Wat zijn de overeenkomsten tussen IT en verlichting?

Verlichting werkt zo simpel: je drukt erop en het licht gaat aan. Was IT maar zo simpel! Maar wat als we je nu vertellen dat IT eigenlijk écht zo simpel is? Klinkt te mooi om waar te zijn. Dit zijn de overeenkomsten tussen verlichting en IT.

Je werkt stapsgewijs

Je gaat verhuizen. De elektriciteit en het lichtplan zijn belangrijke onderdelen van deze (ver)bouw. Al vroeg moet je op een bouwtekening aangeven waar je wat wilt hebben. Als dat is afgerond, ga je op zoek naar een mooi design. Gaat alles goed, dan is het resultaat vaak prachtig.

Allemaal leuk en aardig, maar hoe heeft dat met IT te maken? IT werkt ook stapsgewijs en is complex, maar niet lastig. Het wordt vaak uitgelegd als iets ontastbaars. Het salesteam van een IT-bedrijf weet vaak niet genoeg van de praktijk. Inzicht, capaciteit en uitbreidingen zijn belangrijk in de planning. Het plan van de verlichting wordt uitgevoerd door de monteurs en engineers, een IT-plan wordt uitgevoerd door bedrijven zoals Lime Networks.

Je hebt verschillende levels in kwaliteit

Een goedkoop stopcontact is niet van dezelfde kwaliteit als een design model. Wat is de beste prijs-kwaliteit verhouding? De configuratie in afwerking met kleur of vorm is dan wel mogelijk, maar veelal niet leidend in de kwaliteit. De kwaliteit zit achter in de muur. Het is belangrijk dat je als klant een standaard product krijgt, maar je ook kan configureren (kiezen) voor jouw specifieke bedrijfssituatie.

Bij IT is het eigenlijk ook zo. De servers en clouddiensten moeten van goede kwaliteit zijn en veilig worden ingericht. Je wilt immers geen schok van je nieuwe lichtknopje krijgen, dus op dezelfde manier moeten IT-diensten ook veilig zijn! Uitbreiding moet probleemloos zijn en kwaliteit van personeel en materiaal staan garant voor jarenlang standaard product(efficiëntie) welke geconfigureerd wordt voor de klantspecifieke situatie of wens.

Het moet gewoon simpel zijn!

Verlichting moet gewoon werken, aan jouw eisen voldoen en binnen jouw budget vallen. Het moet van voldoende kwaliteit zijn en simpel in gebruik zijn. Dat moet een IT-dienst ook en dat kan ook. Het enige wat je nodig hebt, is een betrouwbaar IT-bedrijf, omdat je niet stil kunt staan. Je hebt verlichting nodig, omdat je niks kunt zien in je kantoor. Je hebt goede IT nodig, omdat je anders niks binnen je bedrijf kunt zien. Zoek een partij die je oplossingen brengt en handelt uit ervaring. Een partij die je niet in het donker laat staan als er iets misgaat. IT simpel maken als een stopcontact is een kunst, maar wij kunnen dat. Ervaar het zelf en geef ons een belletje: +31 (0)10 21 21 806.

Veelgestelde vragen over Lime Networks

Staat jouw vraag er niet tussen? 1 mailtje of 1 telefoontje is genoeg om hem beantwoord te krijgen. 010-2121806 | info@limenetworks.nl

Er is zoveel keus bij de aanschaf van producten dat je wel wat hulp kunt gebruiken. Onze kennis van producten en ervaring bij andere klanten zorgen ervoor dat je bij ons altijd terecht kunt voor de beste oplossing voor de zakelijke markt. We kunnen niet alles testen, maar hebben wel een goede oplossing om je te helpen. Als je producten zoals bijvoorbeeld een laptop bij ons aanschaft dan verzorgen we ook de garantieafhandeling en ondersteuning binnen je onderhoudscontract.

Dat is het zeker. Daarom geloven we in samenwerken. Een IT-manger in je bedrijf kan al snel zorgen voor kennis. Door maandelijkse contracten zijn we altijd gericht op de lange termijn. Doordat we constant investeren in pasklare oplossingen voor het MKB laten we jou vooroplopen met IT. Door gebruik te maken van standaarden krijg je meer zekerheden.

Contracten zorgen voor heldere afspraken en service wanneer je het nodig hebt. Voorspelbaarheid in je kosten zonder verrassingen. Tevens geven we in contracten wat extra service gaan we net dat stapje verder omdat het voor iedereen zekerheid biedt. Of je er op de lange termijn geld mee bespaart? Dat denken we niet. Wel krijg je de service en kunde op het moment dat je ons nodig hebt. En gaat het een keer verkeerd, dan zit je niet met hoge kosten of twijfel of je wel of niet iemand moet inhuren. Wij geloven in relaties en niet in contracten. Bij ons zijn alle contracten per maand (mits door een leverancier ander opgelegd zoals bij een glasvezelverbinding). Zo profiteer je van de voordelen zonder dat je ergens aan vast zit en zijn kosten voorspelbaar.

IT is vaak ingewikkeld. Dat hoeft helemaal niet volgens ons. Door IT simpel en veilig te maken, versterk je jouw concurrentiepositie. De goed doordachte oplossingen, de versimpeling, beveiliging en heldere support wanneer jij het nodig hebt kosten veel tijd. Aan voorbereiding, training, documentatie, opleidingen en vooral ervaring. Dat is lastig – eigenlijk niet mogelijk – om zelf te doen. Goed dus dat iedereen wat kennis heeft en kritisch blijft, maar samenwerken en veel ervaring en kennis is key voor een goede IT.

Jazeker. Buiten kantoortijd zijn we bereikbaar op exact hetzelfde telefoonnummer als overdag. Bij premium contracten word je geholpen zonder dat je hiervoor extra betaalt. Reguliere werkzaamheden doen we altijd tijdens kantoortijd, maar als je ons echt nodig hebt zijn we er voor je met een strakke SLA zodat je snel weer verder kunt. Heb je geen premium contract, dan helpen we je op basis van best effort tegen een aangepast tarief. Hiervoor hoef je niets te doen.

Door IT sterk te versimpelen en te concentreren op de oplossingen die we bieden helpen we klanten met hun problemen. Door sterk in te zetten op het verzorgen van de klant en niet de oplossing worden standaard oplossingen geconfigureerd voor de klant. Door te werken volgens standaarden, afspraken en te concentreren op communicatie zorgen wij voor begrijp bij de klant en een prettige ervaring. IT is vaak complex en bij Lime Networks zorgen we dat dit simpel wordt voor jou.

Met de IT-manager bespreken we periodiek waar we heen gaan en waar we nu staan. Niet alleen of we het goed doen maar ook de klant goed bezig is en IT zo benut dat het zoveel mogelijk waarde toevoegt. Als er ook een lokale IT-support is, verdelen we de taken. We laten de klant meekijken in systemen, documentatie en geven bijvoorbeeld inzicht in het netwerk of de servers/cloud. Vaak regelen wij de basis, voegen we kennis toe en helpen om sneller stappen te zetten met extra handen en ervaring bijvoorbeeld bij projecten.

We zijn Microsoft Gold Partner op drie vlakken, waarvoor de medewerkers van Lime Networks veel opleidingen succesvol hebben afgerond en er courante klantcases zijn goedgekeurd door Microsoft. Daarnaast zijn er nog veel certificeringen op gebied van security, voice, netwerken en dergelijke. Wij werken volgens de richtlijnen en standaarden van onze leveranciers. Ook ons ISO-certificaat zonder opmerkingen zorgt voor de juiste werkwijze en instelling.

Goede medewerkers laten een positieve indruk op je achter wanneer ze jou hebben geholpen. Daar steken wij veel tijd in. Onze medewerkers werken allemaal volgens onze richtlijnen, procedures en handboeken. Belangrijker zijn onze kernwaarden (klanten verzorgen, passie voor techniek, heldere taal) die wij actief uitdragen. Tijdens ‘lunch & learn sessies’ met het team besteden we veel aandacht aan beveiliging intern en voor de klant en wordt kennis op pijl gehouden. Elk jaar volgen we relevante opleidingen om voorop te blijven lopen met kennis. We krijgen een score van 8,4 van klanten bij projecten en migraties en hebben een 100% score voor het succesvol uitvoeren. We gaan uiteraard voor een 10, dus we verbeteren constant.

Onze helpdesk fungeert als een full-service helpdesk waar iedereen jou direct kan helpen met vragen en problemen. Je mag ons altijd bellen met al je IT-vragen en problemen. Ons gepassioneerde en goedgeschoolde team helpt je op een vriendelijke manier met jouw IT, documentatie en specifieke afspraken. Of je nu een probleem hebt, advies wilt of met een vraag zit, we werken samen als één team. 20 IT-ers voor de prijs van 1 die je zo vaak je wilt mag bellen; liever dat je ons vaker belt over hetzelfde onderwerp dan dat je met de vraag blijft zitten! Ook zijn we buiten kantooruren beschikbaar voor belangrijke storingen. Een engineer helpt je dan binnen een kwartiertje. Tot slot is onze helpdesk beschikbaar in het Nederlands of Engels.

We zullen IT zodanig inrichten dat jij ermee aan de slag kunt en dat je de concurrentie een stap voor bent. Of dit nu over de telefonie of de Wi-Fi gaat, de helpdesk staat klaar om elk IT-probleem op te lossen. Met een sterk geschoold en passievol team is geen IT-probleem te groot en zorgen wij voor efficiëntie en veiligheid.

Wij gaan voor prestaties, continuïteit en veiligheid. De eerste stap is inventarisatie, waarbij we kijken hoe IT momenteel wordt gebruikt, hoe dat beter kan en wat onze rol hierin is. Wat is de hulpvraag en welke waarde kunnen wij toevoegen? Als we op dezelfde lijn zitten, doen we een voorstel tot een Plan van Aanpak (PvA), zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Zo weet je precies wat we gaan doen, hoe, welke effecten dit heeft, wie wat gaat doen, wanneer en hoeveel het gaat kosten. Adoptie hoort hier ook bij. Daarna gaan we het uitvoeren. Denk aan beveiliging, installatie en migratie. Het exacte verloop hiervan verschilt per bedrijf. De helpdesk staat altijd voor je klaar en helpt je direct. Transparantie, vertrouwen en probleemoplossend werken staan tijdens het hele proces voorop.

  • IT is de kern van je concurrentiepositie
  • We halen de complexiteit uit IT
  • Het is voordeliger dan dat je je IT zelf doet
  • IT is geen kerntaak meer
  • We adviseren niet alleen maar, doen ook echt het werk
  • We zijn innovatief en altijd up-to-date
  • Je hoeft je geen zorgen meer te maken over IT
  • Minder stress, meer efficiëntie

Wij focussen ons op het MKB-segment tot 250 werkplekken. We sluiten geen enkele branche uit, elk bedrijf met IT-wensen is welkom.

  • We leveren altijd topprestaties
  • We werken innig met de klant samen
  • Ons team is jong, innovatief en vernieuwend
  • We communiceren helder
  • Veiligheid staat bij ons op nummer 1
  • Onze diensten zijn zo efficiënt en klantvriendelijk mogelijk
  • We zijn koploper in de nieuwste technieken op IT-gebied
  • Wij zoeken alles voor je uit, je hoeft zelf niks meer te doen