• limenetworks-Wat-leerden-wij-tijdens-de-Cloud-Summit-X-in-San-Diego

Wat leerden wij tijdens de Cloud Summit X in San Diego?

Tags: |

De zaag scherp houden is noodzakelijk om de groei van een bedrijf te kunnen managen. Wij werden een paar weken geleden wel héél scherp geslepen tijdens de Cloud Summit X in San Diego. Hoe is dit nu relevant voor jou? Wij woonden een aantal interessante presentaties bij en waren vooral gefascineerd door vier praatjes. In deze blogpost vatten wij deze presentaties samen en vertellen wij wat de les is die wij hebben geleerd.

Les #1: cloud diensten zijn echt niet zo complex als je denkt (+ super handig)

Nimesh Davé – CEO @ Ingram Micro

Al eerder schreven wij een artikel over cloud diensten. In deze presentatie werd verteld dat cloud oplossingen helemaal niet zo complex zijn als mensen denken. Nimesh legde verder uit dat er nu veel cloud oplossingen zijn en dat er nu een manier is om online accounts aan elkaar te verbinden. Door de integratie van alle diensten, beveiliging, levering en onderhoud moet je ook een platform hebben van leveranciers, als funnel voor deze diensten. Wij hebben niet zo’n zin in complexe facturen en grote hoeveelheden leveranciers. Daarom vertelde Nimesh over het CloudBlue platform van Ingram Micro, waarbij het voor ons simpel wordt. En daar profiteer jij als klant weer van.

Dat klinkt misschien wat ingewikkeld dus geven wij graag een voorbeeldje. Stel je koopt een Adobe cloud dienst zoals Adobe Suite. Als klant bij ons regelen wij dit voor je; wij zijn distributeurs van die licenties. Dan maak je daar een account aan inclusief gebruikersnaam en wachtwoord. Wij ontvangen dan een factuur en die sturen wij aan jou door. Jij moet die weer verwerken in je administratie. Dat kost natuurlijk heel wat tijd en dat kan sneller, want er is veel automatisering mogelijk in dit proces. Het is nu eindelijk zo ver: je hebt hier geen losse login meer voor nodig. Alles is al aan elkaar gekoppeld en veiliggesteld via een code op je telefoon. Voor iedereen efficiënter, veiliger en sneller.

Les #2: de server de deur uit doen is noodzakelijk en helemaal niet zo lastig

Gavriella Schuster – Corporate Vice President @ Microsoft

Nog eventjes over cloud diensten: volgens Gavriella moet elk MKB-bedrijf (hoogstwaarschijnlijk jij dus ook) de server de deur uit doen. Met Microsoft cloud diensten als Office 365, Teams en Azure is het de realiteit van nu. Wat Gavriella ook benadrukt in haar presentatie is dat er helemaal niet zo veel verandert. Vroeger had je een product, gemaakt door een producent, en werd dat dan via een distributeur verkocht. De verkopers zijn de adviseurs. Met cloud diensten is dat niet anders. De keten blijft gewoon in stand, inclusief de manier van werken, het adviseren en het belang van goede relaties. Ja, de techniek gaat heel snel vooruit. Werken in een modern bedrijf vereist werken met nieuwe oplossingen. Maar daar hoef jij niks van te merken en daar hoef je je zeker geen zorgen over te maken. Daar heb je Lime Networks voor! Wij nemen je mee met de techniek en laten dit werken voor jouw onderneming.

Les #3: falen hoort erbij

Alex Honnold – bergbeklimmer

Het ging niet allemaal over de nieuwste technologische snufjes of cloud diensten. Eén van de hoofdsprekers was Alex Honnold. Misschien ken je hem wel van de documentaire Free Solo, die een Oscar won. Voor wie hem niet kent: Alex beklom een van de steilste bergen ter wereld met blote handen. Hier heeft hij 6 jaar lang voor geoefend. Dag in dag uit daagde hij zichzelf uit. Hij zag een uitdaging en ging ervoor. Het maakte hem niet uit wat andere mensen zeiden. Succes is een keuze en falen hoort erbij. Hoe gaan wij aan de slag met dit inspirerende praatje? Wij hebben hiervan geleerd dat vallen en opstaan bij het leerproces hoort en dat wij moeten oefenen, ook in de IT. Wij hebben binnen het bedrijf veel ruimte om te oefenen en ons te ontwikkelen. Maar als het op klantwerk aankomt gaat het om presteren en niet om oefenen.

Les 4: focus op duurzame klantrelaties is dé oplossing tegen groeipijn

Erick Simmons – IT-Business and Channel Improvement and Transformation

Waardeer je bestaande klanten en voorzie ze van de beste oplossingen. Focus op de klanten die jou kunnen waarderen en blijf niet hangen bij klanten die eigenlijk niet op jou zitten te wachten. Alleen zo kan je groeien zonder groeipijn. Deze presentatie was gericht op IT-bedrijven, maar wij vinden dat het eigenlijk relevant is voor elk bedrijf. Maak klantrelaties hechter en doe er alles aan om de juiste mensen op het juiste moment in te schakelen. Elke dag is er ruimte voor verbetering, dat is noodzakelijk op de weg naar succes.

Wij hebben genoten van San Diego

limenetworks-28032019-inblog

Met een paar man werden wij uitgenodigd voor dit grote evenement. Ingram Micro is een groot bedrijf dat wereldwijd opereert en van wie wij weer licenties afnemen. Wij zijn super dankbaar dat wij bij dit evenement mochten zijn en hebben het onwijs naar ons zin gehad in Amerika. San Diego is een geweldige stad en wij raden iedereen aan om hier eens heen te gaan. Al is het alleen maar voor de zichtbare technologische ontwikkelingen, zoals elektrische stepjes of Ubers. Bedankt Ingram Micro & tot snel!

Veelgestelde vragen over Lime Networks

Staat jouw vraag er niet tussen? 1 mailtje of 1 telefoontje is genoeg om hem beantwoord te krijgen. 010-2121806 | info@limenetworks.nl

Er is zoveel keus bij de aanschaf van producten dat je wel wat hulp kunt gebruiken. Onze kennis van producten en ervaring bij andere klanten zorgen ervoor dat je bij ons altijd terecht kunt voor de beste oplossing voor de zakelijke markt. Wij kunnen niet alles testen, maar hebben wel een goede oplossing om je te helpen. Als je producten zoals bijvoorbeeld een laptop bij ons aanschaft dan verzorgen wij ook de garantieafhandeling en ondersteuning binnen je onderhoudscontract.

Dat is het zeker. Daarom geloven wij in samenwerken. Een IT-manager in je bedrijf kan al snel zorgen voor kennis. Door maandelijkse contracten zijn wij altijd gericht op de lange termijn. Doordat wij constant investeren in pasklare oplossingen voor het MKB, laten wij jou vooroplopen met IT. Door gebruik te maken van standaarden krijg je meer zekerheden.

Contracten zorgen voor heldere afspraken en service wanneer je het nodig hebt. Voorspelbaarheid in je kosten zonder verrassingen. Hierin gaan wij net dat stapje verder, omdat het voor iedereen zekerheid biedt. Of je er op de lange termijn geld mee bespaart? Dat denken wij niet. Wel krijg je de service en kunde op het moment dat je ons nodig hebt. En gaat het een keer verkeerd, dan zit je niet met hoge kosten of twijfel of je wel of niet iemand moet inhuren. Wij geloven in relaties en niet in contracten. Bij ons zijn alle contracten per maand opzegbaar – tenzij door een leverancier anders opgelegd, zoals bij een glasvezelverbinding. Zo profiteer je van de voordelen zonder dat je ergens aan vastzit en zijn kosten voorspelbaar.

IT is vaak ingewikkeld. Dat hoeft helemaal niet volgens ons. Door IT simpel en veilig te maken, versterk je jouw concurrentiepositie. De goed doordachte oplossingen, de versimpeling, beveiliging en heldere support wanneer jij het nodig hebt kosten veel tijd. Aan voorbereiding, training, documentatie, opleidingen en vooral ervaring. Dat is lastig – eigenlijk niet mogelijk – om zelf te doen. Goed dus dat iedereen wat kennis heeft en kritisch blijft, maar samenwerken en veel ervaring en kennis is key voor een goede IT.

Jazeker. Buiten kantoortijd zijn wij bereikbaar op exact hetzelfde telefoonnummer als overdag. Bij premium contracten word je geholpen zonder dat je hiervoor extra betaalt. Reguliere werkzaamheden doen wij altijd tijdens kantoortijd, maar als je ons echt nodig hebt zijn wij er voor je met een strakke SLA zodat je snel weer verder kunt. Heb je geen premium contract, dan helpen wij je op basis van best effort tegen een aangepast tarief. Hiervoor hoef je niets te doen.

Door IT sterk te versimpelen en te concentreren op de oplossingen die wij bieden helpen wij klanten met hun problemen. Door sterk in te zetten op het verzorgen van de klant en niet de oplossing worden standaard oplossingen geconfigureerd voor de klant. Door te werken volgens standaarden, afspraken en te concentreren op communicatie zorgen wij voor begrip bij de klant en een prettige ervaring. IT is vaak complex en bij Lime Networks zorgen wij dat dit simpel wordt voor jou.

Met de IT-manager bespreken wij periodiek waar wij heen gaan en waar wij nu staan. Niet alleen of wij het goed doen maar ook de klant goed bezig is en IT zo benut dat het zoveel mogelijk waarde toevoegt. Als er ook een lokale IT-support is, verdelen wij de taken. Wij laten de klant meekijken in systemen, documentatie en geven bijvoorbeeld inzicht in het netwerk of de servers/cloud. Vaak regelen wij de basis, voegen wij kennis toe en helpen om sneller stappen te zetten met extra handen en ervaring, bijvoorbeeld bij projecten.

Wij zijn Microsoft Gold Partner op drie vlakken, waarvoor de medewerkers van Lime Networks veel opleidingen succesvol hebben afgerond en er courante klantcases zijn goedgekeurd door Microsoft. Daarnaast zijn er nog veel certificeringen op gebied van security, voice, netwerken en dergelijke. Wij werken volgens de richtlijnen en standaarden van onze leveranciers. Ook ons ISO 27001-certificaat zonder opmerkingen zorgt voor de juiste werkwijze en instelling.

Goede medewerkers laten een positieve indruk op je achter wanneer ze jou hebben geholpen. Daar steken wij veel tijd in. Onze medewerkers werken allemaal volgens onze richtlijnen, procedures en handboeken. Belangrijker zijn onze kernwaarden (klanten verzorgen, passie voor techniek, heldere taal) die wij actief uitdragen. Tijdens ‘lunch & learn sessies’ met het team besteden wij veel aandacht aan beveiliging intern en voor de klant en wordt kennis op pijl gehouden. Elk jaar volgen wij relevante opleidingen om voorop te blijven lopen met kennis. Wij krijgen een score van 8,4 van klanten bij projecten en migraties en hebben een 100% score voor het succesvol uitvoeren. Wij gaan uiteraard voor een 10, dus wij verbeteren constant.

Onze helpdesk fungeert als een full-service helpdesk waar iedereen jou direct kan helpen met vragen en problemen. Je mag ons altijd bellen met al je IT-vragen en problemen. Ons gepassioneerde en goedgeschoolde team helpt je op een vriendelijke manier met jouw IT, documentatie en specifieke afspraken. Of je nu een probleem hebt, advies wilt of met een vraag zit, wij werken samen als één team. 20 IT-ers voor de prijs van 1 die je zo vaak je wilt mag bellen; liever dat je ons vaker belt over hetzelfde onderwerp dan dat je met de vraag blijft zitten! Ook zijn wij buiten kantooruren beschikbaar voor belangrijke storingen. Een engineer helpt je dan binnen een kwartiertje. Tot slot is onze helpdesk beschikbaar in het Nederlands of Engels.

Wij zullen IT zodanig inrichten dat jij ermee aan de slag kunt en dat je de concurrentie een stap voor bent. Of dit nu over de telefonie of de Wi-Fi gaat, de helpdesk staat klaar om elk IT-probleem op te lossen. Met een sterk geschoold en passievol team is geen IT-probleem te groot en zorgen wij voor efficiëntie en veiligheid.

Wij gaan voor prestaties, continuïteit en veiligheid. De eerste stap is inventarisatie, waarbij wij kijken hoe IT momenteel wordt gebruikt, hoe dat beter kan en wat onze rol hierin is. Wat is de hulpvraag en welke waarde kunnen wij toevoegen? Als wij op dezelfde lijn zitten, doen wij een voorstel tot een plan van aanpak, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Zo weet je precies wat wij gaan doen, hoe, welke effecten dit heeft, wie wat gaat doen, wanneer en hoeveel het gaat kosten. Adoptie hoort hier ook bij. Daarna gaan wij het uitvoeren. Denk aan beveiliging, installatie en migratie. Het exacte verloop hiervan verschilt per bedrijf. De helpdesk staat altijd voor je klaar en helpt je direct. Transparantie, vertrouwen en probleemoplossend werken staan tijdens het hele proces voorop.

  • IT is de kern van je concurrentiepositie
  • Wij halen de complexiteit uit IT
  • Het is voordeliger dan dat je je IT zelf doet
  • IT is geen kerntaak meer
  • Wij adviseren niet alleen maar, doen ook echt het werk
  • Wij zijn innovatief en altijd up-to-date
  • Je hoeft je geen zorgen meer te maken over IT
  • Minder stress, meer efficiëntie

Wij focussen ons op het MKB-segment tot 250 werkplekken. Wij sluiten geen enkele branche uit, elk bedrijf met IT-wensen is welkom.

  • Wij leveren altijd topprestaties
  • Wij werken innig met de klant samen
  • Ons team is jong, innovatief en vernieuwend
  • Wij communiceren helder
  • Veiligheid staat bij ons op nummer 1
  • Onze diensten zijn zo efficiënt en klantvriendelijk mogelijk
  • Wij zijn koploper in de nieuwste technieken op IT-gebied
  • Wij zoeken alles voor je uit, je hoeft zelf niks meer te doen
Ga naar de bovenkant