaties. Ja, de techniek gaat heel snel vooruit. Werken in een modern bedrijf vereist werken met nieuwe oplossingen. Maar daar hoef jij niks van te merken en daar hoef je je zeker geen zorgen over te maken. Daar heb je Lime Networks voor! We nemen je mee met de techniek en laten dit werken voor jouw onderneming.

Les #3: falen hoort erbij

Alex Honnold – bergbeklimmer

Het ging niet allemaal over de nieuwste technologische snufjes of clouddiensten. Eén van de hoofdsprekers was Alex Honnold. Misschien ken je hem wel van de film Free Solo, die een Oscar won. Voor wie hem niet kent: Alex beklom een van de steilste bergen ter wereld met blote handen. Hier heeft hij 6 jaar lang voor geoefend. Dag in dag uit daagde hij zichzelf uit. Hij zag een uitdaging en ging ervoor. Het maakte hem niet uit wat andere mensen zeiden. Succes is een keuze en falen hoort erbij. Hoe gaan wij aan de slag met dit inspirerende praatje? Wij hebben hiervan geleerd dat vallen en opstaan bij het leerproces hoort en dat we moeten oefenen, ook in de IT. Wij hebben binnen het bedrijf veel ruimte om te oefenen en ons te ontwikkelen. Maar als het op klantwerk aankomt gaat het om presteren en niet om oefenen.

Les 4: focus op duurzame klantrelaties is dé oplossing tegen groeipijn

Erick Simmons – IT Business and Channel Improvement and Transformation

Waardeer je bestaande klanten en voorzie ze van de beste oplossingen. Focus op de klanten die jou kunnen waarden en blijf niet hangen bij klanten die eigenlijk niet op jou zitten te wachten. Alleen zo kan je groeien zonder groeipijn. Deze presentatie was gericht op IT-bedrijven, maar wij vinden dat het eigenlijk relevant is voor elk bedrijf. Maak klantrelaties hechter en doe er alles aan om de juiste mensen op het juiste moment in te schakelen. Elke dag is er ruimte voor verbetering, dat is noodzakelijk op de weg naar succes.

Wij hebben genoten van San Diego

limenetworks-28032019-inblog

Met een paar man werden we uitgenodigd voor dit grote evenement. Ingram Micro is een groot bedrijf dat wereldwijd opereert en van wie wij weer licenties afnemen. We zijn super dankbaar dat we bij dit evenement mochten zijn en hebben het onwijs naar ons zin gehad in Amerika. San Diego is een geweldige stad en we raden iedereen aan om hier eens heen te gaan. Al is het alleen maar voor de zichtbare technologische ontwikkelingen, zoals elektrische stepjes of Ubers. Bedankt Ingram Micro & tot snel!