5 voordelen van vCIO/customer engagement: hoe voegt vCIO waarde toe?

Tags: |

Binnen een bedrijf heb je meestal een IT-manager die veel belangrijke taken op zich neemt. Dat is allemaal leuk en aardig, maar met de toenemende sneltreinvaart waarin de online wereld zich ontwikkelt, kan je je voorstellen dat deze IT-manager kilometers maakt op de werkvloer. Dat komt niet ten gunste van jouw IT.

Dat is het moment waar een vCIO om de hoek komt kijken. Als vCIO hebben wij een consulterende rol zodat jij jouw IT-resultaten kan blijven behalen. Waarom heb jij dit nodig en welke 5 voordelen levert jou dat precies op?

Inzichtelijkheid en (budgettaire) voorspelbaarheid

Wij maken de benodigde tools inzichtelijk en regelen alles voor jouw bedrijf. Wij ontzorgen je hier geheel mee. Je krijgt overal inzicht in, wat ervoor zorgt dat projecten ook budgettair beter voorspelbaar zijn. Meer IT-resultaat en minder (budgettaire) zorgen voor jou, wel zo handig!

Een helder en duidelijk plan

Wij maken jouw doelen behapbaar, haalbaar, inzichtelijk en vooral nuttig. Zo weet jij precies waar je heen moet en hoe je er moet komen. Wij richten ons helemaal op jouw IT. Zo krijg jij informatie en consultancy specifiek hierop gericht in een 5-jarenplan. Bovendien denken wij echt met jou mee en nemen wij beslissingen samen. Middels de korte termijnplanning helpen wij jou de juiste kant op te gaan. Wij laten jou een betere IT-ervaring hebben. Zo zijn wij écht een onderdeel van jouw bedrijf in plaats van een leverancier van jouw IT-producten en -diensten.

Maar wat misschien wel het allerbelangrijkste is: wij beschikken over een veranderende mindset. Niets zo veranderlijk als de mens, maar wij weten hoe wij met mensen om moeten gaan. Daarom maken wij een 3 tot 5-jarenplanning. Waar wil je precies heen met je bedrijf? Welke rol speelt IT hierin? Wij ondersteunen je hierbij in de techniek zodat jij de data ontvangt die je nodig hebt en kunt meten wat je wil weten.

Die planning maken wij niet alleen, dat doen wij samen met jou. Deze planning maken wij 4 kwartalen vooruit. Zo weet jij welke doelen je moet behalen en hoe wij dat (samen met jou!) gaan bereiken.

Optimale veiligheid

Wij hebben veiligheid hoog in het vaandel staan. Daarom kan jij leunen op onze security- en technologiestandaard. Wij hebben een ISO 27001-certificaat, waarmee wij laten zien dat wij voldoen aan eisen rondom wereldwijd erkende norm op het gebied van informatiebeveiliging.

Allemaal leuk en aardig zo’n certificaat, maar jij bent natuurlijk benieuwd naar wat dat voor jou inhoudt. Nou, een ISO 27001-certificaat houdt in dat jij kan vertrouwen op:

  • Garantie van de vertrouwelijkheid van de informatie
  • Minimalisatie van de IT-risico’s, mogelijke schade en vervolgkosten
  • Systematische detectie van kwetsbaarheden
  • Beheersing van IT-risico’s
  • Verkleining van de risico’s op beveiligingslekken

Meer lezen over veiligheid en hoe wij dat bij Lime Networks doen? Check onze webpagina over: Veilig werken.

Optimale customer experience

Wij gaan niet voor een ‘quick fix’, maar voor een oplossing waar jij echt wat aan hebt. Wij komen bij je aan tafel zitten. Zo zorgen wij ervoor dat wij onderdeel worden van jouw bedrijf in plaats van aan de zijlijn meekijken. Hoe wij dat precies doen?

  1. Onze definitie van optimale customer experience is dichter bij de klant komen.
  2. Engagen is dat je contact maakt, wij zien het meer als in contact treden. Echt een huwelijk aangaan in plaats van een pakketje afgeven.
  3. SLA oftewel Service Level Agreement laat zien wat je van onze services mag verwachten. Denk hierbij aan binnen 1 uur bellen, binnen 4 uur op locatie en binnen 8 uur een oplossing. Gegarandeerd. Wel zo verfrissend.
  4. XLA oftewel eXperience Level Agreement belooft jou de kwaliteit van die oplossing.

Een betrouwbare partner

Naast al onze bewijzen, certificaten, SLA’s en XLA’s zijn wij ook nog eens een betrouwbare partner. Alles wat wij doen is inzichtelijk. Van de tickets tot de planning, van de voorwaarden tot de endpoints. Wij betrekken jou in het gehele proces, zodat wij voor en samen met jou de gewenste IT-resultaten kunnen behalen. Met een betrouwbare partner aan tafel profiteer jij van de kennis en ervaring die jij nodig hebt voor de digitale transformatie. Maar dan wel een betrouwbare partner met 22 specialisten sterk en zo’n 20 jaar IT-ervaring.

Ben jij ervan overtuigd dat je een vCIO goed kunt gebruiken binnen jouw bedrijf? Wij komen bij veel bedrijven binnen en maken keuzes waar andere mensen geen kennis van hebben. Dat is ook logisch, in deze sneltreinvaart waarin de digitale transformaties zich ontpopt is het ook niet bij te houden! Daar zijn wij voor. Wij weten wat voor een klant werkt.

Neem contact met ons op en plan een (digitaal) kopje koffie met ons in door ons een bericht te sturen en wij bespreken de mogelijkheden voor jouw bedrijf en hoe wij voor jou als vCIO kunnen ondersteunen. Je kunt ons bellen op 010-2121806 of mailen op info@limenetworks.nl.

Veelgestelde vragen over partnerschap vCIO?

Staat jouw vraag er niet tussen? 1 mailtje of 1 telefoontje is genoeg om hem beantwoord te krijgen. 010-2121806 | info@limenetworks.nl

Het doel is om productiviteit juist te winnen. Klagende werknemers aan het koffiezetapparaat, een directie die ontevreden is of een IT-manager die niet toe komt aan echt belangrijke zaken. Daar zit de winst in. Dat dit af en toe wat tijd en aandacht kost wordt dubbel en dwars terugverdiend.

Dat zouden wij het liefst willen. Maar elke organisatie is anders in diensten, hardware, software en zeer verschillend in bijvoorbeeld het gebruik van een specifieke dienst, Microsoft Teams of OneDrive. Ook zaken als bedrijfscultuur en regels of wetgeving geven een menselijke of soms organisatorisch verschil die zonder aandacht/engagement niet goed wordt begeleid met IT. Winst hierin is soms waardevoller dan een gemiddeld softwarepakket of een simpele handleiding.

Bij een aankoop en een levering hiervan kan je als IT’er de factuur sturen. Toch ontbreekt het soms aan zaken die je niet eerder hebt gezien. Bijvoorbeeld aanvullende informatie te verstrekken in de vorm van een handleiding of een korte (online) cursus in correct gebruik van de dienst of software. Ook een bedankje met een paar vragen of alles naar wens is kan soms verrassende resultaten hebben.

In progressie. Daar draait het om. Perfectie willen wij allemaal wel, maar wij moeten focussen op continu verbeteren. Die 10 is een doel maar ook een eindpunt. Door te meten in bolletjes, sterretjes, cijfers of duimpjes omhoog kun je vastleggen waar je staat en waar je kunt verbeteren. Als er verbetering is dan is dat een meetbare winst.

Wij kunnen onze diensten wel inzetten voor IT-projecten die vastlopen, migraties die (dreigen te) mislukken, capaciteitsproblemen met intern personeel of logistieke problemen. Denk aan hard- en software op het juiste tijdstip en op de juiste plaats succesvol in te zetten. Soms heb je wat extra hulp nodig.

Het ergste wat je kan overkomen is dat je slimmer wordt of extra tips krijgt. Maar beschikt je onderneming al over Office 365? Stel jezelf dan even de volgende vraag: “Gebruiken wij al deze oplossingen wel hoe het moet?”. Daar is vrij vaak geen antwoord op. Door adoptie, educatiedoelen en plannen kan een vCIO zich ontfermen over complexe zaken die voor hem/haar dagelijks werk zijn.

Jij profiteert optimaal van alle kennis van de achterliggende Managed Service Provider. Daardoor kan jij je positie in security versterken en rustig slapen. Zaken als een ISO 27001, NDA en een verwerkersovereenkomst zorgen ervoor dat jouw bedrijf baat heeft maar geen (extra) risico loopt hierin.

Een stabiele, performante en schaalbare IT-infrastructuur is essentieel voor een onderneming. Zonder een uitgebreide en duidelijke strategie wordt het al snel ingewikkeld als de onderneming begint te groeien of als je geconfronteerd wordt met situaties zoals een lockdown. Een dergelijke strategie is voor veel ondernemingen en IT-managers nogal onduidelijk terrein.

Nee, zeker niet. Een IT-manager heeft veel taken maar vaak te weinig tijd. Ook kan kennisopbouw soms lastig zijn of is de IT-manager onderhevig aan eenzijdige kennisopbouw binnen de kaders van jouw bedrijf. Wij brengen juist diversiteit in kennis en ervaring mee aan tafel en helpen jouw IT-manager waar nodig. Samenwerken is meer het devies. Heb je geen IT-manager, dan nemen wij de rol op ons als dat gewenst is.

Zie het meer als een samenwerking en versterken van kennis en ervaring. Wij gaan dus hand in hand om jou de snelheid in de digitale transformatie te geven die je verdient.

Een XLA helpt de IT-manager met inzicht en directe feedback, maar ook personeel met knelpunten die misschien niet altijd voor de hand liggend zijn, of zaken die simpelweg gemist worden in het dagelijk IT-beheer. Ook kan een bestuurder/directie zo buitenom dagelijkse IT beter wensen en frustraties op tafel leggen op een natuurlijke manier. Proactief beheer, beveiliging, continuïteit, monitoring… het is allemaal nuttig en ook nodig. Maar je hebt ook te maken met mensen. Daar zit nog een grote winst in te behalen.

Vooruit met IT, werknemers en samenwerken. Het geeft inzicht in hoe de IT er voor staat en je kunt zo onvrede of wensen vroegtijdig spotten en hierop inspelen.

Vooral inzicht krijgen in hoe wij jouw bedrijf en jouw personeel een betere ervaring in IT-middelen en gebruik kunnen geven. Dus inzicht creëren, verbetering aanbrengen en vooral voortgang meten.

Jazeker wel. Een XLA moet op termijn een SLA vervangen. Eigenlijk moet een XLA een SLA overbodig maken. Wij gooien onze afspraken niet zomaar overboord.

Dat ligt aan het contract wat wij samen zijn overeengekomen. Onze Premium diensten geven je de allerhoogste standaard die wij bieden bijvoorbeeld.

Nee, dat zou niet afdoende zijn. Het is een constante verbetering om jouw bedrijf steeds verder te helpen in de beleving. Ook omvat dit het gebruik van IT-middelen om de bedrijfsdoelstellingen te bereiken. Hier zitten soms wel kwalitatieve of kwantitatieve afspraken aan vast, maar dat hoeft niet. Alleen het inzicht wat je verkrijgt is al heel waardevol in de aansturing van werknemers, IT en jouw bedrijf.

Organisaties zijn gevuld met procedures, KPI’s en frameworks, maar vergeten vaak de menselijke ervaring. Documenten met regels en Service Level Agreements (SLA) zouden het werk gemakkelijker moeten maken, maar doen dat eigenlijk niet. SLA werkt vanuit controle, terwijl XLA werkt vanuit vertrouwen. XLA is een mindset die helpt om de focus te verleggen naar de eindgebruikerservaring en om emoties voorop te stellen.

eXperience Level Agreement -> IT richt zich traditioneel op het verbeteren van processen. XLA is een mentaliteit om mensgerichte IT-diensten en -processen te (her)ontwerpen.

Wij zetten diverse tooling in om jou te ondersteunen met inzicht in je huidige IT, klanttevredenheid en planning voor de toekomst.

Meer met je klanten in gesprek gaan. Zo ontstaat er meer samenwerking en een kwalitatief beter resultaat, met meer waarde voor de klant.

Een IT-leverancier is vaak reactief op vragen van de klant. Dit kan heel handig zijn. Echter zie je dat kennisopbouw in IT binnen bedrijven vaak lastig is door tunnelvisie op je eigen bedrijf. Met een IT-partner krijg je meer hulp om belangrijke beslissingen in IT te maken en te sturen op middellange en lange termijn. Je staat met een partner er nooit alleen voor.

Het is lastig voor bedrijven om de juiste kennis in huis te halen voor IT. Als MSP’er heb je veel kennis en ervaring in huis om klanten te helpen met lastige IT-vraagstukken. Door eerder aan tafel te gaan zitten en beter samen te werken kun je zelfs klanten adviseren en meenemen in hoe IT waarde levert in je bedrijf. Dit doen wij dan in een managed rol als vCIO.

Een Managed Service Provider (MSP) is een bedrijf dat op afstand de IT-infrastructuur en/of eindgebruikerssystemen van een klant beheert, doorgaans op proactieve basis en volgens een abonnementsmodel.

Dat wij je meenemen in diverse zaken om inzicht te krijgen in jouw IT op korte, middellange en lange termijn. Dit kan gaan over planning, beveiliging, concrete IT-oplossingen maar ook doelen, hoe IT gaat bijdragen aan jouw groeistrategie en kennis om deze doelen te behalen.

Altijd in overleg, maar wij gaan in gesprek over jouw IT en over wat IT aan waarde kan toevoegen in je bedrijf. Op het gebied van prestaties, beveiliging en continuïteit moet jouw bedrijf een visie krijgen waar je wilt staan en hoe wij daar samen met jou gaan komen.

Een vCIO is de afkorting voor virtual Chief Information Officer.

Ga naar de bovenkant