.

Iedereen zorgeloos
en veilig aan het werk

Dit is Werkplekbeheer

Het beheer, onderhoud en beveiliging van alle IT die op jouw werkplek/bureau staat valt onder het beheer van jouw bedrijf. Dus bijvoorbeeld je pc of laptop, een docking station, een (VoIP)telefoontoestel en noem maar op. Deze moeten allen beheerd worden, oftewel: beveiligd, geüpdatet, gemonitord en ondersteund door een professionele helpdesk.

Houdt een werkplek in: een lekkere stoel, foto van je gezin en een cactus? Niet helemaal! Jij wilt gewoon zorgeloos kunnen werken zonder dat je continu wordt onderbroken door de techniek. Elke dag weer!

Folder Werkplekbeheerlees de folder

Veilig en goed aan het werk
zonder onderberkingen

Jouw pc of laptop met alle diensten eromheen moeten bijdragen aan jouw prestaties. Elke dag. Dat kunnen wij voor je regelen met Werkplekbbeheer. Alles moet worden ingericht, beheerd en gemonitord. Zo kunnen jij en jouw collega’s zonder afleiding en vervelende storingen presteren en doen waar jullie goed in zijn. Werkplekbeheer laat jou en IT gewoon werken!

Wij verzorgen de IT én jou compleet, hebben passie voor de techniek en kunnen hierover helder communiceren. Wij zijn proactief, adviserend en laten jou en de techniek voorop lopen. Heb je hulp nodig of gaat het mis, dan word je snel en kundig door een van onze specialisten geholpen.

Onderdeel van Managed IT

Een werkplek is meer dan een bureau met een cactus en een fotolijstje

Werkplekbeheer zorgt voor rust, veiligheid, continuïteit en heel veel blijheid

Daarom heb jij Werkplekbeheer nodig

Heb je vragen over Werkplekbeheer of iets anders?
Check onze FAQ voor alle antwoorden.

Zo helpen wij jou optimaal

 Adviserende rol

Wij gaan een stapje verder. Wij nemen ook een adviserende rol aan, waarbij wij jou gepersonaliseerd advies geven. Welke laptop is geschikt voor jou, is een docking station misschien een goede keuze en welke schermen heb jij nodig? Het draait om IT en om jouw bedrijf.

Maandelijks opzegbaar

Net als al onze diensten is Managed Werkplek maandelijks opzegbaar en betaal je naar gebruik, zodat wij jou flexibiliteit bieden. Het is geen probleem als jouw bedrijf groeit of krimpt.

Proactief handelen

Soms lossen wij problemen op nog ver voordat jij constateert dat er überhaupt een probleem is. Doordat wij IT simpel maken en ervaring hebben, weten wij voor de meeste problemen direct een oplossing. Bij lastige problemen kun je vertrouwen op een van onze professionals en profiteer jij optimaal van de baten, zonder de problemen.

Gaat het mis? Dan zijn wij er voor je!     
010-2121806  –  helpdesk@limenetworks.nl

Maar wat krijg ik nou precies?

Werkplekbeheer

Onderhoudscontracten Werkplekbeheer

Modern Werken

Serverbeheer

Download deze onderhoudscontracten

Sterker nog, het IS een abonnement/contract! Zo heb je zekerheid met afspraken bijvoorbeeld over de SLA (service level agreement) en de aard van de dienstverlening. Wij geloven in relaties voor de lange duur maar niet in langdurige contracten. Bij Lime Networks zijn alle contracten, ook voor Werkplekbeheer, per maand opzegbaar.

Wij noemen geen prijzen op onze website. Wij hebben wel voor al onze klanten vaste prijzen op onze onderhoudscontracten. Hoeveel het voor jou gaat kosten? Neem eventjes contact met ons op en je weet het.

  • Een stukje software voor het beheer van je pc/laptop welke ook monitort en rapporteert
  • Daarbij een antivirus/antimalware pakket
  • Een update strategie die er voor zorgt dat alle componenten (hardware, software, beveiliging) up-to-date is
  • Ten slotte een full-service helpdesk met gepassioneerde IT-ers die je vlot helpen als je ergens problemen tegenkomt of als iets niet functioneert zoals dit hoort

Een geoptimaliseerde werkplek is voor ons een werkplek waar jij op een prettige manier kunt werken en optimale prestaties kunt leveren voor jouw bedrijf. Denk hierbij aan dat je werkplek goed moet functioneren, vlot moet zijn en vooral veilig zodat je niet onderbroken wordt. Maar ook bijvoorbeeld een laptop met een docking station en twee schermen zodat je veel efficiënter je werk kunt doen en er zo ook meer plezier in hebt.

Het beheer, onderhoud en beveiliging van alle IT die op jouw werkplek/bureau staat valt onder het beheer van jouw bedrijf. Dus bijvoorbeeld je pc of laptop, een docking station, een (VoIP)telefoontoestel en noem maar op. Deze moeten allen beheerd worden, oftewel: beveiligd, geüpdatet, gemonitord en ondersteund door een professionele helpdesk.

Iedereen heeft zijn eigen werkplek. Soms met een cactus of Bonsai-boompje, soms met een extra scherm, een printer, een draadloos toetsenbord, een scanner, aangesloten op Wi-Fi, een docking station, een (VoIP)telefoontoestel en noem maar op. Maar het meest belangrijk is jouw pc of laptop. Dat is de kern van je werkplek. Wij hebben het dus niet per se over jouw fysieke bureau, maar de IT-kant van het verhaal.

Dat je niet werkt op een onveilige werkplek met verouderde software, ontbrekende updates en gebrekkige beveiliging. Er worden aanpassingen gedaan die problemen met jouw werkplek preventief verhelpen. Storingen die veelvuldig voorkomen door de complexiteit van alle onderdelen worden automatisch opgelost met slimme scripts. Zo blijft jouw werkplek gezond. Van dit laatste merk je niets anders dan dat je minder storingen ervaart. Als laatste zorgt het beheer voor inzicht van licenties en hardware in gebruik en zorgt het voor goede monitoring, aansturing en hulp bij het oplossen van eventuele storingen.

De voordelen zijn dat je veilig werkt én dat alles goed werkt. En mocht er iets misgaan dan kunnen wij je efficiënt weer op weg helpen. Jij bent belangrijk, je werkplek dus ook. Los hiervan weten wij dus dat je up-to-date bent met al je software en de beveiliging (antivirus/antimalware). Je hebt alle updates voor je hardware en software, waardoor alles optimaal werkt. Tevens hebben wij heldere rapportages van de gezondheid van je werkplek en kunnen wij deze eenvoudig beheren. Voor support hoef je dus niet te wachten totdat er iemand langskomt, want wij zijn goed geïnformeerd en helpen je direct op afstand. Met een goede SLA (service level agreement) heb je zekerheid dat je vlot geholpen wordt.

In principe alle hardware die je nodig hebt voor je werkplek. Een pc of laptop eventueel met een docking station en optioneel een monitor, printer, telefoon of andere zaken die je nodig hebt om je werk goed te doen.

Als je een tweede pc of laptop hebt, beveiligen wij dit endpoint net zo goed als het eerste. Je helpdeskcontract geldt ook voor dit endpoint en het doel is om op beide plekken op exáct dezelfde wijze te werken waar mogelijk.

Met Office 365, je bedrijfsnetwerk en/of back-up software zorgen wij er voor dat je geen data kwijtraakt. Ook niet in geval van defecten, diefstal of verlies van hardware. Het gaat er om dat jij met een gerust hart efficiënt je werk kan doen.

Het liefst zouden wij je vertellen dat een virus helemaal niet voorkomt, maar helaas zijn er veel voorbeelden dat dit toch mogelijk is. Hier laten wij je niet in de steek! Wij zorgen ervoor dat wij het probleem meten en analyseren (bijvoorbeeld voor jouw ISO-rapportage of verzekering). Daarnaast zorgen wij ervoor dat je snel weer aan de slag kunt zonder verlies van gegevens of data. Soms is dat in een oogwenk gebeurd, soms moeten wij jouw pc herinstalleren. Hoe dan ook; wij zijn er voor je en helpen je vlot.

In een notendop zorgen wij voor een veilige goed presterende werkplek voor de lange duur. Daarnaast helpen wij je direct als iets niet functioneert zodat jij je werk snel weer kunt voortzetten. Want niets is zo vervelend als wanneer jij jouw werk niet kunt doen!

Jazeker! Heb je een eigen helpdesk of heb je zelf wat kennis in huis? Begin dan met endpointsupport of bel ons als jouw IT-er op vakantie, niet beschikbaar of ziek is. Heb je wat handen te kort of wil je misschien een groot project starten? Wij helpen je waar jij dat wilt, net zo makkelijk. Soms is het ook heel nuttig om wat parate kennis over onderwerpen waar je minder sterk in bent in te huren.

Je belt met onze helpdesk. Zelfs buiten kantooruren als je daarvoor een overeenkomst hebt. De helpdesk helpt je direct waar dit kan en informeert je per e-mail over alle stappen. Met een goede registratie in ‘tickets’ kan je later ook nog eens terugkijken.

Geen nood, raak niet in paniek. Je data is veilig. Met Bitlocker en onze beveiligingspolicies komt niemand bij de data, ook niet als je de laptop demonteert. Mocht je pc met internet verbonden worden, dan kunnen wij deze nog wipen (leegvegen). Wij zorgen direct dat je aan de slag kunt op een leenlaptop van je bedrijf of wellicht een andere werkplek. Soms kun je zelfs via internet overal bij op een willekeurige werkplek of thuis. Het leveren van een nieuwe pc of laptop wordt direct geregeld, zodat je snel weer het comfort van je eigen werkplek hebt.

Dat is helemaal niet zo moeilijk en onhandig als je zou denken! Wij zorgen ervoor dat je een werkende pc of laptop op kantoor krijgt die op de juiste wijze is geïnstalleerd met programmatuur, updates, beveiliging, beheer en alle specifieke software en instellingen voor jouw bedrijf en/of functie. Geen geklooi met instellingen en programma’s of registraties van programma’s of verwijderen van onnodig software dus. Wij zetten op kantoor jouw instellingen over zodat je direct en veilig aan de slag kunt.

Zo krijgt jouw pc alle essentiële updates op een wijze waar het zo min mogelijk verstoring veroorzaakt en goed functioneert. Wij controleren alle updates handmatig en plannen deze in. Dus: geen updates die storingen veroorzaken en geen updates net voor je presentatie! Je kunt er zelf voor kiezen om de updates uit te stellen tot een tijdstip waar het jou beter uitkomt. Maximaal een week uitstel is mogelijk.

Om veiligheid, prestaties en continuïteit te bereiken. Iedereen wil overal op een veilige manier zijn werk kunnen doen. Alles moet goed functioneren, ondanks alle problemen met hard- en software, de uitdagingen omtrent beveiliging en alle programmatuur op je pc.

  • Registratie van hardware, licenties, garantie, leeftijd en dergelijke en wie de computer gebruikt
  • Beveiliging met Bitlocker, antivirus/antimalware of EDR-software, beveiligingspolicies, OS beveiligingsupdates en beveiligingsupdates van 1.000+ programma’s
  • Updates van het OS, van 1.000+ programma’s, van het antivirus-/antimalware- of EDR-programma, van stuurprogramma’s/drivers
  • Beheer met NAble. Zo zorgen wij voor actief beheer van de pc en alle instellingen zodat wij (meetbaar!) jouw werkplek operationeel maken en houden. Tevens een goede controle voor alle maatregelen die wij treffen met rapportage
  • Automatisering waardoor meer dan 50% van alle pc-problemen kan worden voorkomen. Ook als het misgaat kunnen veel problemen geautomatiseerd worden opgelost. Denk bijvoorbeeld aan een vastgelopen proces herstarten, je zoek-index repareren, opschonen van de pc of automatisch repareren van logboekmeldingen

Een endpoint is een pc of laptop die door jouw bedrijf in gebruik is in het bedrijfsnetwerk. Dit kan een computer achter een balie zijn die verbonden is met een presentatiescherm, maar ook een computer in vergaderruimte of van een tijdelijke medewerker. Ze moeten allemaal beheerd, beveiligd en ondersteund worden.

Terminologie lastig? Wij maken het simpel voor je

Een container waarin al je online services van Microsoft zijn opgeslagen. Maakt jouw bedrijf gebruik van een cloud service van Microsoft, zoals bijvoorbeeld Office 365? Dan wordt in het Windows Azure datacenter ruimte beschikbaar gemaakt voor alle online diensten. Met Windows Azure Active Directory (WAAD) kun je de gebruikers beheren. Maak een koppeling met de Active Directory op jouw eigen locatie via Active Directory Federation Services (ADFS). Vaak denken klanten bij het activeren van deze online services dat de tenant alleen het domein is van de Office 365 gebruikers, maar dit is eigenlijk alleen het geval als je geen eigen domein opgeeft.

Een score voor hoe veilig de tenant bij jou staat ingesteld, beoordeeld door Microsoft. Zij vergelijken de security interface ook met andere bedrijven om te zien hoe hoog je scoort. Je wilt hier zo hoog mogelijk op scoren. De schaal loopt van 0 tot ergens in de 300. De gemiddelde internationale score ligt lager dan 25, maar wij proberen onze klanten altijd 100+ te laten scoren.

Een remote monitoring en management tool voor IT-endpoints (pc’s, laptops, servers). Wij gebruiken dit onder andere voor het configureren, beveiligen, patchen, updaten, oplossen van problemen, informeren, monitoren en organiseren van diensten. Er is een mogelijkheid tot verregaande automatisering door scripting. Wij gebruiken deze dienst voor alle endpoints onder ons beheer.

Het behouden van e-mail die verwijderd wordt van zakelijke accounts voor doeleinden als rechtszaken. Stel dat een medewerker alle e-mails van 1 klant bewust verwijdert, dan kan je met litigation hold het terughalen en zien wanneer het verwijderd is. Wordt vooral gebruikt voor geschillen en rechtszaken.

Zorgt ervoor dat je een waarschuwing of blokkering krijgt als je een bericht verstuurt met privacygevoelige informatie zoals je sofinummer of creditcardnummer. Je wordt dan gevraagd of je zeker weet dat je die informatie wilt versturen, zodat je data niet kwijtraakt. Dit werkt voor e-mails maar ook in Word-bestanden.

Mogelijkheid om e-mails, bestanden en agenda-afspraken terug te halen uit een back-up. Dus niet de hele mailbox maar echt specifiek zoeken op keywords, afzender, datum, et cetera. Wat je ook in kunt zien: het tijdstip van verwijdering en reden verwijderd (bijvoorbeeld als er een proces draait, zoals het automatisch archiveren van bestanden die 10 jaar oud zijn).

E-mails of bestanden uit normale locatie halen en dan in een archief plaatsen. Stel bijvoorbeeld in dat bestanden ouder dan 3 jaar automatisch naar het archief worden verplaatst. Zo kun je e-mails en bestanden optimaal laten draaien, bijvoorbeeld als je een bestand uit een bepaald jaar zoekt.

Eén groot bestand dat 90 dagen lang bij Microsoft wordt opgeslagen, waarin elke actie gelogd wordt. Dit kan online bij de beheerders worden ingelezen. Je kunt bijvoorbeeld zien wie er met wie heeft gebeld, wanneer en welke acties zijn ondernomen. De functie: transparantie en eerlijkheid; wij kunnen niks doen zonder dat de klant het weet.

Retentie; het opslaan, beheren en bewerken van bestanden binnen een bepaald beleid. Denk bijvoorbeeld aan een regel als ‘alle bestanden die van Lime Networks zijn, worden elk jaar verwijderd.’ Of ‘alle belastinggegevens kunnen 7 jaar niet verwijderd worden’ of ‘wij kunnen bestanden terughalen tot 10 jaar’ of ‘wij gaan 30 dagen lang bewerkingen toestaan en na die 30 dagen creatie mag niemand meer wat bewerken’. The sky is the limit! Het gaat hier dus om het instellen.

De overkoepelende term voor alles wat je per e-mail en op het internet kunt tegenkomen aan kwaadwillenden, zoals virussen en phishing. Eigenlijk is het een spamfilter, antivirusoplossing en antimalware. Office 365 heeft standaard lage rating die wij altijd verhogen om jouw veiligheid te garanderen en waarborgen.

Wij maken een onderscheid tussen twee Active Directories (AD), namelijk een gewone AD en een Asher AD. De gewone Active Drectory is een server die bij jou op kantoor staat en waar alle gebruikers in staan opgeslagen. Zie het voor je als een immens grote spreadsheet/database waar alle gebruikersnamen en wachtwoorden in staan opgeslagen. Uiteraard is hier met uiterste veiligheid mee omgegaan en is alles ontzettend goed beveiligd. De Asher AD is ongeveer hetzelfde als de gewone AD, maar dan in de omgeving van Office 365. Microsoft gebruikt ook wel eens de term ‘Identity Management’.

Beheer van beveiligingsbeleid van jouw bedrijf op mobiele devices zoals smartphones en tablets. Denk aan verplichting tot MFA, een pincode voor ontgrendelen, jouw vingerafdruk of een camerascan van je gezicht (FaceID).